Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-12-18, 16:03
Kristiina Kristiina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Finland
Inlägg: 1
Standard Finsk pinne soker vanner:)

Tankte bara fraga att om det finns nagon "utlanning" har i Chania-trakten, som skulle vara intresserad av att byta kunskap och erfarenheter o dyl med mig?Ar en 26-arig tjej som reser mellan Kreta och Finland, och har markt att det ar kanske liiiite svart att fa bekanta har , speciellt vintertid...
Och om nagon vet nagonting om en finsk kvinna (bor aret runt i chania), har inte annu heller lyckats spara vem det ar ...??!! Och en svensk tjej som bor i Almirida (har tva barn+grekisk man)...Lite svart det har nar man ej vet namnen ...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-12-18, 20:35
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Finsk pinne soker vanner:)

Jag vet en svensk kvinna som bor i Chania sedan ca 15 år tillbaka - fick kontakt med henne när jag sökte lägenhet till nästa sommar runt Chania, Chrissi Akti, Agii apostoli. Jag kan skicka PM med hennes mailadress till dig, så kan du försöka få kontakt.

PM kommer imorgon, jag har hennes adress på jobbet.

Hälsningar från en annan finne!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-12-20, 08:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 391
Standard Sv: Finsk pinne soker vanner:)

Jag fick detta tips via mejl.

Föreningen Svenskar I Världen, SVIV. Där finns det en klubb som heter Svenskar i Grekland och flera stycken som bor i Chania, det område Kristiina efterfrågade.

Hälsningar Ingegerd
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-12-20, 10:02
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Finsk pinne soker vanner:)

Kanske samma förening som Anita nämner här:

Det finns en svensk-grekisk forening i Chania. Jag ar medlem men inte aktiv. Foreningen har sakert upp mot 60 medlemmar bade fast bosatta och "pendlare" och manga som vill "umgas" kan ha nytta av foreningen. Vintertid brukar de traffas pa marknaden o fika efterat och sommartid pa "kaffestugan" i Stalos. Vill hon bli medlem sa kan hon kontakta mig sa ska jag ta reda pa vem som haller i tradarna i foreningen nu.



Jag sänder hennes e-mail till dig, så kan du kontakta henne, om du vill.

Hälsn
Gita
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-12-20, 10:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Finsk pinne soker vanner:)

Jag trodde det i första hand är finländare i Chania som Kristiina vill ha kontakt med, men om även svenskar är intressant så finns också sajten www.utlandssvenskar.com med liknande stuk som sviv.

Kanske finns det även motsvarande finska sajter?

Det lär också finnas en förening som heter "Svensk-grekiska föreningen i Chania" som ordnar aktiviteter bland annat kring jul. Det går säkert att hitta något om den via någon söksajt.

Edit: Aha, se där, hann inte se Gitas inlägg innan jag började skriva, men då är det säkert den föreningen jag hade för mig att jag har hört talas om!

Senast redigerad av Elisabet den 2006-12-20 klockan 10:10. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-12-20, 16:24
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Finsk pinne soker vanner:)

Det finns åtminstone en finsk kvinna som är medlem i Svensk-Grekiska föreningen i Chania. Vill du komma i kontakt med några i sv-gr föreningen är ett tips att gå till Café Vafè i Nea Chora vid 11-tiden på torsdagar, då brukar det vara några där som tar en fika efter att ha besökt marknaden!
Gunilla
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-12-21, 10:44
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Finsk pinne soker vanner:)

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg

Edit: Aha, se där, hann inte se Gitas inlägg innan jag började skriva, men då är det säkert den föreningen jag hade för mig att jag har hört talas om!
Det är säkert densamma. Vad kul det är med Internet, man kan "koppla ihop människor" på helt annat sätt än förr. Menar på den tiden när man bara hade brevduvor och sånt... sådär på 80-talet menar jag...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT