Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2014-10-12, 07:34
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Undrar om det inte var det rummet jag och min dotter bodde i. Det var slutet av en maj månad och trädgården vi såg på var en ljuvlig blomsterdröm. Det var Panos som satt i receptionen på den tiden och hans hustru som bjöd på yoghurt, honung, tomater, oliver och fetaost. Eva
Svara med citat
  #62  
Gammal 2014-10-12, 07:43
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 778
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Malina, du menar nog affären som ligger på vänster sida när man går huvudgatan uppåt från hamngatan.
Där finns massor med oliver, kryddor, sprit och ostar. Även dessa vinkaraffer i plåt.
Jag missar aldrig den affären när jag är inne i chora. Rekommenderar dig, Sunny att gå till den affären.
Birgitta.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2014-10-12, 08:12
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

[QUOTE=Eva L;345148Det var Panos som satt i receptionen på den tiden och hans hustru som bjöd på yoghurt, honung, tomater, oliver och fetaost. Eva[/QUOTE]

Panos kommer jag att få träffa första gången idag, då han varit på semester (en bussresa)
berättade hans dotter Rena... ska visst vara en väldigt mysig grekfarbror!!..

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Malina, du menar nog affären som ligger på vänster sida när man går huvudgatan uppåt från hamngatan.
Där finns massor med oliver, kryddor, sprit och ostar. Sunny att gå till den affären.
Birgitta.
Birgitta jag ska försöka hitta den, det finns ju hundratals med butiker här.. ..

Sunny(som snart ska ut och röra på sig)..
Svara med citat
  #64  
Gammal 2014-10-12, 08:40
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 778
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Sunny, att hyra bil på Naxos är en upplevelse. Eller som vi, ha en egen chaufför och guide, Vaggelis på hotell Agios Prokopis.


Jag vet inte hur det är om man åker norrut. Men åker man från chora och österut, varierar odlingszonerna hela tiden. Olivträdszonen varvas med apelsinträdszonen. Däremellan kan ”getzonen” komma, d v s där bara getter kan se vad som växer och kan äta. Det är så fantastiskt att se denna variation. Även här har man ”Greklands äldsta olivträd”. Men det har man på varenda ö. Naxos äldsta var det i alla fall och vi stannade och tittade på den.


Men så finns det också ”zoner” av människoförstörelse. Det är marmorbrotten. Vissa berg blöder på bergssidorna. Det är inte vackert!


Vi åkte österut. Passerade Chalki, Filoti, Apherantos och kom fram till östra kusten Moutsouna. Det var där vi hjälpte Vaggelis att plocka dom skimrande svarta stenarna, som han skulle ha i sitt nya hotell. Jag plockade även med mig en hem som jag har på spiselhällen.


På hemvägen åkte vi en annan väg tillbaka. Stavros, Kindaros, Mili och Konrouniochori. Vägen var underbar hela tiden, men man ska inte vara höjdrädd, vilket jag är. Jag blundade lite då och då.


Sunny, det verkar vara många här som gillar Naxos. Så många som vill ge dig råd om bra tavernor och bra turer för upplevelser. Och även jag är en av dom.
Ha det fortsatt gott!
Birgitta.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2014-10-12, 08:49
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][B]Jag vet inte hur det är om man åker norrut. Men åker man från chora och österut, varierar odlingszonerna hela tiden. Olivträdszonen varvas med apelsinträdszonen.
[FONT=Comic Sans MS]Vi åkte österut. Passerade Chalki, Filoti, Apherantos och kom fram till östra kusten Moutsouna. Det var där vi hjälpte Vaggelis att plocka dom skimrande svarta stenarna, som han skulle ha i sitt nya hotell. Jag plockade även med mig en hem som jag har på spiselhällen.[/FONT
Sunny, det verkar vara många här som gillar Naxos. Så många som vill ge dig råd om bra tavernor och bra turer för upplevelser. Och även jag är en av dom.
Ha det fortsatt gott!
Birgitta.
Intressant det du berättar, tänkte dra iväg imorgon på en ROADTRIP.. österut får det bli första dagen, ska bli så spännande!!..

Sunny(direkt från Naxos, Chora)
Svara med citat
  #66  
Gammal 2014-10-12, 10:39
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 892
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

[QUOTE=Sunny12;345109]Ja, här är väldigt mysigt!.
Förresten jag frågade Rena om hon kom ihåg dig och din familj och när jag sa att ni bla firat påsk med dom (för visst var det ni som gjort det?).. då mindes hon er.
Hon påpekade att namn är svårt att komma ihåg men ett ansikte glömmer hon aldrig...



Haha Sunny det är inte lätt för dej med alla du ska hälsa ifrån Det var jag som tillsammans med min man Kenth och vår son och sonhustru som firade förra påsken tillsammans med familjen
Härliga berättelser du ger oss
Ing-Marie /maji direkt från Rhodos
Svara med citat
  #67  
Gammal 2014-10-12, 15:37
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg




Haha Sunny det är inte lätt för dej med alla du ska hälsa ifrån Det var jag som tillsammans med min man Kenth och vår son och sonhustru som firade förra påsken tillsammans med familjen
Härliga berättelser du ger oss
Ing-Marie /maji direkt från Rhodos
..så tokigt det kan bli, i vilket fall som helst så mindes hon Er!!..

Sunny(direkt från en fin beach på Naxos.. )

PS. Hoppas ni har det lika fint på Rhodos?

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-12 klockan 16:26.
Svara med citat
  #68  
Gammal 2014-10-12, 15:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Reflekterar just nu över vilken stor skillnad det är i smak på en Heiniken och en Mythos, de hade ingen kall Mythos i butiken så därför blev det en Heiniken till beachen, men nu på tavernan tog jag en Mythos, vilken skillnad.. så mycket mer smakfull!
Fix är också goda!..

Sunny(direkt från ett sommarvarmt Naxos, ingen vind)..
Svara med citat
  #69  
Gammal 2014-10-12, 20:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Söndag 12 Oktober, Naxos

Idag en helt underbar dag... varmt som mitt i sommaren, svag vind.. härligt!!..

Efler att ha packat min lilla rygga med badgrejer gick jag ner till receptionen och pratade en stund med Rena och hennes supertrevliga far Panos, som nu kommit hem från sin semester.
En riktigt mysig grekfarbror!!..

Passade på att be Rena kontakta hyrbilsfirman, så jag har en bil till imorgon då jag ska ut och
göra vägarna osäkta.....en ROADTRIP.. mmmm..så jag längtar efter det!
Rena lovade att fixa detta, så imorgon till runt 09.00 har jag bokat bilen för ett par dagar!

Men idag vill jag ut och röra på mig, så jag tog och promenerade på bilvägen till Ag.Prokopis, hade igentligen tänkt att gå ända till Plaka, men eftersom jag varit där häromdagen så beslöt jag mig för att stanna i Ag.Prokopis här var ju så fint!

Gick förbi den mysiga tavernan O'fotis.. här kan man sitta med denna underbara utsikten...


Ett stenkast därifrån hittade jag denna strand som jag fick ha helt för mig själv, underbart!!...



Här var helt underbart att bada... MEN..kan säga att havets temperatur nu är något kyligare, inte som på Amorgos för en vecka sedan då det var helt ljummet!

Efter flera timmars badande och solande tog jag och packade ihop och drog iväg för att äta lunch, på O'fotis fanns inte en människa, vet inte ens om de har öppet,synd hade gärna velat sitta där på en av de blåa stolarna... inte mycket turister kvar här nu... men jag gillar verkligen Ag.Prokopis här vill jag bo någongång!

Hittade sen en jättemysig taverna längre ner på gatan.. Tavernan Odyssia5.. Åh..här blir det mysigt att sitta....



Beställde in en tonfisksallad och en Mythos... kolla in salladen... visst ser den god ut...



Även här trevligt folk som serverar, inte mycket turister dock... här satt jag ett par timmar och bara njöt av den härliga utsikten!
Bättre kan man inte ha det!

Sen tog jag bussen hem till Chora kl.18.30...då fick jag syn på mina grannar från hotellet ett franskt par.. så då fick vi en trevlig pratstund hela vägen hem till Pension Sofi... de ska åka hem imorgon... de har öluffat hade varit på flera öar under fyra veckors tid, de gillar Naxos mycket... hmm...vem gör inte det??..

Imorgon blir det nya äventyr ska bli intressant att se landsbygden på Naxos...

Ha, en helt underbar natt! Det ska jag ha!!..

Kalinichta!

Sunny (direkt från Naxos, Chora)
Svara med citat
  #70  
Gammal 2014-10-12, 21:01
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Aha, lunch vid tyskornas taverna. Där har man suttit några gånger o njutit av utsikten. Ja, man blir lätt fast vid Naxos, säger en verklig Naxosfantast. Det finns alltid mer att se o vi har varit där 17 ggr nu o fler lär det bli. Önskar dig en fortsatt härlig resa!
Svara med citat
  #71  
Gammal 2014-10-13, 05:31
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 778
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Fotis hade nog bara tillfälligt stängt. Han var nog bara iväg för att handla förnödenheter. Jag har för mig att dom brukar ha öppet hela året. Men han separerade från sin fru i slutet av förra året, så det kan ha blivit skillnad på öppet hållandet.
Men efersom borden och stolarna står kvar (vårt vardagsrum när vi är på Naxos) var det bara tillfälligt stängt.
Birgitta
Svara med citat
  #72  
Gammal 2014-10-13, 06:32
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
[B]Fotis hade nog bara tillfälligt stängt. Han var nog bara iväg för att handla förnödenheter. Jag har för mig att dom brukar ha öppet hela året. ]Birgitta
Tack för info.. ..då ska gå dit igen en annan dag!

Sunny
Svara med citat
  #73  
Gammal 2014-10-13, 19:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 460
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Fotis hade nog bara tillfälligt stängt.
Jag tror också det. Vi har ätit där i november.

Ska bli spännande att höra vad du har gjort idag Sunny.
Svara med citat
  #74  
Gammal 2014-10-13, 19:11
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 112
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Hej Sunny

Så härligt du har det på Naxos, det låter som om det blev en mycket lyckad planändring att byta ö, så glad jag blir för din skull!

Jösses så fina de blå vinkarafferna var! Skulle nästan ge vad som helst för att få tag på ett par sådana!

Naxos låter faktiskt som en jättefin ö. Hur backigt är det att t.ex.ta sig till och från pension Sofi?

Ha det fortsatt jättegott

Ylva
Svara med citat
  #75  
Gammal 2014-10-13, 19:50
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Ska bli spännande att höra vad du har gjort idag Sunny.
Rapport kommer inom kort.. ..Rätt slut efler alla nya upplevelser idag och bilkörande... gör nog en sammanfattning av två dagar imorgon ist..ha TÅLAMOD!!..

Citat:
Ursprungligen postat av Ylvan Visa inlägg
Hej Sunny

Så härligt du har det på Naxos, det låter som om det blev en mycket lyckad planändring att byta ö, så glad jag blir för din skull!

Jösses så fina de blå vinkarafferna var! Skulle nästan ge vad som helst för att få tag på ett par sådana!

Naxos låter faktiskt som en jättefin ö. Hur backigt är det att t.ex.ta sig till och från pension Sofi?

Ha det fortsatt jättegott

Ylva
Tack, Ylva för dina vänliga ord!..
Om du ska bo på Pension Sofi behöver du inte vara orolig över att det är backigt för det är det inte, det finns två vägar att gå dit en som är helt plan och en som är lite uppför.men ingen lång bit.
Sen får du transfer till och från båten av det snällla värdparet Rena och Theodoris.. utan kostnad, bättre kan det inte bli.. ..
Enkelt att gå ner till centrala Choran och Old town..bara ett stenkast härifrån!

Sunny(som är lycklig över en toppendag ON THE ROAD)..
Svara med citat
  #76  
Gammal 2014-10-14, 22:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Måndag 13 oktober, Naxos

Bilutflykt dag 1...så spännande.. jag hade redan igår bokat en bil genom min värd Rena, så strax innan 09.00 kom biluthyraren hit med min lilla Fiat.

Så praktiskt att slippa gå till biluthyrningskontoret, nu kunde jag sticka iväg på en gång.. fick bra vägbeskrivningar av biluthyraren.

Målet var att köra österut mot byarna Halkio, Filoti och Apirathos... mycket trafik innan man kommer ut från Choran men sen vart det lugnt och fint på vägarna.

