Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2015-06-01, 08:14
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 455
Standard Sv: Tinos direkt

Som många andra har jag varit med på dina äventyr. Härligt att få vara med på andra platser än de jag själv besökt. Nu får vi vänta på bilderna och på kommande resor!
/ Jannis
Svara med citat
  #62  
Gammal 2015-06-01, 09:30
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 776
Standard Sv: Tinos direkt

Tack för att vi fick följa med på din resa!
//
KR
Svara med citat
  #63  
Gammal 2015-06-01, 19:15
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Tinos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Fotoresebrev kommer!

Tack för denna gång!(n
Det är vi som ska tacka .
Välkommen hem!

Abi
Svara med citat
  #64  
Gammal 2015-06-05, 20:49
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Tinos direkt

Nu har jag uppdaterat mig ordentligt i tråden.
Tack Lissi för jättefina rapporter från Tinos. Du verkar, som vanligt, ha haft det toppen! Bra kombo tror jag definitivt det är att uppleva både en stad på fastlandet och en ö i samma resa.
Fast jag är ju alldeles uppslukad av Peleponessos just nu...
Men man vet aldrig...när de inneboende Greklandsklockorna klämtar för sockerbitsbyarna och allt det blåvita igen, då blir det till Tinos jag beger mig.

Senast redigerad av Thira den 2015-06-05 klockan 20:54.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2015-06-05, 21:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tinos direkt

Tack snälla Thira och alla andra för goa ord angående min resetråd!

Jag är fortfarande alldeles uppfylld av denna väldigt innehållsrika 20-dagars resa! Jo, kombon var perfekt! På denna resa fick vi i Thessaloniki uppleva sån gästfrihet, och en fantastisk stad. Genom vännen Zissios fick vi också uppleva genuint byliv i Nea Appolonía. Så besökte vi Paralía Epanomí och badade med Olympen mitt emot bukten....inte illa! Thessaloniki är en helt underbar stad och omgivningarna med alla sjöar, grönska och landsbyar är SÅ vacker. Jag var ju 14 dagar på Sithoniahalvön 1998 och såg mycket av dessa vackra vyer.
Vi lärde känna ett grekiskt par på ouzerian alldeles granne med hotellet och de kommer till Karlskrona, 8 mil från oss, och släktingar där i augusti och vi har bestämt att ses....det känns faktiskt som om det blir av också! Vi har kontakt via FB

Att sen komma "hem" till Tinos till hela stora grekiska familjen var SÅ härligt!. Planer har smitts för ett långboende där hösten 2016....

Nu blir det Kreta i höst och det är också ett önskeresemål.
MEN Thira, jag förstår verkligen Din längtan till Peleponessos....en helt underbar del av Grekland. Missa då inte varken Githio eller Kardamili!

Lissi - som har åtminstone börjat på att hitta bilder av alla dryga 1000 till ett fotoresebrev på max 35 bilder....nästan helt omöjligt att välja...
Svara med citat
  #66  
Gammal 2015-06-06, 01:34
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Tinos direkt

Lissi.
Monica
Svara med citat
  #67  
Gammal 2015-06-06, 10:46
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 610
Standard Sv: Tinos direkt

Tack för härliga beskrivningar av din härliga dagar på Tinos! Måste vara helt underbart att ha sitt "grekiska hem"!
Ser fram emot dina foto så jag kan känna in mej riktigt på Tinos!
Nu har vi bara lite mer än tre veckor kvar till vår resa Andros-Tinos, vilket ska bli spännande, är otroligt nyfiken på att uppleva nya öar.
När man läser om alla Greklandsresor hit och dit, inser jag att det finns alldeles för mycket kvar att upptäcka! Det blir som det blir, man får njuta av det som blir.
Pian
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT