![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Warszawa är förvisso en fin stad men nu vill ni ju bara komma hem antar jag. Berätta gärna hur det slutar. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, övriga är alltså hemma sedan igår. Jag och dottern fastnade i Warszawa. Inte vad vi önskade men man har ju två alternativ i ett sånt här läge; att lida sig igenom dagen eller att ta det som det kommer och göra det bästa av situationen. Vi fick ett bra hotell av LOT (Polish airlines) och nu har vi strosat i gamla stan, varit på museum och slutligen satt oss på en trevlig restaurang innan vi tar oss tillbaks till airport för att, ta i trä, komma med flyget till GOT ikväll. På det hela taget en rätt ok dag även om vi hellre varit hemma.
|
|
|||
|
|||
![]()
Apollo har på sin hemsida: Information om dig som skall resa med SAS.
Idag skall måndag kvällensflyg från Préveza åka till Arlanda, i morgon de som i måndags inte kom hem från Korfu till Arlanda På fredag har Apollo: Kos och Chania, lördag: Tiran,a Chania X 2, Samos, Santorini, Skiathos Söndag Rhodos, Myteline, Limnos, Heraklion 220st per plan? Landvetter: Har 9 plan fre-sön Förlorade intäkter förtavernaägare i Grekland, trött sjukvårdspersonal som skulle få lite sol o vila efter 2 år. Bra svenska staten äger 22 % och det är TACKEN för skattemedlen 6e strejken på 12 år . Det är inte 1961 längre. Synd inte flygstrejk är OS gren. Hade vi varit garanterad medalj |
|
||||
|
||||
![]()
Lycka Till att ni kommer hem ikväll!
Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Inte exakt som vi hade tänkt, men inte heller katastrof ..... kanske att det här oväntade ändå kan ge oss något nytt och intressant." Hoppas ni får en bra lösning på hemresan! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() I går kväll föll en stor sten från våra axlar. FLYGSTREJKEN ÄR SLUT. Nu kan man våga börja planera och drömma sig fram till den 26 augusti, då det bär iväg till Ioannina och resan som varit en stor dröm i flera år. Kerstin, som lääängtar. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Såg i tidningen idag att nu har alla facken accepterat avtalet också så nu ska väl iaf piloterna hålla sig lugna får man hoppas ...
|
|
|||
|
|||
![]()
Nya avtalet ska väl gälla i 5 år om jag inte missminner mig?
/ Hasse |
|
|||
|
|||
![]()
Jo jag har för mig det, sen går dock kabinpersonalens ut våren 2023 dock så där blir de väl åka (eller inte åka snarare) av igen nästa sommar , blir nog inte SAS nästa år sen när vi rest upp voucherserna på kommande resa ,
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tenker samtidig i samme baner som Catlady. - Den harde linjen - ‘thatcher’-aktig- strider mot den nordiske demokratiske modellen. Som gir vern for arbeidstakere, med forhandlingsrett og streikerett. Fagforenings-knusere derimot liker jeg dårlig. |
|
||||
|
||||
![]()
Läser i DN idag att charterbolagen jagar flyg ”med ljus och lykta”.
”Hundratals charterresenärer är strandade vid Medelhavet. Och hundratals vet inte om de kommer i väg på de charterresor som flygs med SAS-plan till helgen. Både Ving och Apollo letar nu febrilt efter flygplan – men läget är ansträngt. Bara den här veckan har Ving 1 800 inbokade resenärer, varav de flesta ska på charter, som har bokat resor som flygs med SAS-plan.” |
![]() |
|
|