Vägarnas skick är något sämre än tex på Amorgos, serpentinväger är jag ju van vid att köra på så det gick finfint!..
Vilka vyer Naxos höga berg är mäktiga... jag kom först fram till byn Halkio men kände inte för att stanna här, får bli på hemvägen tänkte jag och körde vidare till bergsbyn Filoti, så vacker..

Här parkerade jag bilen och strosade i den mysiga byn.. här var det riktigt genuint med greker som satt på caféer och pratade om livet i största allmänhet tänkte jag!

Slog mig sen ner vid ett café för en frappe och en god nybakad chokladkaka, mums!
Sög in atmosfären runt omkring mig, den var härlig!
Också här lite turister, mest bara greker!

Därefter körde jag vidare mot Apirathos.. när jag kom fram dit tappade jag nästan andan.. Åh..så vackert.. bland dom vackraste byarna jag sett...



Så mysiga gränder att strosa i....







Kyrkan i byn.. så vacker...



Här strosade jag omkring en timme, lite folk i rörelse märks att det är i slutet på säsongen..
denna dag var varm som en sommardag i Juli så jag beslöt mig för att dra vidare till Moutsouna beach för ett dopp och återvända senare till Apirathos för sen lunch..

Vilken vacker väg ner mot Moutsouna...




Ja, det var ju ett litet sömnigt kustsamhälle, den enda lilla matbutiken i byn var igenbommad ett par tavernor såg ut att vara öppna dock, såg knappt en människa.. tog mig ett dopp här...




Det var väldigt härligt att bada här, sandbotten och havet var alldeles klart!

Men det kändes så väldigt ödsligt så efter ett par timmar beslöt jag mig för att återvända till Apirathos...
Här kommer en bild till från Moutsouna...



Väl framme i Apirathos igen, gick jag till närmaste taverna och beställde in lite mat.. det var så härligt att sitta här, vilken underbar by, här skulle jag kunna tänka mig ett bo några nätter någon gång!

Sen strosade jag igen omkring där och sen blev det samma väg tillbaka ner mot Filoti och Halkio och där stannade jag och gick igenom den lilla byn, här också väldigt lugnt och stilla, men jag fick inte riktigt in den rätta känslan här.
Slog mig ner på ett litet café och beställde in en frappe och glass, nu kände jag mig rätt så trött i huvudet, alla nya intryck och bilkörande.
Ön är stor och vägarna många, man måste hela tiden hålla koll på skyltar och kartan så man hamnar rätt, lätt att köra fel.. skulle behövt en kartläsare... ...men jag klarade det galant.

En annan sak som jag reflekterat över är hur otroligt vänliga och glada naxosborna är, man känner sig så välkommen, de är nyfikna och frågar mycket, det gillar jag!..

När det började mörkna drog jag mig hemåt mot Choran, det vart en heldag på östra Naxos som jag aldrig kommer att glömma!
Fantastiskt vacker vägsträcka med de mäktiga bergen ständigt närvarande, lite trafik och inga getter på vägarna för ovanlighetens skull.

Idag Tisdag har jag ju också varit ON THE ROAD again, MEN om denna dag återkommer jag till imorgon... det är lite jobb med att ladda upp bilder så det orkar jag inte nu.

Kalinichta!

Sunny(direkt från Naxos)..
Svara med citat
  #77  
Gammal 2014-10-15, 05:52
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 778
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Ja, visst är det vackert att åka österut, Sunny.
Jag glömmer aldrig den resan!
Må gott!
Birgitta.
Svara med citat
  #78  
Gammal 2014-10-15, 08:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 460
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Jag tror att byarna skulle var mer lockande om det inte vore så sent på året. Filoti är något av Naxos ”vandrarby”. Flera vandringar utgår därifrån, bland annat den som går till Naxos högsta berg Zas, eller Zeus. Om du återänder till Chalki igen måste du göra en rundtur i Valindras Kitrondestilleri. Kul att du gillade Apirantos. Tycker också att det är en av övärldens finaste byar. Moutsona är sömnigt idag, annat var det för när byn var centrum för Naxos smärgelexport. Om man längtar efter Amorgos kan man åka dit, för man ser ön därifrån.
Svara med citat
  #79  
Gammal 2014-10-15, 09:38
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Filoti är något av Naxos ”vandrarby”. Flera vandringar utgår därifrån, bland annat den som går till Naxos högsta berg Zas, eller Zeus. Om du återänder till Chalki igen måste du göra en rundtur i Valindras Kitrondestilleri. Kul att du gillade Apirantos. Tycker också att det är en av övärldens finaste byar. Moutsona är sömnigt idag, annat var det för när byn var centrum för Naxos smärgelexport. Om man längtar efter Amorgos kan man åka dit, för man ser ön därifrån.
Tack för info, ska tänka på det vid nästa besök till Naxos, Filoti var väldigt charmigt.. angående byn Chalki (som väl igentligen är en fransk översättning) av byns namn på kartorna och vägskyltarna står det Halkio eller Halkio.. vilket väl är det grekiska namnet för byn!? (träffade ett franskt par som också påtalade detta, Chalki är ett franskt ord)

OK, så det var Amorgos som skymtades på andra sidan från Moutsouna, hade jag ingen aning om.. ..kanske lika bra det.. längtan hade nog blivit för stor!!..

Sunny(direkt från Naxos)..
Svara med citat
  #80  
Gammal 2014-10-15, 17:20
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Tisdag 14 oktober, Naxos.

Bilutflykt dag 2..

Idag en strålande solig och varm dag att vakna upp till... igen.. .....i flera dagar nu har det varit i stort sett vindstilla och lika varmt som mitt i sommaren... grekerna glädjs då det innebär att fler turister vill vara kvar och fler kommer... Pension Sofi får hela tiden nya gäster som kommer och går... jag är väl den enda som stannar en längre tid.

Idag kände jag för att åka söderut långt ner mot PIRGAKI och AGIASOS.. Rena berättade för mig att där ska vara så vackert... i denna värmen kände jag dessutom inte för att sitta i en bil hela tiden... nej nu ska det badas.....

Fin väg att köra på hela vägen ner... MEN.. så fint när jag kom dit och stannade först i Pirgaki.. kustområdet här är otroligt vackert...



Den här tomma gamla byggnaden har jag ingen aning om vad det en gång varit... någon som vet???....



Stranden i Pirgaki, var helt öde...




Fortsatte sen till nästa fina strand i Agiasos...




Här fick jag ha hela härligheten för mig själv bra länge, sen dök det upp ett par stycken.. annars var det helt öde...underbar sand att promenera på, här blev det flera simturer och slappa på stranden med fika med förstås, här fanns inget som var öppet..så det var tur jag hade tagit med något ätbart.

Ännu en fin bild från stranden i Agiasos...



Efter flera timmar här och mycket solbadande kände jag att det var dags att röra på sig (lagom är bäst) när det gäller att vara i solen iaf......

Bilen var ju het som en kamin förstås, ner med båda rutorna och full fart därifrån, såja nu vart det genast svalare...

Nu körde jag mot ANO SAGRI och väl där gick till den fina kyrkan Moni Ag.Eleftheriou( rätta mig om jag har fel.. kan inte ha full koll på alla kloster/kyrkor jag besökt den senaste tiden),
vacker och speciell var den iaf....



Efter detta drog jag vidare till det magiska Temple of Dimitra..wow..




Sen omgivningarna där omkring var även de magiska.. härlig landsbygd med kor som gick och betade alldeles tyst och stilla..här satte jag mig under ett träd (som Ferdinand).. ..och bara njöt av stillheten och alla dofter... lääänge...

Här syns templet på avstånd...






Viken fin dag jag fick... är helnöjd, efter detta drog jag mig hemåt, inget mer bilkörande nu.. det får bli nästa gång jag återvänder till Naxos då ska jag dra norröver..kanske ihop med någon annan så man kan dela på kostnaderna, det kostar en del att hyra bil plus bensinen... men klart värt det!

När jag kom tillbaka till Pension Amorgos, bjöd Rena, Theodoris och Panos mig på tomater och getost samt ett glas vin och vi pratade om mina äventyr on the road och jag fick fler tips till nästa gång jag vill ut och explore the island.

Till sist en bild på min "kompis" Fiat.....



Onsdagens rapport kommer inom kort... sorry att jag ligger lite efter i tid.....

Sunny

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-15 klockan 17:31.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT