![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte bara skamligt, det är också olagligt och bör anmälas.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ok...vart anmäler man då? Snuten eller taxi?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Turistpolisen kanske?
|
|
||||
|
||||
![]()
Japp! I alla fall är det så i Aten. Det är inte lagligt att ha olika priser för turister och greker.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- 20 % (senest i Aghii Apostoli på Kreta nå i mai), og den endelige summen er redusert tilsvarende. Jeg har gått ut fra at det er en rabatt for stamgjester, og at vi da i alle fall er nærmere den prisene de lokale grekere betaler, men kanskje deres %-sats er enda høyere? ![]() Dette reiser jo også nye spørsmål om driks. Hva gjør man når man får en slik redusert pris? Det virket på en måte litt merkelig å "betale tilbake" prisavslaget man har fått med å gi driks.... Jeg løste det med å gi like mye driks som vanlig ut fra den nye summen, uten å kommentere det. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar avrunda med 5-10%, dock oftast närmare 10 än 5. Blir det 5% betyder det från mig fortfarande att det är helt OK, men under 5% så är det från min sida en signal att det inte varit en helt bra service.
Vad gäller denna fråga så tycker jag att det skulle vara mycket intressant att få ta del av hur ni tänker och gör som är mer eller mindre bofasta i Grekland. Monica P, Kikh, Yanna mfl, hur gör ni? ![]() |
![]() |
|
|