![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Hälsning från ett nu soligt Tinos efter en mulen morgon, dock med tunna moln där solen trängde undan molnen efterhand. Denna gång har jag lyxat till det med två nätter på Altana Hotel på andra sidan Chora. Eftersom jag inte kan lägga till bilder här nu, så kan ni kolla här om ni vill se. www.altanahotel.gr. Jag har ett underbart dubbelrum med pentry,stor altan och utsikt över bergen och vägen mot Kionia. Så flott och fint inrett har jag aldrig bott!! Jag kom i går kväll från Rafina kl 21.45. Claes flög hem efter Tessaloniki och våra resp.plan gick med 20 min mellanrum. Samtidigt med mig till hotellet kom ett gäng kanadensare som är på rundresa med religiöst tema och då är ju Tinos rätt ö. Det blev full fart på hotellet och alla ville smaka Tinosöl. Nissos. Den är god. Jag satte mig vid den lilla upplysta poolen på atriumgården med en öl och himlen ovanför. Sen sov jag gott i underbar säng. I morse vaknade jag halv sju och gick en lång promenad till Kionia och en bit till innan frukosten. Oj där fanns inget mer att önska. Synd att man inte orkar äta mer än youghurt med allehanda gosaker i nötväg o honung samt lite gurka, tomat och så en underbar röra av tinosost mosad med olja. Jag packade sen badväskan och gick genom Chora och passerade Malamatenia. Stora kramen av Pavlos och genast kom kaffe på bordet. Så pratade vi Thessaloniki där han bott och där hans mamma och bror med familj bor. Pavlos fick se bilder på platser han nämnde och han visste precis var vi bott nu. Claes och jag har flera ggr gått förbi broderns hus ovh även kusine s restaurang. ... Sen bestämde vi att han skulle laga lunch jag bestämde och jag skulle komma tillbaks vid 13.30. Ag Fokasstranden var nästan tom.Det var skönt. Gratis solstol och jag badade o satt sen i skuggan och läste ett par timmar. Då blev jag rastlös och strosade iväg. Vid Malamatenia kom precis två kvinnor och satte sig vid bordet bredvid. De var från Thessaloniki berättade Pavlos. ![]() ![]() ![]() Anars kanske jag faktiskt bara tar en liten macka och kaffe i Kionia. Är ju aldrig åt det hållet annars och där kan man kanske se en solnedgång om inte molnen skymmer. Ha det gott alla....här ska njutas till nästa lördag. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2015-05-22 klockan 14:11. |
|
|