![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Musen är ett djur, som när det avlivas i tillräckligt stort antal och under noggranna former efterlämnar nobelpristagare."
"Ta inte lärdom av dina misstag - då törs du aldrig pröva igen!" /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Gör inget idag som Du lika gärna kan skjuta upp till i morgon
![]() Lissi - som lät strykningen bero och läste i min bok om Leros i stället |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som passionär gillar jag dessa två!
![]() "Jag har inte råd att slösa bort min tid på att tjäna pengar!" "Människan förstår inte hur stor inkomstkälla sparsamheten är!" Yanna - som tycker att det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar! |
|
||||
|
||||
![]()
Ok där var en som var framme !
![]() Så du har sett den med, det blev full poäng på dig. Vi kom körande förbi en reklamskylt i regntunga Malmö när jag fick syn på den skylten. Tog fort upp ett block samt skrev av den så pennan glödde. Det komiska av det hela var något annat, nämligen min man. Han såg va jag gjorde ock sa då till vår son........Nu ska mamma ut och resa för nu har hon hittat en resa .Sen såg dem lite oroliga ut samt undrade va jag hade i bakfickan. ![]() Jag skrattade gott åt det men sa att det var ej så tänkt men tanken var skön.Ett önsketänkande. Tyckte den var perfekt med Fritidsresor.Ja det finns många fina ordspråk som ni visat här. Ganska roligt med ordspråk. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
Om du bara visste va denna ordspråk fick mig att stanna upp. När den lästes upp för en person i en svår händelse i kväll. Vi orkade skratta till samt nu kämpas det vidare. ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt med alla dessa ordspråk som får en till att stanna upp och tänka till.
Så TACK Birgitta för att du startade tråden RAN ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"En dålig smed klandrar järnet"
Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är en i grunden väldigt positiv och optimistisk person, kanske därför jag tycker nedanstående refräng från Euskefeurats "Pessimistkonsulten" är så kul...
Så det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall för om man drömmer om Paris hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall - i bästa fall... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hahaha den måste jag visa för Herr Grek, han är en obotlig pessimist!!
|
|
|||
|
|||
![]()
"Yesterday is history,
Tomorrow is a mystery, Today is a gift" "Nemo saltat sobrius" (jag dansar aldrig nykter) ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Vad sugen jag blev att höra Ronnys gäng igen! Ska nog leta fram några gamla LP ikväll och spela gamla hits! /Netwolf - Född i samma by som Ronny Eriksson! |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Zappa;218319]Jag är en i grunden väldigt positiv och optimistisk person, kanske därför jag tycker nedanstående refräng från Euskefeurats "Pessimistkonsulten" är så kul...
Så det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall för om man drömmer om Paris hamnar man på något vis lik förbannat i Hudiksvall - i bästa fall... ![]() Har jag missat nåt? Jag trodde det var "Östen med Resten"? /Eva" |
|
||||
|
||||
![]()
Håller just på att läsa " Dödgrävarens dotter" av Joyce Carol Oates och där hittade jag denna mening som var lite tänkvärd:
"Man lever sitt liv framlänges men kan bara komma ihåg det baklänges." Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I dagens Expressen läser jag detta:
" I ett tvätteri fanns följande anslag: Tvätten önskas struken... Tvätten önskas inte struken Stryk det som ej önskas " ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
"Bättre lyss till en sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
![]() ![]() // Paittas |
|
|||
|
|||
![]()
"Vi jagar efter skuggan, bubblan brister och där står vi med bara askan i våra tomma händer!"
![]() // Paittas |
|
||||
|
||||
![]()
Livet är kort. Ät desserten först!
|
|
||||
|
||||