![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ha en fin hemresa ni båda.
Vi syns på Kalimera..och kanske i Grekland nån gång. / Kajja ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har kollat upp lite mer om hur firandet funkar. Det var i och runt kyrkorna man kunde få se lite ljusvandringar mm.
Men vi kommer ikväll att spisa lamm som grillats på stranden. Restaurangen heter Orexi och den bjuder även på solnedgång vid havet. Fin-fint! Dä ordner säj allti me allt ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det firas på olika sätt på olika öar. Vissa öar är det jättemycket, som på Kalymnos, andra öar är det mindre.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja, vad tycker ni om Rhodos så här långt? Ångrar ni er att ni åkte hit? 😉😉
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alla resor berikar livet💙 Rhodos är nog ungefär som jag föreställt mig. Den lilla bit av ön som vi har sett i alla fall. Trodde däremot att Falliraki skulle ha en finare strand. Den orten verkar va eftertraktad. Jätteskönt att vara här i försäsong och ett stort plus för vädret som gjorde att det blev en jätteskön vistelse. Vespade runt i dag och gjorde ett nytt försök i Gamla Stan. Att dom är så envisa, inkastarna, redan på morgonen!! Fick inte vara ifred nån stans ![]() Men idag blev det faktiskt 2 dopp i havet fast det bara var 20+ i temp. Snart dax för genuina Agalma som har en fantastisk moussaka och härlig musik!! Långt svar på kort fråga..😁 / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så skönt att höra, att du inte blivit allt för avskräckt 😂
Men håller med om att inkastarna är hemska i gamla stan 😡 Faliraki är ju mer eller mindre uppbyggt för turismen. Jag tycker Tsambika är mycket bättre... Irene |
![]() |
|
|