![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har du bestämt dig? Blir det Skopan?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det blir Skopan på fredag. Men just nu blåser det som *** så jag hoppas det går bra.
Var inne på båtkontoret i går och pratade med Butter som jobbar där. Han gjorde hela det grekiska kroppsspråket för "huuuuur ska jag kunna veta hur mycket det blåser på fredag?" Vilket han ju iofs har helt rätt i ![]() Han vägrade sälja biljetter till mig. (Alltså jag kunde ju ha krävt att få köpa men jag valde att lita på honom istället.) Han sa att han inte kan lämna besked om Skopan förrän torsdag em så han vill att jag ska köpa biljett då. Och han har en poäng för jag har en backup med Blue Star från Egiali samma tid. Skulle Skopan ställa in så får jag ta en taxi dit upp på morgonen. Sedan sa han att Skopan inte går om det blåser 7 vilket det kan komma att göra enligt Poseidon. Jag vet inte om det stämmer eller om han har bättre provis på Blue Star ... Det vore ju kass om jag åker till Egiali och Skopan sedan går. Jag kanske går förbi Nautilia ikväll och hör vad de säger. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Hopppas du tar dig hem tryggt och säkert!!.. ![]() Eller varför inte stanna kvar! Så det blåser mycket just nu alltså? Hoppas det lugnar ner sig till nästa vecka, blåsväder är inget kul! Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alltså här kan ju blåsa jämt. Amorgos är ett blåshål. Jag har haft jättetur som sluppit hård vind fram till nu.
Så du har också stött på Butter ![]() Jag har hängt på vindsajten Poseidon i flera dagar och kollat mina väderappar. När jag gick ut nu ikväll så stannade jag till vid fiskarens fru som alltid sitter utanför sitt hus, nedanför där jag bor. Tänkte att hon borde ju veta allt om väder och vind eftersom de lever av sjön - och hon sa att det var lugnt, det ska blåsa mindre fredag morgon än det gör just nu. Sedan gick jag bort till Skopan för jag tänkte att besättningen naturligtvis måste veta, sjömän har ju järnkoll. Jag frågade ett par killar som stod i aktern - och en av dem tog upp sin smartphone och kollade vindsajten Poseidon ... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fredag er jo "short Skop" uden Donousa, og med vind fra nord, kommer du hurtigt i læ af Koufonisi og Naxos.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Såg att båtarna går nästan samtidigt. Synd. Jag tror att Skopan går även om den blåser 7 BF, men det vore ju surt sa räven om den inte gick. Du skulle kunna sova sista natten i Egiali. Jag vet att du inte vill det, men kanske bättre än att ta en taxi tidigt på morgonen. Svårt val. EDIT: Ser ut som 6 BF på Poseidon fredag morgon. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Jag lekte faktiskt med tanken på att ta sista natten i Egiali, men det stöp på att det är så jäkla tradigt med packningen såna där enstaka nätter. Jag får en natt på Santorini ändå. Apropå Egiali så har jag varit på Levrosso två gånger, hade aldrig varit där innan. En helt ljuvlig strand! Och en bra taverna ovanför. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det blåste rejält i början på maj då jag kom till Amorgos... fem dagar i sträck det var så drygt och det var dessutom kyligt!
MEN...är man på Amorgos så finns det ju så mycket annat som gör en GLAD.. ![]() Ja, "BUTTER" haft jag träffat ett par gånger.. ![]() Fast han kanske bara hade en dålig dag eller flera.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Är det skönt i havet nu? Hur många grader cirka? Längtar efter härliga simturer i det STORA BLÅ!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Svårt att säga Sunny, jag är dålig på att bedöma vattentemperatur. Jag brukar dela in det i snorkla länge, snorkla kortare och inte snorkla alls. Under de här knappa tre veckorna har det varit "snorkla länge" överallt
![]() Du kommer att få det bra. Det har blivit väldigt mycket färre turister bara senaste dagarna, min favoritrestaurang har redan stängt och det blåser rejält just nu. Men enligt Maria här på Elenis ska det blåsa mindre fr o m måndag ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter bra det med färre turister och mindre blåst!..
![]() |
![]() |
|
|