Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-01, 21:39
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Hur väljer vi avreseplats och resmål?

Jag utgår oftast från utbudet från närmsta flygplats, i alla fall om resan bara är en vecka. Då vill jag inte lägga för mycket ork på transfer. Jag skulle dock aldrig välja en destination som jag inte alls är intresserad av, som t.ex Turkiet, Thailand eller Egypten.

Oftast finns ju dom stora charterdestinationerna som Mallorca och Kreta att välja mellan. Då köper vi flygstol och letar upp dom små pärlorna som alltid finns bortom charterkomplexen. På Kreta åker vi till Loutro och Mochlos. På Mallorca åker vi till någon by i bergen eller så tar vi färjan till Menorca. Möjligheterna till en fin, välplanerad semester finns även om standardurvalet av destination inte är så stort .
Är det inte så du gör också Lissi? Landar på Rhodos och tar dig vidare till Tinos? (det är väl din favorit?)

I vissa lägen kanske man inte orkar planera så mycket och är i behov av en planerad charterresa med transfer, sol, bad, god mat och lugn och ro (våra senaste resor av den typen var med Langley Travel till Korsika) och i andra fall vill vi ha en unik välplanerad resa. Man behöver kanske inte vara så kategorisk.....
Svara med citat
Gammal 2012-04-02, 10:21
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

I unga dagar skulle jag aldrig få för mig att åka från Kastrup. Jag tyckte det var för besvärligt att ta sig dit! Nu pratar jag om sisådär 25 år sedan. Som skåning är vi otroligt bortskämda med både Sturup och Kastrup. Sturups utbud är minimalt om man jämför med för 25 år sedan. Sen var jag själv förr lite osäker i mitt resande och valde ofta grekiska öar (och andra resmål) utan båtturer! Men men, som det kan ändra sig och tur är väl det! Ungdomar idag är betydligt tuffare och med äventyrslystna, tycker i alla fall jag. Och det tycker jag är härligt! I år blir det reguljärflyg, buss, båtar och hela hemmasnickrade paketet!
Svara med citat
Gammal 2012-04-02, 10:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Här i norrland har vi ett skåneskämt som lyder "de skåningarna alltså har ju krypavstånd mellan flygplatserna". Bara att grattulera.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-04-02, 10:56
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Visst har vi krypavstånd! Men jag tycker att t ex Göteborg, 30 mil, är alldeles för långt bort! Det skulle vara ett speciellt resmål eller ett otroligt lågt pris som skulle få mig norrut. Kastrup får räcka, det tar en HEL timme med bil.

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.