![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Som dere sikkert vet så kjører ingen direkte fly fra Oslo til Karpathos i år. Nå skal vi en tur til Kreta i september, og så tenkte jeg at det kanskje var mulighet for å komme seg videre til Karpathos derfra - med fly eller båt. Kanskje via Rhodos som Micke gjør. Kan dere gi meg tips om hvordan jeg kan komme meg fra Kreta til Karpathos - evt Rhodos. Kun aktuelt med direkte fly, ellers får det bli båt tenker jeg..
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Jeg fant ferga Heraklion-Karpathos som tar ca 8 timer. Vi må i tillegg reise fra Nea Chora til Heraklion. Til Sitia er det enda lenger. Men dette er jo greie forbindelser. Direktefly kan jeg ikke finne i det hele tatt.
Vi får se når september kommer hvordan det er. Jeg leser idag om Deltavarianten som visstnok sprer seg. Og hvorfor skulle det bare være Storbritannia som rammes? Ingen ting er sikkert lenger. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte läst att Delta finns i Grekland. Ännu. Den kommer sprida sig dit också, och till alla andra länder. Tyvärr.
|
|
|||
|
|||
![]()
Etter det jeg forstår helgenomiserer UK stor andel tester for å finne ut av muterte virus. Det gjør vi visst her i Norge også. Det er kanskje ikke alle land som gjør dette i like stor grad. Dermed får vi kontroll over spredningen og kan få stoppet den lokalt.
Så mener de jo at økende vaksinering skal kunne holde dette i sjakk, og at forholdene i Norden ikke helt kan sammenlignes med den som er i UK der Deltaen har overtatt. Dette er altså min oppfatning av situasjonen. |
|
|||
|
|||
![]()
I slutten av april skrev the Greek Reporter om et rapportert tilfelle av ‘the Indian variant’ i Attica-området. Importert etter en reise til Dubai.
For noen dager siden ba jeg på impuls om å få tilsendt nytt EU helsekort. Vil jo gjerne tilbake til Hellas. (Helst nå ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har deltaviruset hr hittats i Aten, Korinth och på Kreta, där det upptäckts ett tiotal fall.
|
![]() |
|
|