Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-06-17, 10:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Jag har stängt tråden som heter ”Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland”, och ersatt den med denna tråd, som också heter ”Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland”. Den förstnämnda tråden har bytt namn till ”Den GAMLA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland”.

Det är alltså denna tråd som nu gäller om det handlar om krisen. Undantag är de som bloggar från Grekland, de får mer än gärna skriva om krisen ur sina perspektiv. Det har funnits många trådar om krisen, och många trådar som från början inte haft ett dugg med krisen att göra, men som ändå mynnat ut i den ekonomiska krisen. Inlägg om krisen som skrivs i andra trådar än denna kommer att flyttas hit om det är möjligt.

En anledning till att jag har stängt den gamla tråden är att den är gammal, att den spretar åt alla håll, och att den är svår att övergripa. En annan anledning är att det behövs en ny och orörd tråd inför dagens betydelsefulla val i Grekland. Det är idag Greklands öde avgörs. Hur ska det gå för vårt älskade land? Snart vet vi. Eller gör vi...? Vallokalerna stänger klockan 19.00 grekisk tid. Den första prognosen baserad på räknade röster väntas komma 21.30, också det grekisk tid.

Jag var på Tilos då förra valet hölls (6/5), och jag skulle helst vilja vara där nu också. Det skulle kanske få mig att känna mig bättre. De senaste veckorna har jag haft en klump i magen, en klump fylld av oro över hur detta ska sluta.

Det skrivs spaltmeter om Grekland i tidningar världen över. Jag tycker att det är svårt att ta till mig allt som skrivs. Vad är sant? Vad är inte sant? Jag läser massor med svenska, engelska och grekiska tidningar på nätet varje dag. Här är länkar till några av de grekiska sajter jag lusläser dagligen:

Ekathimerini

Athens News

Amna
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.