![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Aptera, att sitta mitt i korsningen och äta meze med gubbarna var en njutning i Juni.
Vi hade ett kul möte med "Lugna Gatan" där. Han är säkert expert på området. Kort transport till det gamla fortet och allt som hör till. Sedan lite söderut till ravinen och kanske vidare för lilla byn Stilos. Bergen är nära för utflykter. Jag längtar dit än idag. Paul |
|
||||
|
||||
![]()
Aspro Potamos, som visserligen inte ligger på Kretas västra sida men trots det torde vara en riktig eko-by. Vill du trots det besäöka mina tassemarker har du Afrata och Ravdouxa att titta närmare på. Därikring har du många fina utflyktsmål att tillgå. Bl a ett pyttelitet kafeneio med fantastiska kaltsounakia
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är en pärla. En stor. Du har naturligvis läst om Nea Chora i andra trådar och du har varit i Chania. Men jag tror inte du haft Nea chora som utgångspunkt/utkikspunkt. Som sådan är Nea chora oslagbar, nära till allt. (Vadare brukar uppträda vi kobbarna - volakas som de heter på grekiska.) Och du skulle trivas på Frini bland damerna! Lycka till! |
![]() |
|
|