![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
I min barndom var det Kalles som gällde och jag gillade verkligen äggmackor med den kaviaren. Åren gick och Kalle försvann ur mitt liv. För en del år sedan försökte jag återknyta kontakten, men Kalle hade förändrats och var nu bara motbjudande. Efter det har vi inte möts igen.
Eftersom jag litar på forummedlemmarnas goda smak och omdöme, så inhandlade jag i lördags 300g Klädesholmens kaviar. Blixtkär! Den smakar precis som Kalles en gång gjorde! Så god att jag igår natt steg upp kl 03.00 och okynnesåt ett ägg med mycket kaviar. (Jag hittade min tub hos Sabis/Hemköp) Senast redigerad av Pnyx den 2017-09-25 klockan 00:33. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Netto, Gisslaved Järnvägsgatan 24, på hyllan straxt bredvid mejerierna om de inte har flyttat på det så du kan fråga om de har Klädesholmen kaviar. https://netto.se/butiker/gislaved/ja...d12116aaf20c1/ Eller på Willys Gisslaved, Smålandiagatan 9, på en annan hylla än på Netto så fråga personalen. https://www.willys.se/butik/2241 Så här ser tuben ut. Lycka till på din jakt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ärligt talat så har jag inte varit i Nettobutiken i just Gislaved men den är väl uppbyggd som alla andra i samma kedja tänkte jag. Willys är mer freestyle i layouterna har jag sett.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Den finns på Willys i min stad. Har du Willys där du bor kan du kolla där. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var som vanligt i Rethymno i år.
Under vårt "hotel" så fanns det ett supermarket som tillhörde vårt boende. Där fanns det att köpa en skandinavisk kaviar av fabrikatet Mills. Vi testade inte denna då vi hade med oss våran egen favorit, Ejderns Drott kaviar som vanligt. Mills kaviaren kostade om jag inte minns fel 6€ för en tub. |
|
||||
|
||||
![]()
Admiral Dillkaviar inköpt på Lidl ska packas med när vi åker.
Bäst i test enligt maken ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
FATTER ikke hvordan (nesten) alle svensker kan være SÅ avhengige/beroende
av KAVIAR at de/dere ikke kan ha en kaviarpause 1,2 eller 3 ferieuker😮🤔 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det har vi till frukosten och kaviar till/på ska det va! Annars blir det som varmkorv utan senap & ketchup, kex utan ost eller gröt utan mjölk. Jag KAN vara utan ägg o kaviar men ser ingen anledning till det ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här. Tar inte med till Grekland, men äter det varje morgon hemma.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Fast nu kom jag på att jag inte har ätit Kalles kaviar på länge. Borde kanske köpa? ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kalimera;400714]Vad heter den?
Varumärket är PRIMULA och den heter ΣΚΕΥΑΣΜΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΑ ΑΥΓΑ ΒΑΚΑΛΑΟΥ Eller engelska cod roe cream |
![]() |
|
|