Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-12-28, 08:52
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Planeringen fortsätter....

Sitter o funderar på ett par saker som någon av er här på forumet kan ge svar på kanske. Den första gäller tid mellan två flygplan. Vi anländer till Atens flygplats kl 16.20 och har ev en tanke om att boka flyg till Milos som avgår kl 17.45. Hur lång tid behöver man ha mellan planen, vi behöver väl förmodligen gå ut i stora hallen o checka in för inrikesflighten. Har ju aldrig gjort detta tidigare, så vi känner oss osäkra. Hur gör man? Fråga två gäller ju bagaget som checkas in här i Linköping med KLM. kan man få det incheckat till Milos, även om det är ett annat flygbolag? Annars tar det ju en del tid att vänta på bagage i Aten o sedan checka in det på nytt. Tacksam för alla tips om hur man gör på bästa sätt o om tiden är för kort mellan planen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-12-28, 10:11
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Planeringen fortsätter....

Det k a n gå, men j e g synes 1 time og 25 min er litt for liten margin, andre kan mene noe annet
Siden KLM ikke er med i Star Alliance tror jeg ikke dere kan sjekke inn helt til Milos.
Et alternativ er å reise med kun håndbagasje, det har vi gjort flere ggr den siste tiden, og gjør det igjen nå i april
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-12-29, 19:05
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 119
Standard Sv: Planeringen fortsätter....

Hej Kize !
Det är väldigt ont om tid, även om ni landar enligt tidtabell, talar av egen erfarenhet, har själv missat ett flyg till Naxos med liknande tidsmarginal. Det går inte att checka in bagaget direkt till Milos om ni flyger med KLM utan ni måste vänta på bagaget, bege er en trappa upp och checka in på nytt med kö till incheckning, ny säkerhetskontroll osv....jag skulle inte chansa !
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-12-30, 13:45
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Planeringen fortsätter....

Tack för era svar Kari o Bertil. Vi avstår från den flygturer o kikar på andra alternativ istället. Letar efter färjeförbindelser mellan Milos o Paros o hittar inga, tyvärr. Någon som vet hur man bäst tar sig mellan dessa båda öar? Måste man åka via Santorini, eller finns det andra alternativ?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-12-30, 13:50
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Planeringen fortsätter....

Om du inte hittar några färjeförbindelser för sommaren mellan de båda öarna så beror det nog på att de inte är utlagda ännu. Gör en sökning på dagsläget så ser du att det går flera färjor i veckan redan nu.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-12-30, 13:57
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Planeringen fortsätter....

Tack för svar. Då avvaktar jag till längre fram i vår o kikar då. Är ju van att åka till Naxos o där ser man ju redan nu flera båtar som går dagligen.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-12-30, 14:05
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Planeringen fortsätter....

Jag tror att det ska fixa sig med färja för er. Fast jag hade själv vissa svårigheter när jag skulle ta mig till Naxos från Sifnos i höstas (lågsäsong) fick då åka via Paros. Förbindelserna från västra kykladerna är lite knepiga.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT