Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2014-10-06, 19:57
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
Visst är fullmånekvällar underbara !!Du har några kvar dessutom.Sitter här hemma och njuter genom dig.
- det gjør jeg og, cia
Svara med citat
  #42  
Gammal 2014-10-06, 19:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Cia....de som har FB kan ju se bilder, men här är för knöligt för mig att lägga in.

Kul att så många följer mig!
Lissi
Svara med citat
  #43  
Gammal 2014-10-06, 20:04
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Direkt från fullmåne och en fantastisk kväll på Water's Edge Cafe Bara månglittret och månen över Libyska sjön är värt veckan här....Märkligt hur man får ändra uppfattning Flera snäpp upp!!!

Lissi- som blir SÅ väl bemött på WEC!
S o m du får meg til å lengte, etter balkongen og utsikten vår på Haris
Selvsagt herligst med, men også uten fullmåne
Vi skal bo i leiligheten/balkongen i 2.etg, nærmest WEC, i år og

Ha det fortsatt deilig, Lissi
Svara med citat
  #44  
Gammal 2014-10-06, 20:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 391
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Märkligt hur man får ändra uppfattning Flera snäpp upp!!!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2014-10-06, 21:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
S o m du får meg til å lengte, etter balkongen og utsikten vår på Haris
Selvsagt herligst med, men også uten fullmåne
Vi skal bo i leiligheten/balkongen i 2.etg, nærmest WEC, i år og

Ha det fortsatt deilig, Lissi
Ekaterina väntar på er! Så himla trevlig och vilken god vegetarisk mat hon lagade till mig....Henne gillar jag verkligen ! Ikväll var Lucy där också.

Lissi
Svara med citat
  #46  
Gammal 2014-10-06, 23:17
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ekaterina väntar på er! Så himla trevlig och vilken god vegetarisk mat hon lagade till mig....Henne gillar jag verkligen ! Ikväll var Lucy där också.:-)
Lissi
Koselig å vite at vi er ventet
Ekaterina er jo så blid og trivelig
Svara med citat
  #47  
Gammal 2014-10-07, 06:35
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 764
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ekaterina väntar på er! Så himla trevlig och vilken god vegetarisk mat hon lagade till mig....Henne gillar jag verkligen ! Ikväll var Lucy där också.

Lissi
Nu kanske du fattar varför vi trivs där.
Ekaterina trivs med oss och vi trivs med henne.
Och om vi säger att vi ska äta middag där nästa kväll frågar hon alltid mig vad hon ska förbereda (men det gör Marianne också).
I december-januari är det mest grekiska stamkunder där.
Ha det trivsamt. Lissi!
Birgitta.
Svara med citat
  #48  
Gammal 2014-10-07, 07:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Jo jag förstår varför ni trivs men självklart är man också trevlig och rar mot sina gäster om man har taverna. SÄRSKILT mot de som återvänder år efter år månadsvis off-season. De blir ju också vänner. Själv skulle jag aldrig vilja bo i Paleochorai dec-jan. Däremot i Aten.
Jag tänkte igår när jag gick förbi alla gatorna med de otaliga tavernorna att bortsett från att här inte är backigt så liknar Paleochora och Parga varandra väldigt mycket. Båda ställena klarar på något konstigt sätt att svälja alla dessa turister utan att mista sin charm, men fler turister vore synd.

Idag halvmulet och varmt men solen lyser mellan molnen. Idag upp bakom kyrkan på höjden och till museet. Sen efter lunch stranden i skugga och bra bok....mitt knä får vila!

Lissi
Svara med citat
  #49  
Gammal 2014-10-07, 13:19
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jo jag förstår varför ni trivs men självklart är man också trevlig och rar mot sina gäster om man har taverna. SÄRSKILT mot de som återvänder år efter år månadsvis off-season. De blir ju också vänner. Själv skulle jag aldrig vilja bo i Paleochorai dec-jan. Däremot i Aten.
Jag tänkte igår när jag gick förbi alla gatorna med de otaliga tavernorna att bortsett från att här inte är backigt så liknar Paleochora och Parga varandra väldigt mycket. Båda ställena klarar på något konstigt sätt att svälja alla dessa turister utan att mista sin charm, men fler turister vore synd.

Lissi
Det Paleochora du opplever nå, med så mange turister, har vi aldri opplevd.
- da jeg så sammenligningen med P a r g a, fikk jeg nesten "kaffen i halsen"

Før vi bestemte oss for å bo der i Novembermåned i fjor, hadde vi kun vært i Paleochora to ganger.
Vi var der første gang i slutten av april -07, og neste gang 1 - 5 mai 2011,
det var veldig få turister begge de gangene, og i november 2013 nesten ingen

Greske stamkunder sto for minst 95% av de som satt på Water Edge Cafe i november.
Og samme % var grekere på Kafeer og Tavernaer ellers i Paleochora og

Vi bor på Haris på grunn av beliggenheten, og en veldig gunstig månedsleie, dessuten liker vi nr 9, leiligheten vi bodde i, så godt
Vi booket den omgående til i år da vi reiste hjem

Men selv om vi bor der, sitter vi ikke så mye på WEC, vi elsker å "sitte balkong"- og har jo d e n utsikten "hjemme"
For oss er det nesten et minus at de vi leier av også har en kafe eller Taverna, fordi jeg føler på at vi burde gå dit , mer enn vi gjør

- skal vi på kafe vil vi heller sitte i byen og se noe "annet" / folkelivet
Og spise på Tavernaer som vi synes passer oss best. Vi følger en diett, spiser bl a ikke brød, siden WEC er en k a f e består menyen mye av Toast, hamburgere o.l,som vi ikke vil ha.
Vi lager ganske mange måltider hjemme og, synes det er koselig

Flora lager i blant middag, hun er en virkelig g o d kokk

I år skal jeg spørre Ekaterina om hun kan lage "noe" som passer oss, da kan vi bli litt bedre kunder på WEC

Jeg er også veldig glad i Athen, Lissi. å bo der mer "over tid" hadde sikkert vært fint, foreløpig har jeg booket 3 netter nær Psirri før vi reiser hjem i desember
Men vi nyter det "helsebringende" livet vi tror det er å bo i et klima hvor vi kan bade de aller fleste av dagene, selv i november
Det kunne vi både i fjor, og på Rhodos i 2012. Er spent på årets november..

Å være ute 12 - 14 timer i døgnet med fhv lite eksos i lufta, føles også b r a! ( Hjemme er jeg en"stuegris" i vinterhalvåret)

Når man er så glad i å bade som oss, er Paleochora ekstra bra, når det blåser/er for mye bølger på den ene stranda, er det oftest stille på den andre
Så synes jeg Paleochora er passe stor, det var trivelig folkeliv i byen om kveldene hele november i fjor
Men vi synes ikke Paleochora er "perfekt" på alle områder, det er noen minuser der og, kanskje vi velger et annet sted neste år
Svara med citat
  #50  
Gammal 2014-10-07, 13:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Jag förstår VÄL alla som gillar Paleochora men för mig är det för litet för längre vistelse och jag är GLAD att det inte är Tinos jag/vi ska till i nov. Jag är alldeles för rastlös för att ligga på stranden och slog nästan rekord häromdagen med tre tim.inklusive en tim på Methexis...menhär finns ju nästan inget annat att göra om man inte ska vandra och det kan jag bara på landsväg här med gingligt knä. Nu sitter jag balkong i skugga med god bok. Bröd äter jag inte alls här , kaka idag och igår är undantag, men varken till frukost eller mat vill jag ha bröd och äter jag gyrospita så lämnar jag brödet.. men tro inte att jag inte trivs. Pal är bara för litet och det har jag kommit på att Tilos är också, så nästa år får vi se.....kanske Tinos på sen vår och sen Pothia på Kalymnos på hösten.

Lissi
Svara med citat
  #51  
Gammal 2014-10-07, 13:53
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 764
Standard Sv: På plats i Paleochora.

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Det Paleochora du opplever nå, med så mange turister, har vi aldri opplevd.
- da jeg så sammenligningen med P a r g a, fikk jeg nesten "kaffen i halsen"

Før vi bestemte oss for å bo der i Novembermåned i fjor, hadde vi kun vært i Paleochora to ganger.
Vi var der første gang i slutten av april -07, og neste gang 1 - 5 mai 2011,
det var veldig få turister begge de gangene, og i november 2013 nesten ingen

Greske stamkunder sto for minst 95% av de som satt på Water Edge Cafe i november.
Og samme % var grekere på Kafeer og Tavernaer ellers i Paleochora og

Vi bor på Haris på grunn av beliggenheten, og en veldig gunstig månedsleie, dessuten liker vi nr 9, leiligheten vi bodde i, så godt
Vi booket den omgående til i år da vi reiste hjem

Men selv om vi bor der, sitter vi ikke så mye på WEC, vi elsker å "sitte balkong"- og har jo d e n utsikten "hjemme"
For oss er det nesten et minus at de vi leier av også har en kafe eller Taverna, fordi jeg føler på at vi burde gå dit , mer enn vi gjør

- skal vi på kafe vil vi heller sitte i byen og se noe "annet" / folkelivet
Og spise på Tavernaer som vi synes passer oss best. Vi følger en diett, spiser bl a ikke brød, siden WEC er en k a f e består menyen mye av Toast, hamburgere o.l,som vi ikke vil ha.
Vi lager ganske mange måltider hjemme og, synes det er koselig

Flora lager i blant middag, hun er en virkelig g o d kokk

I år skal jeg spørre Ekaterina om hun kan lage "noe" som passer oss, da kan vi bli litt bedre kunder på WEC

Jeg er også veldig glad i Athen, Lissi. å bo der mer "over tid" hadde sikkert vært fint, foreløpig har jeg booket 3 netter nær Psirri før vi reiser hjem i desember
Men vi nyter det "helsebringende" livet vi tror det er å bo i et klima hvor vi kan bade de aller fleste av dagene, selv i november
Det kunne vi både i fjor, og på Rhodos i 2012. Er spent på årets november..

Å være ute 12 - 14 timer i døgnet med fhv lite eksos i lufta, føles også b r a! ( Hjemme er jeg en"stuegris" i vinterhalvåret)

Når man er så glad i å bade som oss, er Paleochora ekstra bra, når det blåser/er for mye bølger på den ene stranda, er det oftest stille på den andre
Så synes jeg Paleochora er passe stor, det var trivelig folkeliv i byen om kveldene hele november i fjor
Men vi synes ikke Paleochora er "perfekt" på alle områder, det er noen minuser der og, kanskje vi velger et annet sted neste år
Ja. precis så är det i den säsong vi åker.
Och vi trivs så vanvettigt!
Att "hela Paleochora är en enda taverna" upplevde vi på första resan dit. Och då trivdes vi INTE.
Birgitta.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT