![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tråden är ett år gammal så kolla så att det är aktuella uppgifter om kaféet du hittat på webben
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Admirala]Frappé kan du bestille
• uten sukker (skéto) quote] sketos! Toppen! Det doftar 100% kaffe. dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]()
Jan-Eric; frappe-visp, hur ser en sån ut? Dumma mig som inte köpte en sån när jag var på Naxos för ett par veckor sedan!! Å andra sidan visste jag ju inte att såna fanns. Ersätts med vad?
Lena*. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om man ska ha med den på resan ska man se till så att den har någon typ av skydd runt vispen så man inte förstör den i packningen. Mvh Janérik Senast redigerad av Janérik den 2006-07-14 klockan 22:27. Anledning: den spriten... (tyrckfel) |
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer en bild
[IMG] ![]() Barbro ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack, min kamera har åkt till Finland så jag kunde inte erbjuda en bild.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Men så bra, då har ju jag en sån redan.
![]() Lena*. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Ja, så lagom kul att trassla ut den där härvan sen. ![]() Ungefär samma gjorde hon med en motordriven leksaksbil, rätt kul syn då bilen satt tätt, tätt fast mot huvudet och hon ser helt olycklig ut. ![]() Hm, nu kom vi visst från ämnet. *harkel* Lena*. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte en sån där liten visp för mjölk, en sån med spiralvisp längst ner. Köpte den på IKEA för ca 20kr, batteridriven.
Funkar hur bra som helst till min latte eller cappuccino.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
AHHHH...
![]() ![]() ![]() Jag har sedan många år alltid medfört någon eller några burkar Grekiskt Neskafé, så det alltid finns tillgängligt i kylen. (JO, kaffe SKA förvaras i kylen för att inte tappa arom!) Det var mycket gott ändå, och om en dryg månad ska jag fullkomligt vältra mig i Frappé i dess rätta miljö ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2006-07-20 klockan 15:49. Anledning: Ett "m" för mycket... |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Peter]Fast jag saknar Nou-noun... Mjölk ger inte samma smak
![]() ![]() Håller helt med dig men om du har ett Willys nära dig kan du köpa " Rainbow" en burk mjölk som inte är så långt i från smaken som Noynoy ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
en liten slurk whisky eller baileys i så blir det lite extra.....
oxå lite kanel på toppen av skummet........mums.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan,
Har letat en vettig frappévisp typ ett par år i sträck nu (intensivt det senastehalvåret, efter att min stavmixer gick sönder) och tänkte glatt dela med mig. Första och hittills enda någorlunda bra mixer jag har hittat i Sverige hittade jag så sent som idag, av en händelse. Kan man stå ut med Disney-loggan blev frappén helt underbart bra (och man har händerna fria medan man vispar upp créman). http://prisjakt.nu/produkt.php?p=164423 Lycka till med frappandet (och prova med krossad is, om ni inte gjort det innan)! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har köpt flera burkar av det härliga Frappe-pulvret, om nån skulle vilja köpa. Så hör av er!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De "svenska" är klart snyggare än den på bilden ![]() Malin Senast redigerad av nilam den 2006-07-14 klockan 22:39. |
|
|||
|
|||
![]()
Detta är Frappe: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=118&a=552741
|
|
|||
|
|||
![]()
Du har ju redan fått svar på frågan men det är supergott... Kan inte tänka mig att vara utan det. Det är absolut godast med lite mjölk och socker i...
|
|
||||
|
||||
![]()
Mmmm Frappe
Efter två veckor med rynkande på näsan till kallt kaffe lyckades dåvarande flickvännen övertala mig att prova. Att kallt kaffe kunde vara så gott! Efter lite experimentande så lyckades jag framställa egen Frappe som var kalasgod och rikligt skummande. Synd att det då bara var två dagar kvar på turen... Ta en tom vattenflaska (stor) och lägg i rikligt med Nescafépulver, socker och en skvätt mjölk. Skaka flaskan hårt. fyll upp med 2/3 iskallt (kylskåpskallt) vatten och 1/3 mjölk. Servera i glas. Enkelt och gott. |
![]() |
|
|