Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-09, 00:04
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?



Senast redigerad av Brige den 2006-07-09 klockan 00:09.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-09, 08:03
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?

Det här var ju en lustig tråd, kanske präglad av trötthet kl. 11 på kvällen eller närmare värmeslag i Skandinavien kanske.
Jag ursäktar dig verkligen, Brige, jag läste också för slarvigt och fattade inte att det handlade om ÖSTRA Kreta (även om det står något om att det "på östra Kreta finns många stränder med olika karaktär" nere i texten, så fångade rubriken "7 sköna stränder på Kreta" först och gav också mig intryck av att artiklen handlade om HELA Kreta, speciellt då (du hade faktiskt rätt om det, Brige) Bali faktiskt ÄR omtalad (Evita Beach).

Och ang. kartan som Ricky la in länk till: Elafonissi ligger mot SÖDER, kartan kan ge intryck av att det ligger mot väst.
Falassarna var inte utsatt på kartan, men ligger rakt väster från Kastelli och ligger alltså långt uppe på västkusten.

Elafonissi och Falassarna är i en klass för sig. Jag är säker på att det finns andra stränder som också är i särklass (Gramvoussa kan jag mycket väl tänka mig att besöka, det ser flott ut på bilder), men jämfört med flera av stränderna i artiklen är Elafonissi och Falassarna i särklass om man kommer på rätt tid. Om artiklen hade handlat om HELA Kreta så skulle dessa stränder vara minst lika självklara som de sju! Dessa sju är absolut inte författarens egna fynd. Vai, Makrigialos och Almyros t ex är också mycket populära stränder!

Senast redigerad av Marianne den 2006-07-09 klockan 08:07.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-10, 14:58
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne
Jag ursäktar dig verkligen, Brige, jag läste också för slarvigt och fattade inte att det handlade om ÖSTRA Kreta (även om det står något om att det "på östra Kreta finns många stränder med olika karaktär" nere i texten, så fångade rubriken "7 sköna stränder på Kreta" först och gav också mig intryck av att artiklen handlade om HELA Kreta, speciellt då (du hade faktiskt rätt om det, Brige) Bali faktiskt ÄR omtalad (Evita Beach).


Elafonissi och Falassarna är i en klass för sig. Om artiklen hade handlat om HELA Kreta så skulle dessa stränder vara minst lika självklara som de sju! Dessa sju är absolut inte författarens egna fynd. Vai, Makrigialos och Almyros t ex är också mycket populära stränder!
TACK Marianne!!!!! /Brige
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-07-10, 15:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?

Men jag förstår inte.... Ser ni inte att det är subjektiva tips? Det går ju inte att säga vad som objektivt är de bästa stränderna.

Artikeln listar helt enkelt sju stränder som artikelförfattaren vill tipsa om. Att de stränder man själv inte gillar inte finns med är väl inget tecken på att artikelförfattaren plagierar?

Jag är ledsen men det är möjligt att jag inte hänger med här.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-07-10, 20:30
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Men jag förstår inte....
Jag är ledsen men det är möjligt att jag inte hänger med här.
Oavsett vad, så ligger Bali på västra delen av Kreta, på norra kusten mellan Iraklion o Rethymnon

Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-07-10, 21:25
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?

Självklart är det en smaksak vad som är bäst!
Men "på skoj" har vi i alla fall röstat fram något av "det bästa" i Läsarhörnan här på Kalimera. Men bara på skoj, det är klart.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-07-10, 22:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Favoritstränder på Kreta...?

Brige: Ja se geografin har jag inga som helst synpunkter på, varken på Kreta eller nån annanstans. Vi utan lokalsinne aktar oss särskilt för det
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT