![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Maken har även ett Master Card, så vi är garderade, som väl är. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men vad gäller "minne blott" så lär det inte dröja alltför länge innan alla kort är det. Fortfarande är dock visa mer gångbart än mc i delar av världen. |
|
||||
|
||||
![]()
Oj nu har jag gett mig ut på djuuupt vatten!!
![]() All information har jag fått när jag "intervjuade" min äkta hälft. Han har så bra koll på sånt här. Själv har jag inte mer info. Så jag hänvisar till honom på tel 070-1...... ![]() ![]() Gokväll alla ![]() / Kajja |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fast det dröjer väl säkert inte så länge förrän det blir avgifter på det kortet med! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Bytte till ICA-banken för drygt två månader sedan. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vart har du läst det? Jag har Ica bankkort men inte hört något om denna avgift!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"EU har ändrat reglerna för kortersättning. Det gör att vi från den 1 mars 2016 kommer att införa ett valutaväxlingspåslag på 1,25 procent när du handlar eller tar ut pengar med ditt bankkort i utländsk valuta." |
|
||||
|
||||
![]()
Fast man undrar. Hur tänkte dom nu?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men "Uttagsavgift" och "Valutaväxlingspåslag" är inte samma sak.
Uttagsavgift är en fast kostnad för varje kontantuttag utomlands i t.ex. Bankomat medan valutaväxlingspåslag är en procentsats på beloppet man tar ut eller handlar för. Exempelvis har Skandiabankens vanliga bankkort 0 kr i Uttagsavgift i hela världen, men 1,65% i Valutaväxlingspåslag. Om inte också dom ändrar snart... ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen ... som strax ska titta på GP:s nyårsfyrverkeri. Gott Nytt År! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kimmen, det där låter krångligt.. tycker jag!!..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir kanske 150-200 kr dyrare semester beroende på hur slösaktig man är
![]() Det är lika bra att stanna hemma kanske. Ha ett gott nytt år ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Man lever bara en gång! Oavsett kostnader för plastlapparna!
Efter att ha läst alla inlägg, måste jag undra hur många som tankat bilen idag och inte gör det i morgon! Som tröst för de som glömt: livet går vidare ändå. God ny ekonomi önskar / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Jannis, det är väl så att en viss irritation uppstår när det blir avgifter på avgifter... korten kostar en del i årsavgift. och jag har 2 kort...något kunde de väl bjuda på!..
![]() MEN klart inte hela världen.. ![]() GOTT NYTT ÅR!! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag såg det när jag loggade in på internetbanken igår. Motiveringen är att EU höjt någon avgift - så jag misstänker att fler/alla banker kommer att höja växlingsavgifterna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Typiskt.. jag som fixade Ica bankkort för att slippa de extra växlingspåslaget!..:-(
|
![]() |
|
|