![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Stackars dig! Det är verkligen ett eländigt virus. Jag har hört flera som precis som du är fruktansvärt trötta långt efter att den egentliga sjukdomen är borta. Och detta med smak- och doft-bortfall måste vara trist. Förstår att du undrar när det skall bli som vanligt igen.
En liten tröst för er är ju att ni inte behöver isolera er så mycket. Man får väl tro att ni är immuna, eller? Ha en fin tur till vackra Österlen. Ulla (som fortfarande känner sig instängd ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Bra att fin man känner sig bättre, men tråkigt att höra att du fortfarande inte har återhämtat dig. Det är inte som folk sa i början: det är inte värre än en vanlig förkylning.
Det är VÄLDIGT mycket folk i Simrishamn just nu. |
|
|||
|
|||
![]()
Hoppas att ni snart blir friska.
Måste vara ett helsike och vara utan smak och lukt. God tur till Österlen! Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bilade genom Österlen till Simrishamn och hade ett par fina dagar..men fortfarande finns inte orken! Vill bara sova! Försöker vara "som vanligt" men jag håller inte ihop.
Vi har nu anlänt till "alternativet"..stugan♥️ och där vid rensandet av min kantarellhög kom brytet😭 Tårarna rann och jag kände att nu orkar jag inte må så här längre!! Det blir ett samtal till läkaren på måndag. Det är inte bara fysiskt som man mår dåligt..psyket drabbas åxå.. Ville bara uppdatera.. / Kajja..utan luktsinne. ..fortfarande 😥 |
|
|||
|
|||
![]()
Kämpa på Kajja, tänker på er!
Kram / Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håll ut! Det är så modigt av dig att visa och delge oss andra hur jävligt det kan vara med detta eländiga viruset.
Ulla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kajja, i likhet med Ulla synes jeg du er modig som deler. Vårt samfunn er så preget av at man skal være ‘stor og sterk og flink’, holde fasaden, uansett omstendigheter. Når man egentlig trenger noen å lene seg mot. Jeg heier på deg.
|
|
||||
|
||||
![]()
Förstår att det är jobbigt att inte orka som man brukar☹️
Tack för att du ändå delger oss detta Hoppas ändå att du och din man fick en bra helg i ”alternativet” Din humor har du kvar iaf😄👍 //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hur mår din man? Lycka till med läkaren i morgon. Kram! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mannen mår otroligt nog mycket bättre än mig. Lite mer ork är vad som fattas annars OK. Jag känner mig faktiskt lite bättre än igår👍...som var ett riktigt bottennapp!! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kämpa på, Kajja!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag säger också kämpa på💪
Min granne åkte dit och hon har varit trött och slut länge nu börjar det vända,inte det du vill höra,men jag tror det tar tid att läka.Jäkla sjukdom är det och lömsk. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Kämpa Kajja! Det går över.
|
|
||||
|
||||
![]()
Igår kväll fick jag nog! När jag skulle sova bad jag..ja inte till Gud..men till änglarna eller vad som helst: Snälla låt mig få mitt luktsinne tillbaka! Jag står inte uuut!! Låter säkert märkligt men testa detta i 7 veckor och ni förstår vad jag menar. Samt att hela tiden ha detta "svid" i näsan.. På natten drömde jag att jag gjorde nån slags test.. "Du har 62,5% immunitet(?)
Kommer så väl ihåg detta när jag vaknade. Nåväl..upp och satte på kaffet..ingen doft😥 Ut till stugan på fm. Röjde i kylen och där stod en flaska ettika. -Nu jäklar, tänkte jag och doppade ner näsan och droog in!! Jag kännde NÅT! Och det stack, och tårarna rann😂 Sen blev det dopp i kaffeburken..nja..inte mycket doft men lite👍Men när jag öppnade förpackningen med färdiga köttbullar var det ett Halleluliamoment!! Då kännde jag!! Åh denna ljuvliga doft av NÅT! Det har aldrig slagit mig innan att luktsinnet är så uppskattat o viktigt för mig. Naturligtvis finns det mycket hemskare upplevelser men det här var min/vår Coronahistoria. Mycket mer energi önskas men det kommer nog. Om inget annat sker så avslutar jag mina "rapporter" om detta "skitvirus". / Kajja ![]() Senast redigerad av Kajja den 2020-08-05 klockan 00:11. |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt att det börjar släppa!
![]() Jag har f ö kört mitt eget lilla Covid-test i sommar. 1. Öppna en flaska rött. 2. Häll upp i ett glas. 3. Snurra glaset 4. Lukta 5. Smaka av Om det både luktar och smakar bra, så är du frisk. Fira genom att dricka upp hela flaskan. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Haha
![]() ![]() Vilken trevlig test ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: