![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Prylarna är testade, och visst klarade de provet, helt vattentäta...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pengarna har man i fickan när man bader. Det är det som kallas tvätta pengar. De blir så "glada" när man tar en bira och halar upp våta sedlar. Cigaretterna får vara kvar på stranden.
Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja, det var väl varmt den dagen! Men han kom nog direkt från stranden, för när han ska betala så plockar han upp en sedel, (från en innerficka?) ifrån byxorna. Sedeln var lite blöt tyckte frisörskan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu tycker jag att Bläckfisken ska vara tyst eller hur Kickie.
Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Peter!
Jag vill bara berätta att jag redan på tidigt 80-tal! fick "lära" mej av lokalbefolkningen på Rhodos ( vänner som jag fortfarande har kvar...) att det fanns(FINNS) tjuvar,.... men att det "var/är turister som stal/stjäl från varandra" ! Ingen nationalitet utpekat!! Jag går inte i Rhodos stad och är rädd för allt o alla,jag känner mej tryggare där än hemma i Kallsta' när jag vandrar hemåt på kvällskröken! MEN..... Jag är glad i Värmlänningarna, trots det. Kram från "Tant Torhildur." |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har alltid bara med liiite lite pengar så vi kan köpa glass eller nåt sånt.. vi är så korta perioder på stranden så det behövs inte mer. Lunch har vi ätit innan vi går dit och vi är hemma igen tills det är dags för dusch/drink/öl el dyl.
småmynt och sedlar har vi då i en sån där vattentät tub man har runt halsen. I den brukar som regel rumsnyckeln rymmas. Gör den inte det göms den på stranden. Kameran tar jag ogärna med till stranden då jag inte vill ha småsand i skarvar mellan objektiv och dyl. Så vi brukar ta den några gånger per resa - och då badar inte alla samtidigt. Samma de gånger vi tar videokameran. Mobilen har vi bara påslagen på kvällen så den är helt onödig på stranden. Så för oss är det inga problem |
![]() |
|
|