![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Att äta och drick gott är en av få nöjen vi har då vi sitter i karantän. Hinner lagom avsluta frukosten då vi frågar oss - vad ska vi äta i kväll, vad har vi i frysen?
Precis just nu, kanske för att jag tänker på dig Masse, blev jag sugen på surströmming. Undrar om butikerna har någon Mannerström, eller det spelar ingen roll vilken sort. Potatis, lök och tunnbröd har vi hemma, även passande dryck. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi brukar spara några burkar surströmming för två olika ändamål. Det ena är att ha några att ta till när längtan blir för svår. Ofta vid den här tiden, maj-juni. Det andra är att vi tycker att det är kul att ha någon burk kvar från fjolårets inläggning som jämförelse i augusti när vi äter årets inläggning. Ofta är fjolåret lite mognare och smakar ofta bäst. Det nya årets upplaga har inte alltid hunnit jäsa tillräckligt. Dock var årgång 2019 bra tyckte vi. Men ...... nu har vi bara en burk 2019 kvar i kylen, så den får nog ligga till sig till i augusti. Och det är INTE Mannerströms. Det är det enda märke av surströmming som vi inte har gillat alls. Köptes dyrt för ett antal år sedan när vi skulle lyxa till det lite, trodde vi. Smakade pyton tyckte vi så den fick hivas ut. Masse PS Blir kanske lite spretigt i den här tråden. Men den handlar ju trots allt om hur vi gör för att härda ut när vi inte kan komma till Grekland. DS |
|
||||
|
||||
![]()
Mums, fast jag vill ha ost på.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Blött bröd..
Det är väl som bryta. Filmjölk med uppblött tunnbröd Jag säger som Astrid Lindgren..Döden,döden.Hu! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Siden det ikke blir noen tur til Hellas i år, så får vi glede oss over gresk mat av og til.
Idag blir det hjemmelaget spinatpai, tzatziki og kalamataoliven. 😀🌸 |
![]() |
|
|