Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2015-05-03, 13:17
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Pireus - Sifnos

Söndag 3 maj

Igår när jag satte mig i flygbussen in mot Piraeus. . kändes det som att komma hem.. ...bussen var fullpackad som vanligt, som ett gäng boskap som ska transporteras någonstans!

Helt galet.. lika tyckte en grek som jag kom i samspråk med i sätet bredvid.

Lite nervös var jag över att hitta till Lilia Hotel, men jag hade tur som hade kunniga greker bredvid mig!
-Vi ska också av vid Dimotiko Theatro utbrast en av dem när jag ställde frågan!

Kanon vilket flyt, dessa goa greker alltid så hjälpsamma!..

Sen var det inte särskilt svårt att hitta till hotellet, lilla mysiga Lilia hotell och jag fick utsikt mot marinan från balkongen.

Enda nackdelen var att de håller på att gräva upp gatan utanför för att lägga nya elledningar..så i morse vaknade jag av världens oljud och ingen ström..jag bara gapskrattade..jaja.. jag är i Grekland nu.. So what....
Det ska bli klart idag så imorgon kanske jag får sova lite längre!

Idag har jag strosat i Piraeus hela dagen, varit ner i hamnen och köpt biljett till Sifnos och tagit ut Euro så jag klarar mig ett tag!
Adam Korais går från gate E9 det får bli en taxi dit imorgon, båten avgår 14.55.

Det är mycket greker i rörelse idag, här syns inget av krisen, var bl a in på H&M och där var fullt med folk som shoppade.
Hittade till Rakadiko men det var stängt när jag gick förbi där vid 12.30 kanske de öppnar senare på söndagar.

Så jag sitter just nu i den lilla marinan Zea på tavernan Bibere har ätit en stor tonfisksallad och den första grekölen har jag druckit sååå gott!!.

Kan säga att jag gillar Piraeus allt mer, grekerna är otroligt vänliga precis som ute på öarna

SÅ idag blir det en lång Greklunch och kolla på folklivet!

Jag är lycklig, Grekland i mitt hjärta!

Det kommer mera!

Sunny, i ett 27 gr varmt Piraeus.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT