![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kos, Rhodos, Samos, Zakynthos, Karpathos, Parga, Skiathos, Lefkas, Korfu, Kalymnos, Pserimos, Kefalonia, Kreta, Skopelos,
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och av alla öar ni varit på har ni missat Lesvos!!
![]() Jag har varit på kreta (2 ggr), kos (2ggr), rhodos (1 gång) och Lesvos (2ggr), tredje gången i år! |
|
|||
|
|||
![]()
Själv har jag varit på följande:
Mytilini Rhodos (2) Kos Zakhyntos Samos Ios Paros (2) Favorit! Antiparos (2) Favorit! Santorini Och om en vecka kan jag lägga till Karpathos ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Inte så många som alla andra... men det tar sig... Började i och för sig för två år sedan...
Halkidiki-(fastlandet), Naxos Agistri (gästbesök på Egina) Skiathos om några veckor... |
|
|||
|
|||
![]()
Santorini,Kefalonia,Thassos,Andros, Poros,Korfu.Naxos,Paros,Paxos,Antipaxos och på fastlandet Parga,Igomenitsa,Neos Marmaras,Thessaloniki,Kavalla och några andra snabba besök på olika platser och snart ska vi till Mytilini/Lesvos.
Bopia 39 dagar kvar ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Santorini ( 11 )
Kalymnos ( 3 ) Lipsi ( 2 ) Leros Patmos Ikaria Hydra Poros Skopelos Skiathos Skyros Naxos Koufinissi Anafi Mykonos ( några timmar ) Barbro ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Santorini (2)
Naxos (3) Paros Ios Mykonos Koufonissi Amorgos Milos Folegandros Öar som jag vill besöka här näst är: Skopelos Korfu Kreta Karpathos Alonissos Skiathos Patmos ![]() /Alexandra som vill åka tillbaka till Grekland ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ligger lååångt efter alla andra
![]() 2 öar = Kreta (Almyrida) och Thassos.... Har varit i Aten oxå... |
|
||||
|
||||
![]()
Glömde en ö
![]() Tinos Tror alla är med nu ![]() Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska vi ta med allt, så blir listan så här:
Kos (1) Korfu (1) Kreta (7) Cypern (1), räknas kanske inte Kalymnos (2), plus dagsbesök Telendos, flera dagsbesök Leros, dagsbesök Pserimos (1) Samos (2), plus dagsbesök Samiopoula, många dagsbesök Patmos (3) Lipsi (1), plus två dagsbesök Lesvos (1) Skiathos (6) Tsougria, många dagsbesök Alonissos (3) Skyros (2) Skopelos (2) Sifnos (4) Paros (8) Antiparos (1), plus dagsbesök Naxos (5) Spetses (1) Hydra, dagsbesök Serifos (2) Andros (1) Karpathos (1) Agistri (1) Egina (1), plus två dagsbesök Mykonos (1), plus dagsbesök Koufonissi (7) Poros, dagsbesök Santorini (6) Amorgos (2) Donoussa (1) Ios (1) Iraklia (1) Folegandros (1) Milos (1) Kimolos, dagsbesök Schinoussa (1) Fourni (1) Marathi (1), plus dagsbesök Arki, dagsbesök Syros (2) Gavdos, två dagsbesök Salamina, dagsbesök Ikaria (1) Någorlunda i kronologisk ordning Plus Aten med närmaste omgivningar många gånger, 17 tror jag Besökt 48 öar (inkl. dagsbesök men inte hamnbesök), fördelat på 48 resor och 83 härliga veckor! ![]() Första resan 1978. Marianne - rik på upplevelser! ![]() Senast redigerad av Marianne den 2006-07-13 klockan 22:59. |
|
||||
|
||||
![]()
Marianne, tur att man har 19-tumsskärm när du författar dina listor
![]() Fantastisk lista! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag övervägde faktiskt att sätta storleken på bokstäverna på 1 i stället för 2 för att det skulle fylla mindre
![]() Men bara lugn, jag tror inte att listan blir SÅ mycket längre, vi "samlar" INTE på öar, men återbesöker gärna gamla favoriter! |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta x 3 inkl jobbsommar 1983 Dessutom första Greklandsbesöket 1978
Santorini x 2 Kos x 3 inkl jobbsommar 1982 Rhodos Symi Kalymnos Leros Patmos Samos Hios Thassos Skiathos Skopelos Alonissos Egina Hydra Poros Spetse Mykonos x 3 Paros, passeras nästan alltid, ibland med övernattning, ibland inte Antiparos x 21!! inkl jobbsommar 1996 Naxos Koufonissi Folegandros Korfu Rundresor fastlandet Thessaloniki/Halkidiki Meteora/Mount Olympus Peloponessos Inga speciella önskemål om att utforska mer öar men Amorgos måste man väl se och Anafi står nog på någons önskelista i familjen |
|
||||
|
||||
![]()
Inte samlar jag på öar men visst är det spännande att komma till ett nytt ställe. Nyfikenheten känns större och inte behöver man sörja över att någon favorittaverna inte finns mer, kocken bytts ut, området förfulats eller vad det nu är som hänt för om den nya öns tidigare liv vet man ganska lite.
Många säger att i medelåldern brukar folk nöja sig med det gamla vanliga och invanda men för mig är det inte så. Längtan bort till nya platser lockar och hem det är här hemma där jag lever mitt vanliga liv. Gamla favoritöar finns trots allt kvar och kommer att ligga där länge än så inte heller i år blev det dags att besöka favoriterna Amorgos och Folegandros. Nästa år kanske eller så går färden till nya platser igen. Härligast är det med en ö-luff, som för mig är det bästa sättet att besöka Grekland, där både nya öar och gamla bekanta ingår. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Oj, jag märker att många har varit många vänder ner till Grekland!
![]() Själv har jag bara varit på Rhodos och Kos, så jag har många öar samt fastlandet att besöka. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hihi..
Man känner sig som en gröngöling i detta sällskap... ![]() Har bara Kos, Leros, Patmos och Lipsi på listan... ![]() Men, det blir ju fler resor! ![]() Vi har åkt med My Travel flygstol en gång och med reguljär de andra gångerna.. Flugit till Kos, och sedan båt därifrån. Föredrar definitivt att åka reguljärt, särskilt som det är så enkelt att boka och köpa biljetter! Däremot är det svårt att boka o planera båtresorna, då grekerna är väldigt snåla med att sätta ut gällande turlistor...som de ändå sällan håller... ![]() Det är bra att ha nån kontakt på plats som hjälper till med detta! Lycka till! Senast redigerad av Mats Fredsson den 2006-07-24 klockan 00:05. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Två somrar på 80-talet jobbade jag dock med charter som reseledare på Kos och Kreta (Chania) |
|
||||
|
||||
![]()
Varit på
Rhodos Kreta x 4, nästan hela ön Parga Lefkas Maganissi, över dagen Kefallonia, dagsutflykt Kalymnos Pserimos, dagsutflykt Telendos Naxos Santorini, transfer Samos och ska till Skopelos och förhoppningsvis även till Skiatos och Alonissos |
|
||||
|
||||
![]()
Santorini, Korfu, Samos, Naxos, Paros, Antiparos, Amorgos, Koufinissi, Kimolos, Ios, Milos, Sifnos, Folegandros, ja det var nog alla!
|
![]() |
|
|