Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-03-12, 22:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Forumet öppet igen

Citat:
Ursprungligen postat av carjoh Visa inlägg
Jag uttryckte mig kanske lite luddigt, men visst är det så att det är en begränsning på 50 inlägg?? Eller det är kanske ändrat nu...

Jag menade att jag vill se ALLA nya inlägg även om de är 100!!!

Mvh Carina
Men det är ju just det jag menar, jag ser alla inlägg hela tiden, de inlägg som har kommit sedan förra besöket är markerade som olästa och då är det ingen skillnad om det så har kommit 500 nya inlägg.
Du får det att låta som att du hittat ett sätt att filtrera bort inlägg som är äldre.

Mvh Janérik
Edit:
Hmm, nu hittade jag kanske funktionen ni använder för detta
Jaja, jag har ju inte varit med så länge på forumet så jag kan väl inte vara fullärd ännu. Jag tycker ändå att det känns bättre att klicka sej igenom de meddelanden jag vill läsa (tror jag åtminstone)

Senast redigerad av Janérik den 2009-03-12 klockan 23:32. Anledning: Den som söker han letar
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-03-13, 16:44
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Forumet öppet igen

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jo, det går att göra så, men det tar så mycket serverkraft att forumet skulle bli segt, eller inte visas alls. Om en medlem inte varit inloggad på ett halvår och vill se alla nya inlägg (det blir tusentals) skulle servern braka ihop. Så tyvärr går det inte. Om jag har varit bortrest och vill se alla inlägg sedan mitt senaste besök går jag efter datum, det är inte lika smidigt, men det funkar.
Kan man göra så? Då är det helt ok för mig!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-03-13, 16:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 460
Standard Sv: Forumet öppet igen

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Kan man göra så?
Det är ju lite bängligt, men det går. Jag öppnar varje ämne (exempelvis Amorgos) och börjar läsa bakifrån från och med det datum jag varit borta.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-03-14, 00:33
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Forumet öppet igen

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är ju lite bängligt, men det går. Jag öppnar varje ämne (exempelvis Amorgos) och börjar läsa bakifrån från och med det datum jag varit borta.
Jag gör alltid så men är i princip alltid in minst en gång per dag. De gånger jag inte är inne en gång per dag hatar jag verkligen att forumet inte klarar av att hålla reda på vilka sidor jag verkligen läst. Ett annat forum jag läser men som inte är lika högintressant som Kalimera är min mest besökta sida medan Kalimera inte ens hamnar på tio i topp just tack vare att jag inte kan läsa en del och återkomma senare. Jag som jobbar som säljare ser detta som uteblivna annonsintäkter för webmaster medan webbmaster troligen ser det som att det är enkelt att hålla kvar vid sitt gamla script.
Med detta vill jag inte säga att den ena eller andra sidan sköts olika bra, de sköts bara på olika sätt.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-03-14, 00:38
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Forumet öppet igen

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag tycker också att reklamen är mera störande nu, vet inte riktigt var skillnaden är.
Mvh Janérik
Citerar mej själv.
Förmodligen har Herr Kalimera gjort en liten ändring i sin annonsbeställning. Som det ser ut nu så överväger jag inte längre att slå igång annonsfiltret på denna sida.
Med detta vill jag ha sagt att små förändringar kan göra stor skillnad i slutändan.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2009-03-14 klockan 00:40. Anledning: Små mängder alkohol gör stora skillnader i stavningen
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-03-14, 09:17
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Forumet öppet igen

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det var väldigt vad reklamen är mycket mer störande i den här versionen.
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag tycker också att reklamen är mera störande nu, vet inte riktigt var skillnaden är. Jag kör det mesta av nätet utan annonser (...) Risken med för störande annonser är väl att fler stänger av annonserna och pengarna strömmar inte in på rätt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Förmodligen har Herr Kalimera gjort en liten ändring i sin annonsbeställning. Som det ser ut nu så överväger jag inte längre att slå igång annonsfiltret på denna sida.
Med detta vill jag ha sagt att små förändringar kan göra stor skillnad i slutändan.
Ja minsann, det har hänt saker sedan i onsdags! Toppen! Nu blev det trevligare igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Jag som jobbar som säljare ser detta som uteblivna annonsintäkter
En mycket initierad synpunkt där "detta" kan stå för olika funktioner och innehåll. Väl värd att notera!

(Att Kalimera behöver intäkter, så väl från annonser som från annat, är däremot en alldeles för självklar fråga för att diskutera. Det handlar inte om "att" utan om "hur".)
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-03-17, 10:44
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Forumet öppet igen

Man är borta lite mer än 10 dagar och vips är det en massa nya grejer kul nu måste jag läsa på och lära mig!

Camilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT