![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Får nu rapporter via vår Facebook-sida om att det på vissa öar går att ta ut pengar, och från vissa öar inte.
Följ våra läsare här. |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr, grekerna måste börja betala skatt.
Och att alla ska jobba + börja exportera. Hur är det med pensionsåldern? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På Amorgos fick vi mail där de gav oss rabatt om vi betalade kontant... Hoppas de håller igång färjor och kollektivtrafik, annars kan det nog påverka turismen hårt. |
|
||||
|
||||
![]()
Nå er det noen som advarer mot å reise til Hellas:
http://e24.no/privat/hellas/sjefoeko...e-naa/23478859 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker redan nu på söndag den 5 juli, först en vecka på Skopelos och sen en vecka på Alonissos var det tänkt. Det känns förstås rätt bekymmersamt och osäkert just nu, särskilt som vi knappast är några veteraner när det gäller resor till grekiska övärlden (enda tidigare erfarenhet är Samos/Fourni).
Jag har just sett den första "experten" som i ett medieuttalande direkt avråder från resor till Grekland - en privatrådgivare på Avanza, som menade att det finns risk att hotell och restauranger slår igen och färjor slutar gå. Men det är som sagt bara en enda expertröst, första gången jag hör den bedömningen. Vi tar det med en nypa salt och fortsätter följa rapporteringen. Inte minst är vi intresserade av att höra rapporter från er som befinner er på öarna just nu, så snälla, snälla, skriv här och berätta vad som händer! Och så kommer vi förstås att ta med oss alla kontanter vi kan behöva under två veckor, men det säger väl sig självt. Sen är det ju svårt att veta vad som händer med prisutvecklingen i ett land som kanske håller på att gå i konkurs, om det kommer att bli dyrare, billigare eller oförändrat. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi är på Lefkas just nu och här fick vi ut pengar precis. Dock var ett par bankomater stängda...Imorgon förväntas inga vara öppna. Marie |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu är vi tillbaka i mörkret. För flera månader sedan skrev jag att många ansåg Gerekland vara någon djävla bananrepublik. Vaddå vänner - vilka? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det ett faktum att dom inte får sitt sista nödlån så dom har bitit sej i baken. Jag visste detta med denna där pajasen Tsipras. Låta folket bestämma det hela för att kunna rädda sitt eget byk är ett smart drag av pajasen. Jag tror det här är den bästa medecinen för det grekiska folket att själva få se hur det slutar nu när EU sagt nej.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vill du låna ut pengar till en vän om och om igen och alltid få till svar att jag tänker inte betala tillbaka det tidigare jag lånat av dej?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Är det vänner som gör så? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man ska folkomrösta om allt finns ju ingen anledning att ha någon regering, riksdag eller ett parlament över huvud taget. Det blir säkert jättebra...
![]() I en representativ demokrati - som exempelvis den grekiska eller den svenska - är de politiska partierna (och dess politiker) framröstade för att företräda folket och ta de beslut som krävs. Detta just för att det skulle bli helt ohållbart att folkomrösta om varenda fråga riksdagen beslutar om. I just denna fråga har alla länge vetat att deadline är nu på tisdag 30 juni, då hade man kunnat hålla sin "folkomröstning" långt tidigare. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=kimmen;366483]Om man ska folkomrösta om allt finns ju ingen anledning att ha någon regering, riksdag eller ett parlament över huvud taget. Det blir säkert jättebra...
![]() I en representativ demokrati - som exempelvis den grekiska eller den svenska - är de politiska partierna (och dess politiker) framröstade för att företräda folket och ta de beslut som krävs. Detta just för att det skulle bli helt ohållbart att folkomrösta om varenda fråga riksdagen beslutar om. I just denna fråga har alla länge vetat att deadline är nu på tisdag 30 juni, då hade man kunnat hålla sin "folkomröstning" långt tidigare. ![]() |
![]() |
|
|