Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-02, 10:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Mykonos - too much?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Har hört om de fantastiska stränderna och de mysiga gränderna. Men, jag har ju oxå hört om de höga priserna, discodunket på stranden och det totalt ogrekiska.
Mykonos stad är helt underbar och stränderna hör till de bästa i hela övärlden. Det är inte party och discodunk på alla stränder, långt därifrån. När det gäller priserna så är det precis som på Santorini: allt från höga priser till normala priser. Du hittar inte det vi kallar ”det genuina Grekland” på Mykonos. Det finns bara två byar: Chora och Ano Mera, resten är turistorter som lever upp på sommaren. Ano Mera är inte mycket till by heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men nu finns väl en e-guide?
Inte ännu. Däremot är Mykonos på Kalimera uppdaterad och innehåller idag cirka 25 sidor, och massor med bilder. Läs där så får ni vet det mesta om Mykonos.
Svara med citat
Gammal 2015-03-02, 10:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte ännu. Däremot är Mykonos på Kalimera uppdaterad och innehåller idag cirka 25 sidor, och massor med bilder. Läs där så får ni vet det mesta om Mykonos.
Ska läsas!
Tack!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 21:24
zeus zeus är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag tror att det är fel att döma ut Mykonos om man enbart besökt ön på en dagstur. Att så gott som samtliga kryssningsfartyg väljer att lägga till i Mykonos betyder troligen att chora är sevärd liksom en tur till Delos. Javisst väljer man att enbart se Chora och lämna ön så har man ju bara den bilden. Mykonos har ju massor av stränder och vill man så finns det stränder utan parasoll. Fönstershoppa är lika billigt på Mykonos som på andra ställen. Det är som många skriver ofta ens egen upplevelse som man förmedlar och jag tror att man ska läsa fler forum än Kalimera om man ska bilda sig en uppfattning om en ö är värd ett besök.Jag tycker att Netwolf ska ge Mykonos en chans.
-Zeus-
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:00.