![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men har Mitsotakis sagt att det ska bli obligatoriskt? Det var i så fall nytt för mig. Jag vet att han sagt att det ska vara gratis. Obligatorisk vaccinering låter som något som Kina skulle kunna hitta på. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för kommentaren Louisa! Det är ju förståeligt att folk är misstänksamma. Men jag hoppas de kan komma på andra tankar. Kanske de ändrar attityden om allt går bra med britternas vaccinering?
/ Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan inte ge ett klokt svar på din fråga Netwolf. Dels träffar jag inte så många under låsningen och inte vet jag vad de unga säger i t.ex. Aten. Jag tror dock att tanken på att vaccin skulle vara till hjälp, har funnits hos många. Många äldre här i Koutsounari brukar ta spruta mot virus förr om höstarna. Knappast i år, eftersom de också är försiktiga och gör bara det nödvändigaste socialt. De klagar över, att inte barnen (50+) har tid för dem och barnen är rädda för att föra ev. smitta vidare. Dvs det samma som i Sverige.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Enligt en ny undersökning säger 30 % av grekerna nej till att vaccinera sig.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Here we go again. Nu uppmanar en biskop att man inte, ska ta vacccinet, pga av att det är "skapat av aborterade foster". Herregud! Finns det ingen som kan spärra in dessa dårar, då de är en fara för samhället!
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Även om jag har haft en liten paus från Kalimera har jag fortsatt att rapportera om Covid-19 i Grekland. Antal avlidna i Covid-19 i Grekland är nu uppe i 5329 och 337 patienter intuberas på IVA. Flest fall har Aten/Attica och Thessaloniki.
När det gäller öarna så har det rapporterats flest fall på Chios, Evia, Kalymnos, Kreta och Lesbos. Läs mer här. |
|
|||
|
|||
![]()
Fått rapport från Samos
Inga covid-19 fall Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Det har varit lugnt på Samos en längre tid nu. Som väl är.
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Statistik från igår. Noterar att Lesbos är hårt drabbat. Kan det vara flyktinglägret som påverkar siffrorna?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Troligen, hur ska de stackars flyktingarna kunna hålla avstånd och tvätta händerna som man ska? Dessutom är sjukvården undermålig. Arma krakar!
Men jag gillar inte att de "raderat" fina Karpathos på kartan ![]() Catlady, som önskar detta f.nsvirus åt fanders...... |
|
|||
|
|||
![]()
Det har varit väldigt lugnt på Samos
Nu ska det vara en eller två rapporterade fall. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
15 fall på Samos med milda symtom
står det på tidningen idag. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Tror inte det. Evia har under senare tid rapporterat flest fall av alla öar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ett nytt fall har rapporterats på Karpathos enligt Radio Olympos. En man togs in på sjukhuset och fördes vidare till Rhodos, där man konstaterade Covid-19. Smittspårning är på gång, både på sjukhuset och bland mannens släktingar och vänner.
Karin orolig |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Igår fick regionerna Halkidiki, Lassithi (Kreta) och Zakynthos strängare. restriktioner. Bland annat är det utegångsförbud från klockan 18.00. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|