![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Netwolf Ja fast just under kapitalkontrollen, när turister har mer cash på sig medan nöden bland andra är större, är det ju klart välkommet med box tycker jag.
Jag använder min när jag har, för pass, pengar och ipad när jag inte har den med mig. |
|
||||
|
||||
![]()
Det hadde ikke jeg forstått heller før uhellet var ute i fjor høst...
Da ble jeg kvitt veske med verdier, inkl kontanter, på åpen gate... - det var i Chania, byen var ikke større .... N o e n flere forholdsregler enn før tar vi nok , men tror ikke det vil skje igjen.... - og i hvertfall ikke på Iraklia... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Första boendet här på Samos pratade stolt om sin Safety Box. Vi hittade den i garderoben, som brukligt. Typ en 20-kronors plåtlåda som de säljer på Claes Ohlsson (eller någon annan välsorterad butik...) som kidsen brukar ha på skoldiscon ![]() Den var lika portabel också... ![]() http://grekland.famholmqvist.se/#!album-1-0 /Z |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
På hotellet i Plomari såg ägarinnan totalt frågande ut när vi undrade om det fanns en safetybox.... här finns inga tjuvar sa hon, och jag har koll på alla som kommer in på hotellet. och så är det för dyrt för mig att köpa in de som resebolagen vill att vi ska ha..... men om ni absolut vill så fixar jag; hon hämtade ett kuvert+bred tejp, hon tog raskt våra pass och min plånbok, ner i kuvertet och drog många varv runt med tejpen , log stort och sa; here is your safetybox, will you sleep with it or shall I sleep with it?
![]() ![]() ![]() /emma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Herlig historie ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar också låsa resväskan. Det blir lite knepigt och släpa med sig hela den och lista ut koden
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag låser också. Men jag har mjuk rullväska och det vore väldigt lätt att skära upp den.
Får nog gå till Clas Ohlson och köpa en Zappabox och en rulle gaffatejp. |
|
||||
|
||||
![]()
Besök på Claes Olsson kanske behövs
![]() ![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja precis. Man kan inte gardera sig mot allt och händer det något så får man hantera det då. Precis som hemma
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() /Z ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En sån "safteybox" har vi också haft på Samos i Pythagorion 2002..minns inte vad stället hette men vi hade en stor parkering bakom hotellet(vår box var röd)
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|