![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin som nog ändå tar båten |
|
||||
|
||||
![]()
Båten blir det här också
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den brukar min bror spela för sina barn...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
......sålunda uppstego di gamble gubbarna i arla morgonstund i Malmö vid sextiden.Efter en fika följdes vi åt till busshållplatsen, daer sen Tommy besteg sin stålspringare och cyklade till de längtande barnen.
Själv besteg jag en fin,grön buss där morgontrötta Malmöbor sutto tysta och sannolikt trötta. Efter några minuter kommo vi till centralen, där jag avsteg och styrde kosan mot en biljettautomat, som icke ville det jag ville, d.v.s printa ut en biljett.Då gick jag till biljettdisken,daer en glad och ohemult pigg (med tanke på den arla stunden)ung dam straxt hjälpte mig, ety jag hade feltolkat o som noll,eller hure va.... ![]() ack,ja, tur att det finns så gott om snälla männscher! Sen till tåget, som gick i tid.Ingen kamp om platser, utan jag satt där jag satt ända te Göteborg.Solen bröt igenom och stundtals var omgivande landskap insvept i dimma, vilket gjorde att jag tog många bilder genom fönstret. Bara en kvarts väntande i Göteborg, och sen vare ba en timme ungefär te Uddevalla, där Riitta kom och mötte i solen. Vi knallade ner till museet, som enligt urgammal nordisk hävd var stängt, men fina båtar låg vid å-kajerna och doftade tjära,b.l.a en fin tvåmastad skuta som heter Godnok (bra nog på norska)... ![]() Sen tog vi bussen hem till Riitta å Leffe, och jag hade nöjet att förära husets härskarinna med en flaska Mavrodapne. Sen fick jag ta en bastu, så nu sitter jag här, nyrakad,ren och skriver sista inlägget i denna tråden,antar jag.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter som en härligt avslappnande avslutning. Tack Mikke för kul läsning!
![]() Lena |
|
|||
|
|||
![]()
......tackar, tackar!!
I morron blire tåg te Säffle vid lunchtid, där några bekanta från Kallsta befinner sig, så jag kliver av där och sammanträffar med dom och medföljer sen hem. Trevligt att s.a.s dela upp hemresan och ta den i etapper.Lämnade ju Karpathos i torsdags och hemkommer imorrn, då hinner jag (köld)acklimatisera mej under resan.... ![]() |
![]() |
|
|