Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Patmos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-15, 09:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Patmos

Tack för den långa beskrivningen. Att nattlivet inte är som på Kos låter betryggande för då skulle jag nog aldrig gett Patmos en chans. Det berömda nattlivet har fått mig att inte återvända till Kos trots att jag gillade ön för 25 år sedan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-04-15, 20:13
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Ja man kanske skulle ta å åka till Patmos igen....
Svara med citat
Gammal 2006-04-15, 22:17
Ella Ella är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tänk, så bra det är att alla tycker olika! Själv trivdes jag inte alls på Patmos och kommer nog aldrig att åka dit igen. Till råga på allt blev jag inblåst och höll inte på att komma därifrån. Men det var inte öns fel, förstås.
Svara med citat
Gammal 2006-04-16, 20:55
Marouli Marouli är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Kan bara instämma i ditt inlägg Jens.Precis så är Patmos också för oss.Flera gånger har vi sagtetta var nog sista gången vi var här,men det har nu blivit mer ett talesätt.Den 28.e maj är vi där igen,för fjortonde gången .Bor i samma rum, träffar samma vänner, både greker och turister,tar promenaden över bergen till Psilli Ammos, tar moppen till alla härliga stränder runt om ön och njuter av den fantastiska naturen.Efter ca 35 båtluffar och ett stort antal ö-besök är det bara att konstatera att när vi går av båten i Skala,då är vi hemma!!"Vår"hyrestant kommer med all säkerhet att ringa nästa helg och önska glad (grekisk)påsk samt fråga när vi kommer i år.Kul! Patmos har som sagt en mycket speciell atmosfär och man blir liksom aldrig "klar" med ön.Rekommenderar varmt ett besök!
Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 13:42
Eirini Eirini är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Har just kommit tillbaka till Aten efter en vecka pa Patmos. Kan bara rekomendera att resa till on pa varen! Naturen ar gron, det ar blommor overallt och det ar lugnt och fridfullt. Man kan latt hitta en egen strand och gora strandfynd. Patmos har alltid stillheten men pa varen ar on speciell!
Svara med citat
Gammal 2006-03-26, 15:50
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Vår familj (2 vuxna o 3 döttrar 10, 14, 16 år) var på Patmos 2003. Vilken underbar ö! Bodde i mysiga Scala och tog buss till olika fantastiska stränder på dagarna. Flickornas favoritstrand blev Kampos Bay. Vi upptäckte förresten, under våra sista dagar där, att taxi till stränderna blev billigare och det var bara att bestämma med chauffören när vi ville bli hämtade!
Patmos var vårt sista stopp på resan (Aten-Amorgos-Kalymnos-Patmos) och blev det absolut bästa tycker hela familjen, dit åker vi gärna igen!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.