Jag utgår oftast från utbudet från närmsta flygplats, i alla fall om resan bara är en vecka. Då vill jag inte lägga för mycket ork på transfer. Jag skulle dock aldrig välja en destination som jag inte alls är intresserad av, som t.ex Turkiet, Thailand eller Egypten.
Oftast finns ju dom stora charterdestinationerna som Mallorca och Kreta att välja mellan. Då köper vi flygstol och letar upp dom små pärlorna som alltid finns bortom charterkomplexen. På Kreta åker vi till Loutro och Mochlos. På Mallorca åker vi till någon by i bergen eller så tar vi färjan till Menorca. Möjligheterna till en fin, välplanerad semester finns även om standardurvalet av destination inte är så stort

.
Är det inte så du gör också Lissi? Landar på Rhodos och tar dig vidare till Tinos? (det är väl din favorit?)
I vissa lägen kanske man inte orkar planera så mycket och är i behov av en planerad charterresa med transfer, sol, bad, god mat och lugn och ro (våra senaste resor av den typen var med Langley Travel till Korsika) och i andra fall vill vi ha en unik välplanerad resa. Man behöver kanske inte vara så kategorisk.....