Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2014-10-01, 18:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
kanske Mouragio.
Jag tror att de har öppet året om.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2014-10-01, 18:34
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

På Kalymnos är vi lite "eljest"...nu när de vanliga turisterna åker iväg kommer klättrarna i stora horder. Det är ett nytt fenomen, så där tio år, innan dess var det inte mycket öppet efter 15 augusti. Nu har säsongen breddats helt fantastiskt. (Men visa mig en näringsidkare som är nöjd ändå...)
Svara med citat
  #63  
Gammal 2014-10-01, 21:47
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Tisdag - Onsdag 30/9-1/10

Hallo wake up am back again... ...

Jag har ju som sagt varit lite låg ett tag, för att pigga upp mig själv på tisdagen tog jag och hyrde bil på Thomas auto-moto rental i Egiali, killen som jobbar där är från Italien och är inne på sin tredje säsong här.. hans sista fick jag veta!
Vilka hemska arbetspass de har, han börjar 09.00 och slutar 21.00..han har visserligen ett uppehåll på 2 timmar, men ändå!

Han berättade att han aldrig varit ner till södra delen av Amorgos... har inte funnits tid för det, de har ju inga lediga dagar.
Jag tyckte lite synd om honom... jag tog iaf och drog ner mot Chora först där jag stannade och inhandlade lite fika, kan vara bra att ha om jag ska ut och vandra lite.

Chora var (är)förstås lika charmigt som alltid, idag blåste det ju förstås en hel del också, men solen visade sig åtminstone.

Sen körde jag söderut mot Kalotaritissa så långt söderut man kan komma (här har jag ju varit en gång förut i maj) men alltid trevligt att återkomma.

Stannade till uppe på vägen för att kolla om det gamla vraket låg kvar därnere och det gjorde det förstås (tänkte inte knata ner dit igen)...


(ursäkta den felvända bilden, ni får vrida på huvudet)..

Sen körde jag vidare tills vägen tar slut... ja till och med där Amorgos södra del tar slut... mysig med alla små fiskebåtar som ligger här och en helt ok sandstrand.
Här var helt öde förstås, inte en människa... bara några katter och en hel drös getter som alltid finns överallt på Amorgos.

Därefter körde jag tillbaka mot Arkesini hade tänkt äta lunch där men var inte så hungrig så jag drog vidare mot Vroutsi som jag kände för att strosa omkring lite i...parkerade bilen något innan byn...



En mysig liten by... en sovande såg knappt en människa.. kom fram till skylten som visar vägen till Panagia Arkesini dit ville jag gå... så vackert.. först kommer jag fram till denna fina
Kyrkan som jag tror heter Aghios Ioannis(ni får rätta mig om jag har fel)...





Och detta är väl Panagia Arkesini nere på klippan...



Så otroligt vackert belägen... MEN.. nu var det så att det blåste stormvind så det kändes inte bra att gå dit ner... jag stannade och fikade istället vid Aghios Ioannis..det var så rogivande att sitta där.. alldeles tyst..efter en stund kom en åsnegubbe med sina hundar som skällde och bröt tystnaden för en stund.

Efter detta gick jag tillbaka upp till bilen och kände mig nöjd med dessa besök, nu ville jag till Agia Anna och bada, vilka vyer när man kör på dessa vägar.. har nog aldrig kört på vägar med vackrare vyer än på Amorgos... man blir alldeles lyrisk av glädje och lycklig att få uppleva allt detta.
Det var inte särskilt mycket folk i Agia Anna, gick ner till det lilla kapellet som jag varit till flera gånger tidigare och insöp atmosfären och blickar ut över det turkosblå havet som alltid är som blåast just här.
Kände inte för att bada just här utan gick upp till parkeringen igen och gick ner till andra sidan och slängde mig i där ist...så vackert!..



Havet var alldeles ljummet, men det blåste fortfarande kraftigt så det vart lite kyligt när man kom upp efter ett dopp och klockan redan passerat 16.00.
Så det blev bara ett dopp, magen börjar kurra efter mat.. så jag körde upp mot Chora igen och strosade där en stund, här är ju så mysigt!
Slog mig ner på tavernan Kathodon, nästan mitt i Chora och beställde in en greksallad..mmmmm...så gott det var!
Här var det skönt att sitta i solen, lite i lä från vinden.
En hel del fransmän i Chora som semestrar nu, annars var det väldigt lugnt och stilla.
Här satt jag länge och bara njöt, men eftersom det nu blir snabbt mörkt på kvällarna.. redan vid 19.00 så drog jag mig vidare "hemåt"mot Egiali vid 18.30...njöt av den fina utsikten på tillbakavägen..världens vackraste vägsträcka!

Väl framme i Egiali samspråkade jag med den trevliga biluthyraren en bra stund, han är riktigt
kul..hade verkligen behov av att få skratta lite.
Så blev denna tisdag en riktig bra dag och jag är helnöjd!..

Idag onsdag vaknade jag upp till ett strålande solsken och knappt någon vind, kan detta vara möjligt tänkte jag.. MEN.. det var sant!
Jag packade min lilla rygga med badgrejer och drog bort mot Levrossos beach, men gick förbi den till nästa strand Psili Ammos den gillar jag bäst, en härlig känsla att vara helt för sig själv, här stannade jag hela dagen och har nog aldrig badat då mycket som idag.. havet är alldeles ljuvligt, faktiskt skönare att vara i havet än uppe på land.



Visst är det vackert här?

Scopelitis kom in i hamn vid 19.20 och det var ett fåtal personer som klev iland.. så än är det inte heldött här..

MEN.. jag är den enda gästen på mitt hotell, som jag förstår så kommer det inte fler,Theodoros hade tänkt att stänga hotellet den 5/10 men han har lovat mig att jag kan få bo kvar här till den 15/10, så gulligt av honom!..

Hoppas att morgondagen blir en lika fin dag som idag!

Sunny(direkt från Egiali)..

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-01 klockan 22:08.
Svara med citat
  #64  
Gammal 2014-10-01, 22:05
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Du är verkligen bra på att göra något av dina dagar! Jätteroligt att läsa. Baden vid Psili Ammos låter bara underbara.

I kapellet vid Agia Anna tog jag en bild med blixt in genom den låsta dörren, och när jag tittade i kameran sedan blev jag häpen. Kapellet verkar inte användas längre, där fanns inte en enda religiös symbol. Jag tyckte det var lite sorgligt, undrar om det är Le grand bleu-turismen som förstört kapellets religiösa betydelse.

Jag kikade på min karta nu, kapellet längst ut vid utgrävningarna vid Ancient Arkesini/Kastri heter Panagia Kastriani. Tittade du något på den gamla boplatsen? Jag var inte där den här gången men som jag minns det är den fin.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2014-10-01, 22:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg



Jag kikade på min karta nu, kapellet längst ut vid utgrävningarna vid Ancient Arkesini/Kastri heter Panagia Kastriani. Tittade du något på den gamla boplatsen? Jag var inte där den här gången men som jag minns det är den fin.
Ja, jag såg en gammal boplats, men mest bara gamla ruiner kvar av den!
Har också kollat på min karta för att hitta kyrkornas namn, det finns ju flera så det är svårt att veta exakt, men fina är de i vilket fall som helst!..
Svara med citat
  #66  
Gammal 2014-10-01, 22:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Ja, jag tänkte faktiskt den här gången på att Amo har otroligt många kyrkor! Alla öar jag varit på har haft många kyrkor men Amo har nog bannemej flest. Det känns som om var man än ställer sig så har man minst fyra kyrkor i blickfånget om man vänder sig runt.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2014-10-02, 17:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
MEN.. jag är den enda gästen på mitt hotell, som jag förstår så kommer det inte fler,Theodoros hade tänkt att stänga hotellet den 5/10 men han har lovat mig att jag kan få bo kvar här till den 15/10, så gulligt av honom!..
Så himla snällt av honom! Han är verkligen något utöver det vanliga.

Tack för din rapport. Kul att du äntligen fått lite bättre väder.

Om det inte stormar nästa gång du går till Ancient Arkesini så kommer du få uppleva många vackra vyer. Där är magiskt.




Från Ancient Arkesini.
Svara med citat
  #68  
Gammal 2014-10-03, 12:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Torsdag 2 Oktober

En dagen efter rapport.. ...
Igår torsdag en fin och lagom varm dag med en svag vind.. hurra!

Tog och packade min rygga med diverse, fika mm...idag vill jag ut och vandra!
Gick upp till Lagada och slog mig ner på O'Nicos taverna i den grönskande miljön som är så hänförande, finns inget mer harmoniskt och lugnt ställe att inta förfriskningar eller en bit mat.

Beställde in en frappe och en god hembakad chokladkaka..mums!!..
Fick sällskap av den trevliga kocken som jobbar där och som är i från Egypten, han lagar de mest godaste falafel jag ätit någon gång.
Han hade det lugnt så här på fm så vi pratade om allt mellan himmel och jord, han har jobbat här i flera år men bor annars i Aten.
Svårt med jobb under vinterperioden menade han, det blir lite knapert..får leva en hel på det han tjänar under sommarsäsongens 6 månader.

Han berättade att O'Nicos även har 20 st studios, hotellet heter Pagali.. finns nog ingen mer romantisk plats att bo på.. ...får se när jag träffar mannen i mitt liv.. ..då vill jag bo här!!..

Värdinnan var inte där så jag beslöt mig för att återkomma senare och be om att få se ett rum och höra om priser.

Efter en timme med trevlig samvaro tackade jag för mig och drog vidare... målet var Ag.Theologos det magiska klostret.. cirka en timmes promenad från Lagada.. bland den vackraste vandringen som finns på Amorgos.. Samma led går även till Stavros dit jag ju vandrat tidigare som bekant.. MEN.. idag var målet endast Ag.Theologos.

Välbekanta vyer hela vägen dit upp..när jag åter igen får se det fina klostret blir jag lite tårögd det är ju så vackert...





Mötte ett par turister som var på väg därifrån... jag var åter igen helt ensam på denna magiska plats, helt tyst och stilla.. endast bjällror från getter kan höras.
Solen värmer skönt och jag sätter mig på klostergården och bara njuter av värmen, meditativ miljö verkligen.
Efter fika och ett par timmar här drar jag mig sakta och något motvilligt hemåt igen.. på vägen ner från klostret mötet jag en kille som vandrat till Stavros, han är från Italien och heter Gabriel.
Mycket trevlig.. han berättade att han hade avbrutit vandringen en bit före Stavros han upplevde att stigen blev så smal så han tyckte det var läskigt att gå vidare.. berättade att jag hade varit modig och tagit mig hela vägen till Stavros tidigare i år..han var imponerad!

Men han berättade att han hade mött en tjej som mer eller mindre sprang fram på stigen, han förundrades över detta mod.
Men höjdrädd är jag ju förstås sa han!

Vi slog följe hela vägen ner mot Lagada och han var så pratsjuk och jag kom på mig själv med att stundtals gapskratta..han var en riktigt kul prick!
Tyvärr ska han redan idag dra till Katapola och imorgon fara vidare till Aten och sen hem till Italien, förstår inte hur man kan åka så långt och bara stanna i 3 dagar.

Han frågade mig om vägen till Tholaria över bergen, så när vi kom fram dit så skildes vi åt och jag tog vägen ner mot Lagada igen.
Han tackade så mycket för vägbeskrivningen och det trevliga sällskapet och traskade glatt mot en för honom ny vandring mot Tholaria.

Väl framme i Lagada igen vart jag hungrig klockan hade hunnit bli 18.00 och jag styrde stegen mot O' Nicos igen... träffade värdparet till hotellet de även driver där och bad om att få kolla på ett rum.. rummen var inte så stora men det fanns kylskåp och pentry, vissa rum med havsutsikt och andra in mot trädgården och bergen.
De tar 25 euro nu i lågsäsong, bra pris! Tackade för titten och lovade att höra av mig om jag nu tänker flytta dit.
Slog mig ner vid ett bord med den underbara utsikten ner mot Egiali och det kändes som jag nu var i paradiset.. beställde in ett litet krus vitt och falafel såklart.. som smakade gudomligt efter denna underbara vandringsdag.
En del andra gäster anslöt mest fransmän, fick höra att en del av dem har egna ägda hus i Lagada..de älskar verkligen denna plats fransmännen.

Det började bli mörkt när klockan närmade sig 19.00..beslöt mig för att bryta upp och vandra ner mot Egiali igen.. när jag fortfarande kan se något på stigen neröver.

Innan jag gick ner tog jag denna fina solnedgångsbild från O'Nicos..


På vägen ner i de smala gränderna mötte jag en äldre man med käpp..Kalispera hälsar jag och han hälsar tillbaka.. frågar vart jag är på väg i mörkret? Ner mot Egiali svarar jag!

Ett brett leende bryter ut i hans ansikte och han svarar att.. come and stay in my house to night.......vilken mysgubbe!
Some other time! Svarar jag artigt! Sen gick jag och gapskrattade åt detta möte hela vägen ner till Egiali!..
Vilken DAG!!

Nu var jag rätt mör när jag kom ner till Egiali igen.. slängde några ord till Theodoros i receptionen och sen tog jag mig en härlig dusch.

Resten av kvällen bokade jag flyg hem till den 22/10 med Norwegian som hade ett lågt pris då för 700 kr helt OK.
SAS har höga priser nu över 2000 för en enkel till ARN från Aten, så jag hade tur nu med Norwegian.
Detta innebär en övernattning i Pireus så jag bokade en övernattning på Pireus Dream Hotel,som ligger bra till nära hamnen.
Så nu är hemresan fixad det känns skönt!..

Håll i Er nu..jag kommer att lämna Amorgos på tisdag den 7/10 och tillbringa två veckor På Naxos och bo på Pension Sofi en ö jag aldrig besökt.
Det börjar bli tradigt här nu då jag traskat runt i stort sett överallt här, finns inte så mycket mer att upptäcka..då jag ju tillbringade 6 veckor här i maj-juni.

Jag är en person som gillar utmaningar, upptäcka nya miljöer osv.
nu börjar turisterna här nästan helt att försvinna och jag mår faktiskt inte helt bra fortfarande
även om jag hittills haft en hel del fina dagar.
Men nu vill jag ut på nya äventyr... NAXOS.. ska bli så intressant att besöka.

Nu kanske det låter som jag sviker Amorgos, nejdå jag älskar Amorgos och tänker återvända hit i maj nästa år, den tiden på året jag kom att trivas bäst här.

Idag fredag vet jag inte om det kommer att hända så mycket, en kylig vind och en hel del moln breder ut sig på himmelen...brrrr...det blir väl någon liten promenad och en tavernasittning och glo på de få personerna som finns kvar här.

Sunny(direkt från Egiali)..

Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-03 klockan 12:08.
Svara med citat
  #69  
Gammal 2014-10-03, 12:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Vilken ljuvlig rapport Sunny! Det låter underbart.

Din farbror med käpp där - det skulle kunna vara Michalis som jag träffade. Men han sa att han inte pratade någon engelska alls ...

Fasen att jag inte gick till Agios Theologos, det ser ju så himla fint ut. Men jag har inget emot att ha mycket kvar att upptäcka på Amorgos
Svara med citat
  #70  
Gammal 2014-10-03, 12:14
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Oj Oj du kommer att stormtrivas på Pension Sofi finns inga underbarare
människor än Panos Rena och Thodoris hälsa från Susanne och Anders
Du kommer att trivas på Naxos finns hur mycket som helst att se
Ha det bra och hoppas att solen skiner på dej/Susanne
Svara med citat
  #71  
Gammal 2014-10-03, 12:20
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Vilken ljuvlig rapport Sunny! Det låter underbart.

Din farbror med käpp där - det skulle kunna vara Michalis som jag träffade. Men han sa att han inte pratade någon engelska alls ...

Jag det kanske var samma farbror, tänkte på det sen efter vad du hade berättat tidigare!..
Svara med citat
  #72  
Gammal 2014-10-03, 12:22
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Oj Oj du kommer att stormtrivas på Pension Sofi finns inga underbarare
människor än Panos Rena och Thodoris hälsa från Susanne och Anders
Du kommer att trivas på Naxos finns hur mycket som helst att se
Ha det bra och hoppas att solen skiner på dej/Susanne
Tack,Susanne!
Ja, de verkar trevliga, har haft mejlkontakt med Rena verkar hur bra som helst!
Några fler varma dagar hoppas jag att det blir!

PS.Ska hälsa!
Svara med citat
  #73  
Gammal 2014-10-03, 15:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Välbekanta vyer hela vägen dit upp..när jag åter igen får se det fina klostret blir jag lite tårögd det är ju så vackert.
Håller helt med. Vi har varit där massor med gånger och varje gång vi kommer dit blir vi lika lyckliga. Vi gillar klostret så mycket att vi till och med hade planer på att gifta oss där. Du kan läsa om det här.

Citat:
Håll i Er nu..jag kommer att lämna Amorgos på tisdag den 7/10 och tillbringa två veckor På Naxos och bo på Pension Sofi en ö jag aldrig besökt.
I november år 2007 bodde vi på Pension Sofi i tre veckor. (Vi har bott där många gånger båda innan och efter.) Dessa tre veckor på Naxos i lågsäsong är den bästa tiden vi någonsin har haft i Grekland. Vet inte vad det var, men magiskt, det var det. Jag tror att du kommer gilla Pension Sofi, Rena och Thodoris är något utöver det vanliga.
Svara med citat
  #74  
Gammal 2014-10-03, 15:11
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Låter bra det Janne angående Pension Sofi, tror det kommer att bli en ny intressant upplevelse!..
Jag skrev till dem att jag fått tips på hotellet från er på Kalimera de hälsade tillbaka att ni var ett trevligt par du och Camilla!..

Ja, du har berättat tidigare om ert tänkta giftemål på Theologos..ja tänk vilket bröllop de hade kunnat bli där!

Men ni är väl säkert nöjda med det nu fick på Santorini!..
Svara med citat
  #75  
Gammal 2014-10-03, 15:43
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Janne! Har du skrivit klart om bröllopet,eller är det jag som är en förvirrad tant!?
Svara med citat
  #76  
Gammal 2014-10-03, 15:56
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 892
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

En sådan underbar dag du hade med fin vandring och härliga möten med människor. Det är sådant som man bär med sig länge och kan plocka fram när livet är lite jäkligare.
Beträffande Naxos och pension Sofi så tror jag du kommer att gilla både ock. Naxos är underbart vackert med sina härliga gränder och fina natur Och du som gillar att köra bil kan utforska ön riktigt mycket.
Pension Sofi är som sagts många gånger något speciellt. Hela familjen är fantastisk! Mysigare grekfarbror än Panos vet jag ingen. Senast vi var där var i påskas och då var det fest hemma i deras trädgård för släkt och vänner, bara såå trevligt.


Theodoris och Rena



Önskar dej forsatta härliga dagar på Amorgos och härliga nya upplevelser på Naxos.

Du får givetvis gärna hälsa till familjen från Ing-Marie & Kenth om du kommer ihåg det.

//maji som åker till Rodos på söndag
Svara med citat
  #77  
Gammal 2014-10-03, 16:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Då kontrar jag med den här bilden.


Svara med citat
  #78  
Gammal 2014-10-03, 16:32
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Tack, Maji.. det verkar ju festligt värre..iaf när man kollar på bilderna!
Blir nog en fin vistelse!

Ska försöka komma ihåg att hälsa från er också!

Tack för trevliga bilder!

Sunny (som just nu sitter och fikar uppe i Tholaria)
Svara med citat
  #79  
Gammal 2014-10-03, 17:24
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Jag måste fråga dig en märklig grej, Sunny, eftersom du rört dig mycket kring Egiali.

Har du sett människor med en speciell missbildning på foten? Istället för att peka rakt fram från benet böjer den sig i rät vinkel inåt.

Jag såg det inte den här gången, men tidigare år har jag gjort det. Och bara i Tholaria och i Egiali. I Egiali såg jag en gång en äldre man som hade båda fötterna vinklade inåt, han hoppade fram med såna där träkryckor som går ända upp i armhålan. (Janne, var ni med då? Jag undrar om det inte var den dagen då vi hade vandrat från klostret.)

Har du sett detta någon gång Sunny? Det är en missbildning som alltså verkar ha fått fäste just i Egialiområdet.
Svara med citat
  #80  
Gammal 2014-10-03, 17:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Åter till Amorgos hösten 2014

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Jag måste fråga dig en märklig grej, Sunny, eftersom du rört dig mycket kring Egiali.

Har du sett människor med en speciell missbildning på foten? Istället för att peka rakt fram från benet böjer den sig i rät vinkel inåt.



Har du sett detta någon gång Sunny? Det är en missbildning som alltså verkar ha fått fäste just i Egialiområdet.
Inte i Egiali men uppe i Lagada en kille som har foten vriden inåt som du beskriver...märkligt!
Ser väldigt besvärligt ut när han går, han använder inte kryckor...synd om honom!

Sunny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT