![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() Fast när man tänker efter. Utomlands kan du alltid dela på maträtter och du får extra tallrikar om du ber om det. Ingen höjer på ögonbrynen. Du kan ha med dig egen mat till trilskande barn, som t ex youghurt från snabbköpet. Inga problem med att få en extra sked. Glasspinnar från kiosken brevid, är heller inget problem. I Sverige däremot. Gud nåde om du DELAR på en maträtt! Om det överhuvudtaget går så kostar det oftast EXTRA. Och att ha med sig en glasspinne till barnet, är ju inte ens att tänka på. Nä det finns banana split (för 95 spänn) att inhandla på restaurangen minsann! Ogint är ordet! /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Men det finns en del tavernabesökare/turister som vill ha ett gott flaskvin till middagen och det finns bara vin på krus (tack och lov). och då är det tillåtet att ta med sig sin flaska på en grekisk taverna och dricka det. Har funderat att testa det på en svensk restaurang,,,,,
Här på Water Edge kan man även ta med sig egen mat har vi sett. Men det blir en hel del inkomster av vin och raki..... Kalimera, jag trodde att det var bara norrlänningar som brände eget och tog med sig utomlands. OBS: Inte vi! Det var nog en norrlänning Birgitta. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ja det finns lirare, har en kompis som bara dricker HB för han är fast övertygad om att det är kräkmedel i köpesprit och man blir dålig
|
|
|
|||
|
|||
|
Skulle vi hamna i en poolbar, så är det naturligt att beställa något gott att dricka i baren. Skulle aldrig falla mig in att ta med eget! Mycket märkligt uppförande och jag hade absolut inte kunnat hålla tyst om jag sett något sådant. Men som sagt, den mänskliga hjärnan är intressant!
Ibland lägger vi oss i solstolar som är kostnadsfria om man tar något att äta eller dricka i tavernan ovanför. Det brukar bli både frappe och någon öl i värmen. |
![]() |
|
|