Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2015-09-07, 18:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 460
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av xenos Visa inlägg
Är det passande/tillåtet med personkritik på Kaliimera?
Du har inte läst och inte förstått.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2015-09-07, 19:57
LovisaL LovisaL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 39
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Oj vad min fråga engagerade många! Men det är ju roligt med ett levande forum som Kalimera är och med så mycket tyckande så blir det ju verkligen dynamik i diskussionen. Kanske får jag åka dit och bilda mej en egen uppfattning, man vet aldrig!
Svara med citat
  #43  
Gammal 2015-09-07, 20:59
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 686
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av LovisaL Visa inlägg
Kanske får jag åka dit och bilda mej en egen uppfattning, man vet aldrig!
Gör det! Gillar du inte Karpathos behöver du ju inte åka tillbaka

Vi har varit där två gånger och gillar verkligen ön, även om vi har många andra favoriter också!

Maria
Svara med citat
  #44  
Gammal 2015-09-07, 21:19
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 799
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av LovisaL Visa inlägg
Oj vad min fråga engagerade många! Men det är ju roligt med ett levande forum som Kalimera är och med så mycket tyckande så blir det ju verkligen dynamik i diskussionen. Kanske får jag åka dit och bilda mej en egen uppfattning, man vet aldrig!
Ja det måste ha variten upplevelse att följa reaktionerna på din fråga Man blir lite triggad ibland att svara och försvara. Alla har vi ju olika anledningar att besöka vissa öar. Finns många i forumet som vandrar i bergen, bor på öar, åker många gånger om året eller stundtals jobbar där.

Kan ibland känna (hoppas jag inte provocerar någon) att den "vanliga" charterturistens frågor om strand, sevärdigheter etc. blir lite off. Visst...det finns E-guider och trådar i forumet men vissa kanske åker för första gången och vänder sig till Kalimera () och då blir det gärna debatt! Ska försöka hålla mig ifrån det Hopas vi kan fortsätta " tycka" om våra öar med en glad och vänlig ton!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2015-09-07, 21:44
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Svara med citat
  #46  
Gammal 2015-09-07, 23:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 348
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Karpathos är en av mina favoritöar, jämte Egina och Tilos. Men det är ju själklart helt OK att både du Xenox och många andra inte tycker detsamma. Det betyder väl inte att t ex Karpathos är överskattat. Det är väl ganska naturligt att de flesta inlägg om en ö kommer från folk som gillar den och att de därför är positiva.

Själv tycker jag inte om Korfu och Santorini. Men det är väldigt sällan, eller aldrig, så att jag skriver inlägg om varför jag tycker illa om de öarna. Men visst fattar jag att det finns drösvis med folk som tycker tvärt om. Konstigare än så är det väl inte.

Men visst blir det lite intressantare när det framförs lite avvikande uppfattningar och vi får lite debatt här på forumet. Och det ska väl vara helt OK.

Masse
Svara med citat
  #47  
Gammal 2015-09-08, 06:55
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Oj så många fina och kärleksfulla beskrivningar av denna ö... instämmer i de flesta! Ja, bergsbyn Olympbos är verkligen sevärd, här kan man verkligen tala om "himmelska gränder" både bildligt o bokstavligt! Vill man ha mer gränder finns det ju en del oförstörda byar att välja mellan och vandra i...
Tar man båten till Olymbos så blir man troligtvis körd av den enda (mig veterligen) kvinnliga busschauffören jag träffat på, på de Grekiska öarna och hur hon med säker hand styr bussen från Diafani upp mot Olymbos, häftigt!
Försöker inte på nåt sätt truga LovisaL då denna verkar ha bestämt sig för att detta inte är en ö för henne/honom men alla andra som är nyfikna på Karpathos säger jag bara; åk dit... och stanna för allt i världen inte bara i Pigadia som är bra som utgångspunkt och att bo i... och sist men inte minst; missa inte alla fantastiska stränder, Apella o Kyra Panagia är mina två favoriter!

Simetra
Svara med citat
  #48  
Gammal 2015-09-08, 10:23
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 614
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Tänkte på damen som trattar bussen upp till Olympos från Diafani En gång när jag åkte med henne ner från Olympos, så hade hon mobilen i ena handen och var väldigt argsint på den som var i andra änden Så hon rattade med en hand i alla dessa kurvor ner Men gick bra


Håller med att man skall inte stanna i Pigadia hela semestern. Man missar så mycket då. Alla dessa bergsbyar, vackra vyer och stränder mm


Riitta
Svara med citat
  #49  
Gammal 2015-09-08, 11:04
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
troligtvis körd av den enda (mig veterligen) kvinnliga busschauffören jag träffat på, på de Grekiska öarna ..


Simetra
Då kan jag informera att det finns en kvinnlig busschaufför på Sifnos, vilken jag åkte med nu i sommar.. men kan hålla med om att det inte är så vanligt!..

Från det ena till det andra..skulle gärna åka till Karpathos och bilda mig min egna uppfattning av ön.. hoppas du gör så LovisaL..
Svara med citat
  #50  
Gammal 2015-09-08, 14:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 460
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
om vilka öar som är populärast (eller i vissa fall mest överskattade om de inte sammanfaller med den egna smaken) så sker en sådan varje år på Kalimera.
Förra årets omröstning finns här.
Svara med citat
  #51  
Gammal 2015-09-08, 17:46
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Tänkte på damen som trattar bussen upp till Olympos från Diafani En gång när jag åkte med henne ner från Olympos, så hade hon mobilen i ena handen och var väldigt argsint på den som var i andra änden Så hon rattade med en hand i alla dessa kurvor ner Men gick bra

Riitta
Hade känt mig helt trygg då också med tanke på antal år och ggr per dag hon kört bussen upp o ner där (nån berättade det, har redan glömt bort men det var en herrans massa år och ggr) Tror hon kan vartenda litet krön, ja t o m köra med ögonbindelel eller i sömnen
Då har jag varit med om värre saker chaufförer i lokalbussar i Grekland sysslat med under tiden de kört ... men det är en annan historia och har inte skett på Karpathos.

Simetra
Svara med citat
  #52  
Gammal 2015-09-09, 00:47
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 348
Standard Sv: Varför ska jag resa till Karpathos?

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Håller med att man skall inte stanna i Pigadia hela semestern. Man missar så mycket då. Alla dessa bergsbyar, vackra vyer och stränder mm

Riitta
Just det! Om man tänkt tillbringa hela vistelsen i Pigadia då är det bättre att välja ett annat resmål. Så tycker jag trots att Karpathos är en av mina favoritöar.

Masse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT