Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-15, 09:56
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Prisnivå

Jag var i cykladerna förra året och på Smaos-Patmos-Fourni året innan samma tidsperiod. Kom hem till Sverige i mitten av juni och den senare resan var tre veckor och den första två. Upplevde inga som helst prisskillnader mellan dessa två resor. Exempelvis var boendet på Samos mycket prisvärt men maten där var genomgående inte lika prisvärd som den jag åt på Folegandros.

På Samos betalade jag 20 euro, Patmos 30(hög standard pool), Fourni 25 (havsutsikt)Santorini 20, Ios 20, Sikinos 20 (havsutsikt), Folegandros 25. Samtliga boenden var bra eller mycket bra och jag skulle kunna tänka mig att gärna bo där igen. Jag prutade inte på priset på något av ställena frånsett Sikinos där jag påpekade att jag som ensamresande brukade få bo lite billigare och då sänktes priset direkt med 5 euro.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-07-15 klockan 09:57. Anledning: stavfel
Svara med citat
Gammal 2008-07-16, 01:25
spiro spiro är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Prisnivå

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Om man tycker det har blivit så dyrt nere i Grekland hur mycket har inte priserna stigit här hemma i vårt eget land o hur mkt skall det stiga till.

Åker man på semester en gång om året utomlands så får man ta seden dit man kommer annars så får man vara utan semester.
Ta seden dit man kommer, är något av det värsta uttryck jag vet!(låter lite ny demokrati el nått annat korkat om det.-och jag menar inte att DU har den åsikten!) Du måste mena att; åker man utomlands så får man ta valutan dit man kommer, annars får man vara utan semester.-Det hålller jag med om!

Trist bara att grekerna inte kan fly sin egen ekonomi. De har det ganska besvärligt nu, helt säkert!

Senast redigerad av spiro den 2008-07-16 klockan 01:37.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.