![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni som är intresserade av att se bilderna från vårt Hotel på Iraklia kan med fördel gå in på Kalimeras Facebooksida. Där finnes de till beskådande.
Greger Bogården... |
|
|||
|
|||
![]()
Fint att ni har det bra! Snart väntar fina Amorgos!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för bilderna på Fb, Greger!
![]() Det var förresten strongt gjort av Iraklia att genast hamna på topp-femlistan. Ha det fint! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter superfint, Arne!
Birgitta - gott försök med t-shirten i alla fall ... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Låter underbart!
Vi hoppas komma till Iraklia nästa år. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken bra idé att ni bad om lite sightseeing!
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
Det verkar inte ha ändrat sig mycket från vårt besök 2005: Vi avtalade tid om skjuts upp till Chora och dess Super Market kl 20:00. På avtalad tid kommer det en för oss okänd bil, med en yngling i som heter Niktaros, son till ägaren av tavernan (även ägare av bageriet och affären). Sonen skjutsade oss upp till Chora, han berättade att under vintern pluggade till sjöbefäl inne i Athen. Vår rundvandring i Chora tog inte så lång tid, det fanns bara en gata och kanske 15 hus, det var mycket lantligt och genuint. Utsikten uppifrån Chora var hänförande åt alla håll. Vi tog en Ouzo med tillbehör på tavernan, det var gott och mysigt att sitta där och titta ut över ön och insupa atmosfären. Sedan handlade vi i affären som hade ett mycket begränsat sortiment, men vi fick ihop till livets nödtorft. Hemfärden stod fadern för, jösses vilken fart genom Chora's enda smala gata, hade vi mött någon person så hade blivit en olycka. Men vi kom hem mycket snabbt, ingen tidsspillan där inte. Sedan satt vi och njöt på vår altan av utsikten i månskenet, ljusen borta på Schinoussa syntes tydligt, alldeles tyst var det. //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
PA, vilken underbar beskrivning!
Vad fint det låter! Tror dock att den ön är för liten för mig. Jag är glad att jag är I Tinos Chora nu! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Torsdag 22 September. Färden går till Amorgos.
Stilla och vacker morgon inleder denna avresedag. Vid åttatiden kom några fattiga regndroppar, men molnet försvann kvickt och ersattes av den sköna solen. Lite om Hotel Maistrali nu. Det finnes ett tiotal studios av varierande storlek. Vår studio har två rum, ett med en dubbelsäng samt ett med tre bäddar. Altanen utanför är stor så det räcker till och blir över. Utsikten kunna heller ej bliva bättre. Hotellets taverna håller bra matstandard. Frukosten är dock av enklare slag. Gästerna beställer vid borden och får sedan frukosten serverad från en bricka. Husdjur finnes det gott om. En Tavernahund av mera obekant ras, tvenne huskattor och därtill en ung åsna i ett hägn hundratalet meter från hotellbyggnaden. Så finnes en liten ensam undulat i bur på väggen utanför tavernaköket. Priset per natt är nu i September 50€,och då ingår frukost. Hämtning och avlämning av gästerna ordnas med hotellets minibuss. Det är tämligen brant väg från hamnen och hit upp. Hotellets Wlan fungerar bra utomhus, men inne i vår studio fanns ingen connection. Vi ska nu ånyo packa våra ränslar inför färden med Skopan till Katapola/ Amorgos. Färjan avgår 15.40 med beräknad ankomst Katapola 2 tim 30 minuter senare. George från Titika hämtar oss i hamnen för den korta färden till hotellet. Vi har bokat in oss för åtta nätter på Titika. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse Som just nu njuter "Masseväder" här på Leros |
|
||||
|
||||
![]()
Är det 17 grader ni vill ha så har vi haft något liknande här hemma nästan hela veckan. Härligt solig lördag EM och internationell matmarknad samt Bondens marknad på stan. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj, det var allt ett rövarpris. Jag tittade där jag åt lunch häromdagen, en CAIR kostade 5,50€.
|
![]() |
|
|