Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-12-31, 18:04
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Visst ska katter rabiesvaccineras och jag skulle för min del aldrig ta med ett husdjur utomlands utan att göra det först. Men proceduren är lång och dessutom kan man råka ut för att vaccinet "inte tar". Då måste allting göra som en gång till.

Celbe
Självklart måste man utföra alla nödvändiga vaccinationer och avmaskningar när man skall ta med sig sitt djur utomlands! Du kommer ju inte lagligt in i Sverige igen annars heller..så det jag var osäker på var om just katter kunde få rabies, men då kan de alltså det.

//Stina
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-01-04, 19:54
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Tack alla för kloka råd och tips! Har annonserat efter kattvakt men inte ett enda napp =(
Finns det inte en enda kalimerian som är kattvän och vill tjäna extraslantar på att babysitta mina kissekatter..? Någon som inte ska resa bort och vill ha lite sällskap, men inte vill binda upp sig i 15 år på en misse utan bara ha ett par till låns..?
Att ta med dem är uteslutet. Antingen hittar jag någon som kan ha kissarna hos sig, eller någon som kan bo här och ta hand om dem. Eller, det sista alternativet som bara inte FÅR hända, stanna hemma och ta hand om dem själv

Janne: jag ska arbeta som servitris! Flashigt, va?
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-01-05, 13:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Janne: jag ska arbeta som servitris! Flashigt, va?
Spelar ingen roll vad du ska jobba med så länge du får vara länge på flashiga Naxos.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-01-05, 16:08
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Finns det inte en enda kalimerian som är kattvän och vill tjäna extraslantar på att babysitta mina kissekatter..?
Ulf har ju erbjudit sig! Visst är det en djäkla väg att köra upp dem och sedan hämta dem, men det är det väl värt om man vet att de blir väl omhändertagna. Han har ju dessutom inglasad balkong med kattlucka! Perfekt.

Kontakta honom och se om ni inte kan lösa det på något vettigt sätt. Vore jag i din situation hade jag inte tvekat en sekund!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-01-05, 18:47
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Kontakta honom och se om ni inte kan lösa det på något vettigt sätt.
Nu har jag slängt iväg ett mail! Får se hur detta löser sig. Fortsättning följer...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-01-25, 12:19
Monikaki Monikaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Skara
Inlägg: 11
Standard Sv: Jobba på Naxos - släpa med sig katterna?

[quote=ENIAC;154899]Hej Celbe och Catlady!

Det pensionatet jag kikade på (inte "live" utan bara på deras hemsida) heter Annies kattpensionat http://hem.passagen.se/kattpensionat/

Hej! Jag har inte tagit någon katt till Grekland, men jag har tagit hem två katter fårn Rhodos, och det är mycket papper och sprutor som ska fixas med, för mej tog det ca sju månader till att katterna va klara att komma med till sverige, sen får man köpa två sittplatser till dom, och det var per kg.. så från start till vi kom hem gick det på ca.20,000kr... men det var det värt. Men om du bara ska ner över sommaren så hinner du nog inte med att jobba om du ska springa med papper och gräja för katterna...
Lycka till
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT