Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-30, 16:06
Jörgen Jörgen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 2
Standard Familj behöver boende, tips tack!

Vi är 5 personer (morsan 50, jag 31 och ner till yngsta systern på 15) som landar på Chania flygplats den 27 Juli och stannar en vecka. Har ni några förslag på boende (det får ligga max 30 minuter från flygplatsen)? Det får gärna vara billigt med närhet till bad och trevliga taverner i närheten. Ge även gärna en info om där finns matlagningsmöjligheter samt vad det kostade. Har ni kontaktuppgifter så skicka gärna med dem. Tack på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-31, 09:38
Jörgen Jörgen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 2
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Ingen som har några kontakter eller tips? Mvh Jörgen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-31, 10:02
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Hejsan Jörgen!

Själv har jag aldrig varit på Kreta så jag har inga direkta boendetips att komma med.
Det ni kan göra är att leta boende på plats. Inne i Chania lär det finnas mängder med studios till uthyrning. I en studio kan du även laga lättare måltider!

Hoppas ni får en riktigt trevlig vecka på Kreta!

Mvh
Janna från Kalmar
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-31, 11:12
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Jag har inte heller något konkret tips men jag förslår att ni riktar in er på Kato Stalos om ni vill bo nära fina stränder. Därifrån är det 6-7 km in till Chania stad och det finns bra bussförbindelser.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-31, 15:13
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Jag har varit i kontakt med några hotell/lägenheter i vintras, och en som var "billig" = billigast var Nontas Hotel/Apartments.

Jag kan skicka dig lite info/sammanställning på det som jag har...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-01, 08:12
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Hej

Jag gick in på Sembo semesterlägenheter, vi ska till Agia Marina lite utanför Chania.
På Sembo hittade jag en 2 rumslägenhet för 3600 skr i 7 dagar.
Detta pris gällde för 4 personer.
Hotellet heter Oscars Suites och ligger mellan Agia Marina och Platanias.

Det finns 2 Pooler runt anläggningen, bar, ett litet gym och mycket grönska runt.

Sök annars på namnet på platsen där ni vill bo, och det kommer upp olika hotell.

Monica
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-01, 11:03
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Monica, vilken månad gällde detta? Jag kollade under juli, och det blev mycket, mycket dyrare...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-01, 14:05
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Monica, vilken månad gällde detta? Jag kollade under juli, och det blev mycket, mycket dyrare...

Vi åker ner den 18 augusti och stannar till den 25 augusti.
Möjligt att det blivit dyrare, jag bokade den 21 mars.

Monica
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-06-01, 19:50
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Hej,

jag kan fixa boende i Kato Stalos (ett hus med 4 sovrum / inte jätte biligt) eller boende i Maleme.
Kato Stalos ta 20 min med taxi från flyget, Malem 35 min.

/Nico
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-06-05, 11:47
dmv dmv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 2
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Hei,

Like vest for Chania (2,5km) er det et hyggelig apartmentshotell, Lefka apartments.
Rommene har aircondition (uten ekstra kostnad), kjøleskap, microbølgeovn etc, og rimelige priser. Veldig hyggelig vertskap.
De har også trådløst internett uten ekstra kostnad!

Senast redigerad av Zanét den 2007-06-05 klockan 16:11. Anledning: Otillåten hotellänk enl forumreglerna, var god se FAQ-reglerna
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-06-06, 22:38
ALba ALba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 76
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Hej!
Vi har nyligen varit på Kreta (två veckor sedan). Vi bokade ett jättebilligt hotell tycker jag, vi var två familjer som åkte och för en familj på fyra personer rymdes vi i en tvårumslägenhet. Nu är ni ju fem så jag vet inte hur det funkar, men kolla upp det. Vi betalade i alla fall för en två rumslägenhet i Kato stalos 1440 SEK för en vecka. Hotellet heter Top Hotel, men boka inte direkt via dom för då blir det dyrare. Vi bokade istället via Kilroy travels på internet, funkade utan problem.
Hotellet var rent och fräscht. Det enda problemet är i så fall att det ligger en bra bit från stranden, tar kanske 15 min att gå och det är jobbiga backar. Men utsikten är härlig!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-06-09, 17:27
dmv dmv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 2
Standard Sv: Familj behöver boende, tips tack!

Citat:
Ursprungligen postat av dmv Visa inlägg
Hei,

Like vest for Chania (2,5km) er det et hyggelig apartmentshotell, Lefka apartments.
Rommene har aircondition (uten ekstra kostnad), kjøleskap, microbølgeovn etc, og rimelige priser. Veldig hyggelig vertskap.
De har også trådløst internett uten ekstra kostnad!
Beklager at jeg først skrev web adressen til hotellet (visste ikke at det ikke var lov - har nå sjekket FAQ). Iallefall finner man enkelt hotellet ved å søke på Google "apartments in chania". Dette er ikke et "kommerialisert" hotell, men dere finner masse informasjon på web sidene deres, også om Chania, Samaria ravinene etc.

Det er nå siste dagen vår her før vi reiser hjem, vi har hatt 9 flotte dager her.

De har en flott pool (også barnepool) og snackbar (fra kl. 11) som serverer lette retter og nydelig grillmat (om kvelden) til en rimelig penge. Har enda til gode å smake bedre grillmat i Chania.
Vertskapet Andreas og Evita tar seg godt av gjestene sine, og er det noe du lurer på så vet de som regel svaret. Vår sønn ble skadet i foten (heldigvis ikke noe alvorlig), men Andreas stillte velvillig opp på kvelden og kjørte oss til sykehuset, røntgen ble tatt og doktor konsultert og diagnose stillt. Vi var tilbake til hotellet på under 1 time. Det hadde vi ikke klart selv!
Apartmentshotellet er lite (16 leiligheter), og man får god service. Rommene er rene (blir rengjort hver dag unntatt søndag). Kjøkkenbenk/skap m/micro etc er nytt.
Dette er ikke et "party"-sted, og ikke kommerialisert som mange av de andre store hotellene/apartmentene som er tilknyttet reiseselskaper. Passer veldig bra for familier og andre som trenger en rolig og avslappet atmosfære. Ungene elsker poolen!

Skal man til stranden, så liggen den nærmeste ca 400m fra hotellet, og like i nærheten ligger "Golden Beach" stranden.

Det ligger et supermarket (ikke mini-marked som kaller seg for super marked, men et ordentlig super-marked) 200m fra hotellet. Perfekt til å kjøpe ferskt brød om morgenen og annet man måtte trenge.

Det eneste som om mulig ikke er optimalt er at det er litt trafikkstøy fra veien som går vestover fra Chania. Vi har imidlertid vurdert at alt det andre mer enn veier opp for dette, så totalinntrykket er meget bra, og det er 2. gang vi er her.

Om dere velger et annet sted å bo, så vil jeg likevel anbefale å stikke innom pool-baren enn kveld for fortreffelig grill-mat!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT