![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu tänker jag INTE säga-och vill inte säga att "alla är olika".En av de tristaste och fegaste av alla svenska uttryck.
I Birgittas och Arnes fall,förhåller det sig så att de har rest i övärlden LÄNGE. Numera,som de flesta vet,tar de långsemester i tex Palechora. De har sina rutiner,de rapporterar lokalt och trevligt. Om jag/vi hade valt att stanna länge på en ö i icke turistsäsong,hade vi nog också tagit med oss vissa "viktualier" från Sverige. Torkat renkött har jag nog ätit i min ungdom. Verkar gott! Det som var roligt tycker jag var Kanadensarens(?) reaktion på renköttet- Hash?! Lev väl Birgitta och Arne with or without reindeermeat!!! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tom, det krävs ingen avancerad analys för att jag ska samtycka med dig till 100% vad du tycker i detta fall. / Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jamen, de ÄR ju intresserade av vardagligheter och vanor.Det är ju precis det de rapporterar om.Och vem f.an ska lägga sig i vad de äter???
Vi gillar väl alla det grekiska köket! Om sen Birgitta och Arne väljer att äta vissa rätter som de gillar så är det väl deras sak! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Här finns info om hägrar på svenska. Här finns info om hägrar på engelska. Citat:
Gott Nytt År! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Onsdag 31 December. Second opinion
Paleochora Nyårsafton klockan 16.00 Nu råda busväder här i Paleochora. Ösregn samt hårda vindar och vågor. Vågorna slå nu upp över strandskoningen och drabbar kustvägen med full kraft. Tio grader ute nu. Vi hann emellertid ner till Market att förnödenheter inhandla mellan regnskurarna vid lunchtid. I morgon är det ju helgdag här i Grekland och alla butiker äro stängda, undantagandes kioskerna och Tavernorna. Vi tackar för alla nyårshälsningarna och återgäldar dem. Bilder från dagens oväder ligga strax inne i galleriet under ”Second opinion” Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Lemonaki och Nemo (och Emilio och jag)önskar er ett Gott slut och ett MYCKET gott nytt år!
Hälsa Elvis! |
![]() |
|
|