Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2006-03-27, 21:33
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Programmet går på STAR och heter Ola Kala! Så det är betalkanal....Camilla
OK o tack för hjälpen Var ju som jag misstänkte en betalkanal

//Zanét
Svara med citat
  #42  
Gammal 2006-03-27, 21:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

För övrigt gör hon ju inte en bråkdel så många pundiga uttalanden numer, som hon gjorde för 10-20 år sedan. Men inte ens då hade det nån avgörande betydelse vilka dumheter hon sagt. I slutändan var det bara artistinsatsen som räknades.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2006-03-28, 08:02
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Idag kl 11.00 grekisk tid, sänds ett reportage om Carola i Aten, i Alexandra Pascalidous morgon program Ola Kala på Star. Måste ses.

För övrigt är det en underbar morgon i Menidi, soligt och varmt morronkaffet intogs på balkongen, skulle visst bli upp till 23 grader idag.

Senast redigerad av monica den 2006-03-28 klockan 08:05.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2006-03-28, 10:31
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

[QUOTE=inkfish] Visserligen tycker jag att Carolas syn på homosexuella är oacceptabel - Detta kan man ju undra över då hon har R Engfors med sig var hon än går.........
Med sin manifesta gudstro är hon en extremt främmande fågel för oss svenskar - Och är det inte så att som kristen ska du ju predika och sprida gud/jesus tro.....

I schlagersammanhang är hon ett superproffs och en helt magnifik artist. - Tyvärr måste jag hålla med här.....

Camilla
Svara med citat
  #45  
Gammal 2006-03-28, 18:44
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Idag har en av Norges største aviser vurdert alle Eurosong-bidragene. Og det var et bilde av Finlands bidrag. Herrigud, hva er det Finland har rota fram i år??!!! De ser jo rett og slett helt idiotiske ut. Greit at Norge hadde med Wig Wam ifjor, men disse her, de er rett og slett helt disgusting. Smakløse. Skal de være morsomme? Da er det isåfall ganske mislykket. De fikk terningkast 1. Det samme fikk Hellas sitt bidrag, også terningkast 1. "En av konkurransens svakeste sanger. Kjedelig ballade". Der må jeg si meg ganske enig. Den er anonym og kjedelig. Og det skuffet meg veldig, for jeg hadde ganske høye forventninger til Hellas i år. Sveriges bidrag fikk terningkast 4! Ikke verst! Og Norges bidrag fikk terningkast 5 . Kanskje ikke annet å vente, fra en norsk avis... Det kunne jo vært interessant å høre hva andre nasjoner synes om sangen.. Det blir kanskje mer reelt. Danmark fikk forresten også terningkast 5!
Vel, det er jo mange flere land også, men disse var kanskje de mest interessante for Kalimeras lesere.
Margrethe
Svara med citat
  #46  
Gammal 2006-03-28, 18:51
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Jag har haft tillfället att träffa och prata med Carola lite mer privat och jag måste säga att hon var mycket trevlig och sympatisk människa! Jag tror för min del att många av de "konstiga" utalanden hon påstås ha sagt är framkallade och skapade av media.Hon är en bra artist och det är det viktigaste för mig!

Agda som fick +23 grader och sol idag!

Senast redigerad av Agda den 2006-03-28 klockan 18:55.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2006-03-28, 20:24
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Nora - har du lyssnat? I inlägg #7 finns en länk. Finlands låt stämmer väl överens med bandmedlemmarnas utseende
Svara med citat
  #48  
Gammal 2006-03-28, 21:01
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Nora - har du lyssnat? I inlägg #7 finns en länk. Finlands låt stämmer väl överens med bandmedlemmarnas utseende
Jeg har ikke hørt på mange sanger enda, men det lover ikke godt når låta til Finland stemmer overens med utseendet, nei! Takk for tipset om lenken! Jeg skal få hørt dem gjennom alle sammen snart.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2006-03-28, 22:31
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Finlands låt stämmer väl överens med bandmedlemmarnas utseende
Jepp! Har hört och sett bidraget en gång... det räckte! Jag tror dock att risken är väldigt liten, att den låten kommer att ta sig till finalen.
Måste lyssna på Norges och Danmarks bidrag snarast, eftersom de har fått så bra betyg i den norska "avisen". Blir intressant att se om Carola lyckas med sin (i mitt tycke) mediokra låt.

Ivi
Svara med citat
  #50  
Gammal 2006-03-28, 23:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Jepp! Har hört och sett bidraget en gång... det räckte! Jag tror dock att risken är väldigt liten, att den låten kommer att ta sig till finalen.
"Risken"

I min smak är både Norges och Danmarks bidrag ganska tråkiga. Norge är en sån nyckelharpsartad skogslåt som Sverige också tävlat med ibland (zzz zzz... ), Danmark är en ren 60-talslåt, bra framförd på videon i alla fall men mossig så det dammar om den. En GISSNING är dock att Danmark placerar sig framför Carola men Norge efter.

Mina favoriter är Bosnien Hercegovina (otroligt vacker) och Rumänien.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2006-03-29, 12:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Rättar mig själv: jag menar inte alls Rumänien, jag menar FYROM förstås
Svara med citat
  #52  
Gammal 2006-04-04, 17:17
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Här ute på landet rasar byborna över två saker: 1.att Grekland står som värd för Eurovision. De tycker att pengarna kunde gå till annat så som sjukvården,vägar m m. 2. Anna Vissis video med deras bidrag.De tycker (unga som gamla) att Anna skämmer ut Grekland,förstör deras rykte m m pga att hon inte sjunger ett ord grekiska,hon är för gammal för den korta röda klänningen,det finns ingenting i videon som är och visar Grekland m m.

Agda
Svara med citat
  #53  
Gammal 2006-04-04, 18:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Agda
.De tycker (unga som gamla) att Anna skämmer ut Grekland,förstör deras rykte m m pga att hon inte sjunger ett ord grekiska,hon är för gammal för den korta röda klänningen,det finns ingenting i videon som är och visar Grekland m m.

Agda
Vad sjunger hon på för språk då??

Lissi - MYCKET oinsatt i tävlingen!
Svara med citat
  #54  
Gammal 2006-04-04, 18:20
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Engelska.
Svara med citat
  #55  
Gammal 2006-04-04, 18:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

...SÅ KLART!...Det kunde jag ju gissat!
Lissi
Svara med citat
  #56  
Gammal 2006-04-04, 19:34
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Agda
Engelska.
Synd att hon inte sjunger på grekiska det borde hon göra!

Martinifk
Svara med citat
  #57  
Gammal 2006-04-05, 12:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Agda
De tycker (unga som gamla) att Anna skämmer ut Grekland,förstör deras rykte m m pga att hon inte sjunger ett ord grekiska,hon är för gammal för den korta röda klänningen,det finns ingenting i videon som är och visar Grekland m m.
Undrar vad de säger när hon vinner... Veni vidi vissi skrev GP i morse. Och jag undrar tamejtusan om hon inte gör det. Den stora bettingfirman som öppnade spelet för nån vecka sen har haft henne som vinnare sen dess. Ballader har kommit jättehögt placerade de senaste åren men inte vunnit - det kanske är dags nu? Och hennes låt har en grymt pampig ingång till en ganska efterhängsen refräng. Dessutom är den så mainstream att INGEN kan ha nåt egentligt att invända mot den, den hade kunnat komma från vilket som helst av de deltagande länderna. Trist tycker jag men sånt brukar dra röster.

Det som främst talar emot är möjligen att värdlandet inte brukar vinna.

Men men, bettingfirmor är inte facit. Samma firma har Carola som tvåa efter Vissi och det tror jag definitivt inte på.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2006-04-08, 12:09
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Eurovision Song Contest i Aten

Igår visades scenografin på NET.Jag tyckte om den, enkel men häftig med mycket klara starka färger.Hoppas det blir lika bra i verkligheten,nu var den i datorn.
Agda
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT