![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag skulle också vilja vara där... |
|
||||
|
||||
![]()
Här på Donussa märks inte mycket, förutom på hamnkafeneion, där det var våldsamma diskussioner bland gubbarna.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lena och Janis |
|
||||
|
||||
![]()
Det lutar mot ett nej.
|
|
||||
|
||||
![]()
...senaste siffran jag sett från Grekland 59,7 för OXI (nej) ej verifierat...
|
|
||||
|
||||
![]()
Som det ser ut nu så verkar NEJ få 60 %. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men det är i alla fall bättre än om det slutade jämt.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här i Koroni trakter är det så lugnt jag sällan har sett! Verkar som folk väntar på nåt! Och nu talar han "kapten Kirk" Varoufakis i tv klädd i t -shirt !Det är väldigt dramatiskt just nu!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Hoppas dock fortfarande på något avtal snabb, då en utdragen osäkerhet kommer vara förödande både för Grekland och Eurozonen. |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med! Vill att allt ska ordna sig för mitt också älskade Grekland. Jag har en resa beställd jag ska dit i september.
|
|
||||
|
||||
![]()
Lesvos.
När 80% av rösterna på Lesvos är räknade är ställningen 62% Nej och 38% Ja. Procentsatserna varierar över ön men tillsammans säger Lesvos-borna NEJ. Kommer just tillbaka från vårt kafé som var fullt av folk i kväll eftersom vi har ett fantastiskt väder. Jag har alltid trott att vår by var en typisk Samaras by men icke. Jag fick nästan applåder när jag kom dit med mitt Nej-märke. Jag har också haft en klump i magen ett par dar. Den har inte försvunnit, men jag är stolt över mina grekiska vänner som sagt: Nu räcker det! Det är meningslöst att införa nya skatter och avgifter som vi ändå inte kan betala. Ge oss ett annat sätt! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var lite för JA först, men har ändrat mig,sedan jag har läst på och tänkt till.
Tillsist och tillslut handlar det väl ändå om Grekernas stolthet! Alltså OXI även för mig. |
|
|||
|
|||
![]()
1. Tror man att detta går utan höjda skatter och utan effektiv skatteindrivning så kan man lika gärna tro att tomten finns.
2. Det är inte självklart att den nyliberala politik som har sin grund i reaganismen och thatcherismen ska funka för att skapa tillväxt. I Sverige har vi under lång tid t.ex stått för en mer keynsianskt inriktad politik. MEN: 3. Den som är satt i skuld är icke fri. Om jag lånar pengar av min kollega för att köpa nya usbminnen så gör jag det på villkor vi kommer överens om. Betalar jag tillbaka så fine. Gör jag det inte så får jag sämre villkor eller inga lån alls nästa gång... |
|
|||
|
|||
![]()
European leaders who have been used to getting their way in the past cannot presume that they will do so in future. They must show some humility and listen to a Greek people who have been driven to this leap in the dark. They must come up with reforms to fix a rickety single currency from its foundations. In time, that will mean underpinning monetary integration with broader sovereignty-sharing. More immediately, it means having the honesty to admit that the full Greek debts will not be repaid, and being ready to negotiate towards something more realistic.
(Guardian) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej Lissi utan skatter går det inte. Kanske bättre att beskatta de som kan betala än de som inte kan. Kyrkan, utlandskontona och de med höga pensioner till exempel. Mina vänner kan inte betala den senast elräkningen på € 1000 så även om den höjs med 10% blir det inget klirr i kassan
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi Senast redigerad av Lissi den 2015-07-05 klockan 23:38. |
|
|||
|
|||
![]()
Et sitat til, så skal jeg legge meg
![]() We have just witnessed Greece stand up to a truly vile campaign of bullying and intimidation, an attempt to scare the Greek public, not just into accepting creditor demands, but into getting rid of their government. It was a shameful moment in modern European history, and would have set a truly ugly precedent if it had succeeded. http://krugman.blogs.nytimes.com/201...seid=auto&_r=0 |
|
|||
|
|||
![]()
Selv om det er totalt uten betydning
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|