Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-06-28, 16:28
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Varför reser du till Grekland?

Jag åker till Grekland för jag älskar landet o befolkningen o dom underbara baden o den härliga stranden o solen o den underbara maten..Längtar varje dag efter Grekiskvattenmelon..

Jag har varit i Turkiet en gång o det var 94 bodde utanför Side på ett hotell som heter Hemera som var jätte fint. Men vi lärde oss o säga att vi bodde på camping 006 för då blev allting mycket billigare för sa vi att man bodde på Hemera då steg alla priserna i butikerna för där bodde massor med Tyskar o Belgare o dom visste att då fanns det pengar o hämta.
Jag har aldrig varit med om äckligare inkastare både på restauranger o butiker som i Side o dom sprang efter barnen som skållade råttor o då helst min dotter o även på stranden.
Så en gång Turkiet aldrig mer..

Tacka vet jag grekerna som alltid är vänliga o trevlig o julkort kommer varje år där man har varit stamgäst...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-06-28, 18:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Varför reser du till Grekland?

Jag åker till Grekland för det är så himla HÄRLIGT!
Jag har varit SÅ många gånger nu, minst en gång per år sen 1992 och jag har ALDRIG någon gång blivit illa, eller ens snäsigt bemött! Inte på försäsong (vilket i o f s är rätt naturligt), inte under högsäsong och inte ens på eftersäsong, fast grekerna då borde vara SÅ trötta på turister och bara längta efter att få stänga för säsongen... Var vi än bott så har alltid någon på hotellet/pensionen gjort det där lilla extra som gör så gott, men som man inte kan förvänta sig... Jag tänker på värdparet i Poros på Kefalonia, som gav oss gäster honungskarameller när vi kom och hembakad sockerkaka på eftermiddagen emellanåt när vi återvände från stranden och och en jättebukett blommor från trädgården till alla damer när vi åkte! Han ville dessutom att jag och min dåvarande man skulle köpa en bit tomt av honom bakom hotellet och bygga ett hus. (VARFÖR gjorde vi inte det????? )
Tänker på härliga Vaso på Valtosstranden i Parga som bjöd alla sina solstolsgäster på champagne och hembakta honungskakor när hon på natten innan blivit farmor........Hon fick min Kalimeratröja och den hade hon på sig 2 år efter när vi kom igen!! Värden på pensionatet där vi bodde var trädgårdsmästare och vi köpte inte en gurka eller tomat på de 2 veckor vi var där för det låg alltid på rummet på eftermiddagarna när vi kom från badet...Tänker på härliga George på Kalymnos som bjöd på bläckfisk och dansade med mig och som lät mig lyssna på mina nyköpta CD-skivor med Stamatis Spanoudakis på sin egen cd-spelare...Jag fick beröm för min goda musiksmak! (Alexandros) Jag kunde ge många fler exempel, men alla ni andra har precis samma erfarenhet gissar jag!

Solvärme, och blått hav och god mat kan jag få på många andra ställen runt Medelhavet och har också varit både i Frankrike, Spanien , Bulgarien, Kanarieöarna, samt givetvis Cypern på sommartid men inte på något av dessa ställen har jag blivit bemött på samma sätt....Det är något jag inte kan förklara riktigt, men GREKLAND är det absolut självklara valet för mig när jag vill njuta av en perfekt semester!

Lissi - som på fredag ska träffa goa Kalimeravänner i Kokkedal!!!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-06-29, 21:08
Alex89s avatar
Alex89 Alex89 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bollnäs (Tillräckligt-långt-upp)
Inlägg: 181
Standard Sv: Varför reser du till Grekland?

ärligt , åker ni dit för att lukta på barrträd??

haha

Alex
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-06-29, 22:18
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Varför reser du till Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Alex89
ärligt , åker ni dit för att lukta på barrträd??
Haha ja, bland annat... jag bor ju därnere halva året så man blir lite trött på moussaka och vattenmelon... För mig personligen är barrträd greklandsdoften framför alla andra... Doften av solvarm cypress blandat med saltvatten, gärna till tonerna av Zambetas.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-06-30, 16:47
Alex89s avatar
Alex89 Alex89 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bollnäs (Tillräckligt-långt-upp)
Inlägg: 181
Standard Sv: Varför reser du till Grekland?

haha okey, ja man kanske skulle testa att lukta lite när jag kommer ner till Karpathos första bästa barrträd så ska jag sniffa i mig.

Alex

Senast redigerad av inkfish den 2006-06-30 klockan 16:53. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT