Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-19, 14:19
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad längtar du till?

Jag vet inte om jag ska till Grekland i år. Men jag längtar efter att stiga ur planet på en liten flygplats någonstans i övärlden, känna hur värmen slår emot ansiktet... att sedan vänta på väskorna, och känna en otroliga förväntan jag alltid känner när väskorna kommit och det är dags att åter uppleva Grekland... första doppet, första promenaden längs stranden, första tavernaletningen, första middagen, första promenaden till bageriet på morgonen... första minimarketinhandlingen, första sightseeingen på det nya stället...

...och för all del: andra, tredje, fjärde, femte.... osv. middagen, tavernaletningen, frukostinhandlandet.....

Gu va jag vill åka till Grekland =)
Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 15:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

..längtar som så många andra till att "BARA VARA" ..att ta dan som den kommer vilket vi ju verkligen ska göra i sommar då vi med ryggsäckar på ryggen lämnar flygplatesen i Aten 12 juli och det enda vi vet säkert är att vi ska vara på plats där igen den 1 aug igen! Men vilken rutten än blir ..(jo vi HAR en färdrutt, fast den säkert spricker omgående), så vet vi att DOFTERNA...MATEN,...BADEN I HAVET, DE GOA MÄNNISKORNA MAN MÖTER..ger precis samma glädje som alla andra år!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 17:04
kize kize är inte uppkopplad

Jag längtar till som flera av er andra skrivit, att bara vara!
En solig dag som denna gör att Greklandsvibbarna vaknar ännu mera, bara 91 dagar kvar.
Under 17 dagar så kopplar jag bort allt som rör vardagen hemma (även mobilen!) och bara är med familjen.

Längtar just nu mest efter första doppet och att få sträcka ut i "det stora blå", se ner i det kristallklara vattnet o bara njuta!

Maken hojtar att jag inte får glömma den första kalla Mythosen i det kalla glaset. Det blir alldeles immigt och rinner ner på pappersduken.
Då är det semester!

Kicki
Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 21:37
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Jag har en innerlig längtan till Kreta. Att få återse våra vänner på sydkusten, att känna dofterna, höra pinglandet från fårens skällor, äta Marias mat som maken Kosta serverar, se solen glittra i havets krusning.........
Att besöka platser som vi ännu ej besökt, att träffa alla dessa vänliga människor som är så hjälpsamma.........
Det finns hur mycket som helst att läängta till och om drygt 2 månader är vi där

Birgitta
Svara med citat
Gammal 2006-05-05, 10:43
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Jag längtar efter en iskall Mythos på en restaurang vid havet! Till ölen årets första tzatziki och souvlaki! Undrar varför Mythos inte smakar bra i Sverige
Svara med citat
Gammal 2006-03-17, 23:01
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Härlig bild Lindiz

Grekland är ett suveränt barnanpassat land i och med att ungar alltid är välkomna
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 10:46
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
När du ser fram mot årets Greklandsresa - exakt vad är det du längtar till just nu?

Känslan när jag kliver ut ur planet - oavsett var i Grekland - är oslagbar!
De första stegen, dieselångorna, hettan, röran..... veta att nu är det bara lata, härliga dagar framför mig då jag ska njuta av sol, värme, god mat, bada i havet. Lägga ALLT hemma på "hyllan" och bara njuta!

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 11:20
yvonne yvonne är inte uppkopplad

Min längtan är snart över, om 16 dagar är jag ju där!!! Men, jag längtar efter att stiga upp tidigt på morgonen öppna dörren till verandan och gå ut och sätta mig där med en kopp nykokt grekisk kaffe och bara njuta över utsikten och näktergalens sång, känna dofterna av alla vackra vårblommor och örter. Sedan efter att alla morgonsysslor är gjorda, gå ner till byns café och sammanträffa med släkt och vänner och bara sitta där och njuta av samvaron. Efter en måltid blir det en stunds siesta på verandan med en bra bok, och kanske en liten tupplur med de 2 katterna brevid. När så eftermiddagsvilan är avslutad, blir det en tur upp i bergen för att plocka maskrosblad, spenat och andra bladgrönsaker att göra en härlig god hortásallad på och kanske också en paj. Sedan på kvällen när det mörknat ute och himlen täckts av stjärnor, blir det en tur ner till caféet igen för en kvällsdrink och trevliga samtal med vännerna.

Det bästa med allt är att vi sällan använder någon klocka, utan solen och känslan styr över våra liv.

Yvonne
Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 08:39
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad

Jag längtar efter att få kliva av transferbussen utanför vårt hotell i Parga. Få känna luften, atmosfären, värmen och att få känna "Nu har jag en hel vecka här, och jag kommer att insupa varje sekund!" Jag kommer att bli gråtfärdig, för det blir jag varje gång! När jag har lämnat mina väskor på rummet, att få gå till närmaste taverna/bar, köpa mig lite Retzina och kolla in folklivet....det längtar jag efter nu.
Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 11:48
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad

Det bästa är väl ändå... oavsett ö... när man stiger av flygplanet (o ha överlevt ), den varma speciella luften som slår emot en... Grekland o heeeeela semestern ligger framför en....

Eller när man sätter foten i medelhavet för första gången....

Mmmmmmmmmmmmmmmmmm
Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 12:54
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Jag längtar till den speciella känsla som infinner sig i hela familjen!
Alla tar ett djupt andetag och bara puuustar uuuut.... och bara är!

Stina
Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 13:38
klaritzas avatar
klaritza klaritza är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

hejsan! första inlägget för mig, dethär!

jag har precis kommit hem från påskfirandet i Atén. min kärlek är Aténare och vi har nu bestämt oss för att flytta dit. jag längtar så jag kippar efter andan! jag vill ta en kall mythos på DR.Feelgood i Εξαρχια, rocka loss på Mo Better och vakna på morgonen och dricka en frappè på MIN balkong!!!

härligt att läsa allas längtan, och jag håller med om att längtan är det vackraste ordet som finns i svenskan!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.