![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha det så skönt på Karpathos!!! Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Alla Kalimeror: finns det någon som kan tala om för mig för mig var den där värmeböljan är som tidningarna skriver om? var är den tropiska hettan tidningarna skriver om?
Möts dagligen av artiklar som "värmen håller i sig", herregud, bor jag på fel på plats (Trollhättan) i det här landet eller? Sommaren har varit hemsk, runt 21 grader lite sol ibland men någon molnfri himmel existerar inte här i varje fall. Vattnet i Vänern är iskallt, det isar i fötterna. Kvällarna är kyliga och likaså skuggan på dagarna. Det här är inte sommar för mig och jordgubbar och hallon kan kvitta; ) Jag går bara här och längtar till sydligare breddgrader, första sommaren på över 20 år som vi är hemma i juli månad och inte befinner oss nere på Peloponnessos. Det känns hemskt. Sommaren här är precis så hemsk som jag alltid befarat och därför brukar fly till Grekland hela semestern. I år är jag tvungen att vänta till slutet på augusti, jag vet inte hur jag skall stå ut ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OJ! Här i Kalmar har vi haft EN mulen (men varm) dag sen midsommar....SOL SOL SOL och långt över 20 grader, oftast 25...Ikväll kl 20 hade vi 25 grader och det var faktiskt mer än Tinos som hade 23
![]() Vi har "njutit balkong" många kvällar i sommar ![]() ![]() Så synd att ni inte haft lika fint. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det är tydligen på östkusten man skall bo
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eller Stockholm fast i dag skulle det ju vara +30 men det är snarare lite moln visst är det varmt men det passar mig utmärkt som ska skrapa färg på huset för att börja förbereda då vi ska måla om
![]() ![]() Må fortsatt gott alla Kalimeror... Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu soligt och +31 grader i Stockholm. Mälaren är ljuvligt uppvärmd till +25 grader.
![]() Enligt SMHI:s prognos kan vi imorgon i östra Sverige få uppleva temperaturer över +35 grader i skuggan. Ska då bege mig ut i vår underbara skärgård för en aning svalka. ![]() //Homeros |
![]() |
|
|