|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Bilder fra bergsbyer nær, og fhv nær, Makrigialos på Syd/Østre Kreta
Det er veldig fint på Vestre Kreta, men ikke finere enn på Østre
- det "eneste" jeg savner på Østre Kreta er en by som Paleochora Men når det gjelder fine bergs/landsbyer, hadde jeg gjerne ønsket flere av dem nær Paleochora! Men n å er vi på Syd/Østsiden og aller først på vei til de byene som ligger nærmest Makrigialos. Som kartet viser, her er det uendelig mange og fine steder å besøke med kort og litt lenger, men fortsatt "overkommelig" avstand - og mange fine steder å bo og, ikke nødvendigvis Makrigialos Vi begynner med et "utsnitt av veien" til AG. STEFANOS : Så lar jeg bildene, alle er tatt i November 2011, snakke for seg selv, som jeg bruker å gjøre: Jeg avslutter med et oversiktsbilde, Ag. Stefanos: - ny by i neste innlegg |
|
|||
|
|||
Sv: Bergsbyer nær, og fhv nær, Makrigialos på Syd/Østre Kreta
Så fina bilder, Kari, som alltid i dina inlägg och resebrev. Jag blir glad av att se dem och vill dit nu!
Marilene (som ännu inte bokat nån resa) |
|
||||
|
||||
Tack Kari för dina fina bilder, jag känner igen mig på flera av dem
Ser fram mot nästa by... Maria |
|
|||
|
|||
SÅÅÅÅÅÅ vackert!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Kari,
Du gör utmärkt reklam för sydöstra Kreta med dina foton! Byarna är ju "hemma" för oss. / Jannis |
|
||||
|
||||
Det finns i alla fall lika vackra blomster och trädgårdar som i Paleochora.
Vackra bilder du tar, Kari! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Tack Kari, visst är det så att det är alltid en lika stor njutning att få ta ta del av dina bilder!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Sv: Bilder fra bergsbyer nær, og fhv nær, Makrigialos på Syd/Østre Kreta
Trots att jag har varit i området flera gånger har jag aldrig varit i Agios Stefanos. Det finns hur många fina byar som helst på denna vackra ö!
Tack snälla kari! |
|
||||
|
||||
Tack för underbara bilder! Ser fram emot vår kretaresa, men vi har tänkt oss mer söder o västerut...
|
|
|||||
|
|||||
Citat:
Østre/SydØstre Kreta er virkelig verdt å reklamere for! - selv om hele Kreta er fint synes jeg flere skulle "oppdage" østsiden Citat:
- og ja, det er fantastisk blomsterrikt, og dette er november! Citat:
Citat:
Det er en glede for meg å iblant kunne "gi litt tilbake", Janne! Og ja, byene er m a n g e og fine, det ville vel være et umulig mål å få med seg alle på øya... Citat:
Kreta er fint uansett hvor på øya, det blir nok en flott ferie |
|
|||
|
|||
Så fina bilder.Vi har åkt ganska mycket på den sidan,,,och är på lång väg klara...Paleokastro..vill vi tillbaka till..
|
|
||||
|
||||
Citat:
I Paleokastro har ikke vi vært, får kanskje ta et stopp der og da - når vi er "på de kanter" |
|
||||
|
||||
Jeg hadde ment å legge inn neste by i går, men siden Photobucket hadde "maintenence", hele ettermidagen og kvelden, fikk jeg ikke tak i bildene mine
Men nå fortsetter vi turen til PEFKI - som ligger få km fra Ag.Stefanos, fra Makrigialos går det vei "direkte" til begge byene. Det var PEFKI Vi avslutter med et besøk på byens Kafenion : |
|
||||
|
||||
Inte heller Pefki har jag varit i. Men nu vet jag att jag måste dit.
Tack igen Kari för helt underbara bilder. Vilken fin by! |
|
||||
|
||||
Återigen, tack för underbara bilder!
|
|
|||
|
|||
Härliga bilder!
TACK! Lissi |
|
|||
|
|||
Toppen! Nu väntar jag på Stavrochori, med sitt härliga torg med flera tavernor som har utmärkt mat! Ett favoritställe för oss!
När man bor i området tar man inte så många foton där, eftersom man ser det så ofta. Du friskar upp våra minnen nu! / Jannis |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Og, fine byer er det virkelig veldig mange av i området, og det blir kun "et utvalg" av byene jeg viser - har jo ikke besøkt alle heller, men det kommer flere - og snart en jeg likte spesielt godt Men jeg må se over bildene mine igjen, jeg tror kanskje ikke vi har fått med oss "Stavrochori", Jannis! Når jeg ser på kartet forstår jeg ikke hvordanvi har grid å "unngå" den - synd, forstår det må være en av de spesielt fine, neste gang reiser vi dit |
|
||||
|
||||
Neste by vi gjorde et stopp i heter OREINO
Først litt utsikt og natur på vei dit: |
|
|