![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Denna tid brukade min mor (som nu odlar sina blommor i himlen enligt en av systerdöttrarna
![]() Mina vårblommor kommer nog inte fram i rabatten förrän i maj ![]() ![]() Ivi -som hoppas på blomsterprakt i april på Kreta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Våren är ljuvlig ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vintergäck och snödroppar - Vilken härlig syn jämfört hur det är utanför fönstren. Snön fullkomligen vräker ner och här är inte tillstymmelse till barmark någonstans
![]() ![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Gör som jag.Börja plantera om krukväxterna inne
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
USCH, ja nu är det för JÄKLIGT med snön..det ska visst fortsätta vara snö i Skåne tre veckor till...Maken hade hört det sa han...och HAN som lurade ner mej till Skåne med förevändning att det ALDRIG just var några vintrar här
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har just sett väderlekstjänsten från Grekland: STRÅLANDE SOL och upp till 18, 19 och 20 grader!!! Ska vi sticka iväg? Marianne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja , tänk Mariane om ni hängde med till Kreta om några veckor...ÅH vad jag längtar!
Men det blir ju sommar också!!!! ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visserligen har det varit strålande sol idag men det har blåst hårda västnordvästliga vindar så det kändes inte så himla varmt.Jag blir så avundsjuk på all den snö ni har haft/har i år.det är faktiskt första gången sedan jag flytta hit som jag riktigt saknat den svenska vita vintern!
Min frösådd börjar visa sig,melonerna börjar titta upp (i växthuset ännu så länge). |
|
|||
|
|||
![]()
här är just nu 1 meter snö och det snöar fortfarande,
![]() ![]() Yvonne (med packningsbestyr.) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Ja, vårblommorna är bland många go'a saker här nere på våra kanter, men när bokskogen blir ljusgrön i slutet på april... då är det nog det som är det allra bästa! ![]() Marianne |
|
|||
|
|||
![]()
Grekisk lövkoja och madelhavsblandning...DIT kan jag sträcka mig....Jag ser krokus på väg upp i mitt land i alla fall....Våren ÄR på väg!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Däremot har talgoxe och bofink ändrat sångläge och marskatterna är redan i full gång här ute ![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I mitt land framför köksfönstret finns ingen snö!!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Med fröer??? GÄRNA!!!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Med SNÖ
![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du är välkommen med eller utan snö!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ska bara skrapa fram bilen först
![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag cyklade en lang tur idag efter kusten till Kavouri i harligt solsken och frisk vind. Ute vid Kavouri var det sa vackert! Havet var sa dar klart turkosfargat och i pinjelunden dar jag satt och vilade mej var det fullt med var-blommor. De dar riktigt vintersportiga spelade racket i bara badklader och alla jolleseglare och surfare hade bra vind i seglen!
Det ar verkligen var har i Grekland och mandel-trad och mimosa blommar for fullt. Halsningar fran Aten! Senast redigerad av Eirini den 2006-02-26 klockan 19:24. Anledning: tillagg |
![]() |
|
|