![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Karpathos - første gang, andre gang, tredje gang, fjerde gang, femte gang........
![]() Margrethe ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kos -90
|
|
||||
|
||||
![]()
Leros
//PO |
|
||||
|
||||
![]()
Vårt første møte med Hellas ( etter å ha vært på Kypros året før) var
Agios Nikolaos på Kreta i 1986 ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Første Hellasreise gikk til Chios i 1990. Helt tilfeldig. Vi fikk være med våre venner på bryllupsreise, var unge og hadde dårlig råd og på Chios(med Gulliver) var der et nybygget flott hotell til spottpris.
Siden ble det Chios med et lite hopp innom Halkidiki og en eneste liten overnatting i Athen. |
|
||||
|
||||
![]()
Kos -82 eller 83.Minnet är inte längre som det var
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nea Makri året var 1975 första året det gick charter dit! Vi bodde på Hotel Golden Coast som då var ett ganska litet Hotel medans nu är ett stort Hotel komplex/ område. Så det är min mors fel att jag förälskade mig i Grekland jag var då 7 år och väldigt lätt att påverkas....
![]() ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Kos '79.
|
|
||||
|
||||
![]()
Först var det Cypern, andra resan gick till Kreta
|
|
|||
|
|||
![]()
Rethymno/Kreta 2001
(där överraskade jag min dåvarande sambo, numera fru, med att fråga henne om hon ville förlova sig med mig - bröllopsresa året efter till Parga). //Åke |
|
||||
|
||||
![]()
Första resan gick till Kos och jag ville hellre åka till Asien...men mina kompisar övertalade mig att åka med.
Efter första natten på Kos var jag redan förälskad...i Grekland alltså(vad trodde ni? ![]() Stina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta, flera gånger...
/Britt |
|
||||
|
||||
![]()
Bröllopsresa till Herssonisos på Kreta 1988. Bodde på ett litet hotell och alla vi som bodde där blev bjudna på hotellägarens dotters bröllop. En otrolig upplevelse!
Anna-Carin |
|
|||
|
|||
![]()
Första båtluffen 1986 santorini-ios-naxos-mykonos
Annica |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta,Rethymnon...-89...och många ggr sen dess.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() aake |
|
|||
|
|||
![]()
1976 då jag presenterades för min makes familj och släkt, vi besökte då bla. Trikala, (förståss) Volos, Skiathos, Platamonas och Thessaloniki.
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Min första Greklandsresa gick till Kefalonia-96 men mina föräldrar var på Cypern-85 och deras första "riktiga" till Kreta-88
Kefalonia=bäst efter KRETA ![]() MVH Martin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I slutet av maj 88 tillbringade jag en vecka i Aten och en vecka på Egina. Sedan snöade jag in totalt på Grekland... om uttrycket snöa in och Grekland kan rymmas i samma mening...
/Magnus |
|
|||
|
|||
![]()
Kos -83
|
![]() |
|
|