Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-04-29, 00:36
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 340
Standard Sv: Dokumentärfilm om Express Scopelitis

Härlig film som gör att man mycket bättre förstår vad det faktiskt innebär att vara fastboende på en av dessa öar.

Och du Janne, vilken härlig bild! Fast jag hade aldrig klarat att sitta och läsa i sådant läge. Hade bara suttit och glanat på det vackra havet och njutit. Seglingstiderna är väl inte så värst långa heller mellan öarna så det gäller att ta vara på stunden och njuta.

Masse
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-04-30, 11:05
blues blues är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 13
Standard Sv: Dokumentärfilm om Express Scopelitis

Javisst är det en underbar film. Den har tidigare varit i två delar men nu sammansatt till en, med lite nytt material. Tänker närmast på intervjun med Mitsos. Sedan är det ju lite kul att man själv finns med på ett hörn. För alla som i år åker ner till Amorgos och Katapola, skulle jag vilja rekomendera den fina boken om Scopelitis som kom ut förra året. Det är mest fantatiska bilder, men det finns också en intervju med pappa Mitsos och sonen Jannis. Panda Katapola!

Jimmy J
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-04-30, 17:51
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: Dokumentärfilm om Express Scopelitis

Citat:
Ursprungligen postat av blues Visa inlägg
den fina boken om Scopelitis som kom ut förra året.

Jimmy J
Var och hur får man tag i den?

//Berra
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-04-30, 23:05
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Dokumentärfilm om Express Scopelitis

MYCKET fascinerande dokumentär trots att jag inte tycker speciellt mycket om hav och vilka problem det kan ställa till med. Tyvärr kommer mycket av omtanken och dess betydelse för Småkykladerna bort när större aktörer stressar på och har mer av ekonomiskt tänkande som kommer först.

"Scopan" känns lite som Nissos Kalymnos som vi hade förmånen att få åka mmed i fjol mellan Leros och Lipsi. Ett eventuellt Småkykladbesök i framtiden kanske kan locka till att få en tur med Scopan också.


/ Hasse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-05-02, 08:58
blues blues är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 13
Standard Sv: Dokumentärfilm om Express Scopelitis

Hej Berra!

Jag köpte boken hos Nicola Prekas. Mannen som har kafenion och båtbilljetter. Boken hade precis kommit ut och de hade väl ett 40-tal böcker till försäljning. När jag informerade Thassos Pepas (bokhandlaren) om boken, så skulle han också försöka att få tag på den för försäljning. Hur det gick står väl skrivet i stjärnorna. Men har du vägarna förbi Katapola i sommar så är det värt att kolla upp det hela. Boken innehåller makalöst vackra bilder och det är inte svårt att rekomendera den.

Jimmy J
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT