|
|||
|
|||
Sv: Höstresa till Dodekaneserna och Östra Egeiska havet
Birgitta och Arne! Roligt och fint som vanligt att följa er! Tack för denna gång oh vi ser fram emot er vintersemester i Paleochora!
MEN i höst måste ni komma till Honeymoon,så att Emlio kan göra Arnes schnitzel!!! |
|
|||
|
|||
TACK... för Era fina rapporter!..
Hoppas ni får en lugn och säker hemresa! Sunny(direkt från Naxos).. |
|
||||
|
||||
Onsdag 8 Oktober. Athen Airport. Hemåt det bär
Onsdag 8 Oktober. Athen Airport. Hemåt det bär
Vår förbeställda droska anlände prick klockan sju att taga oss den korta färden ut till Samoa Airport. Åtta Euro äskades i åkdonslega, vi gav tio för att honorera utmärkt service med bagaget. Incheckningen gick föredömligt snabbt enär det denna morgon endast var ett plan till Thessaloniki och så vårt Athenplan. Våra ränslar märktes med Transit innebärande att bagaget skulle gå direkt till Stockholm/Arlanda. Så bekvämt. Då slippa vi släpa på bagaget här vid Athen Airport. Vi lyfte på tidtabell 07.50 med vår De Haviland DHC-8 .400 med plats för ett nittiotal passagerare. Utmärkt benutrymme som skulle fått vilken charterresenär som helst att bliva grön i ansiktet av avund. 45 minuter senare landade vi på Athen Airport. Genast togo vi hissen upp till öve planet att sitta uteservering med varsin morgonkopp kaffe. Nu har vi dryga tre timmars väntan på att embarkera SAS-planet för färden hem till Stockholm. Lite bilder från gårdagen ligga inne i galleriet under ”Onsdag 8 Oktober” När vi för fem veckor sedan till Athen Airport anlände, då var det ösregn med blixtar och dunder. Denna dag är vädret riktigt bra, men vi kunna förmärka mörka moln över Athen. Vi tackar för visat intresse på vår kalimerahörna. Nästa resa blir till Kreta den 9 November, tio dagar. Vi fann oss i vintras så bra flygpriser att vi bara ej kunde tacka nej. Haris Hotel är inbokat. Så återstår den traditionella sexveckorsresan till Paleochora under Jul- och Nyårshelgerna. Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
Ni har ett underbart liv med alla Era resor... fortsätt och njut!!
Sunny (direkt från Chora, Naxos).. |
|
|||
|
|||
Tack för att vi återigen fått chansen att följa med på er väldokumenterade och underhållande resa!
Vi ser fram emot era kommande äventyr. Bästa hälsningar, /Magnus |
|
||||
|
||||
Sv: Onsdag 8 Oktober. Athen Airport. Hemåt det bär
Ni ska dit två gånger i år! Ni är otroliga!
|
|
||||
|
||||
Ja, man kan nästan undra varför ni inte bosätter er i Grekland och åker hem till Sverige på semester i stället?!
Katitzi |
|
||||
|
||||
Citat:
Men då hade vi kanske bara fått läsa rapporter från Sverige, och det är ju inte lika kul. |
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Sv: Onsdag 8 Oktober. Athen Airport. Hemåt det bär
Janne, det blir tre gånger. Vi var på södra Kreta 10 dar i slutet av april också.
Då lyckades vi t.o.m att bli inblåsta i Agia Roumeli. Men det gjorde absolut ingenting. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Torsdag 9 Oktober. Finalen
Torsdag 9 Oktober. Epilog. Vid hemmets härd. Onsdagens hemresa bjöd förvisso på en del överraskningar. Vi noterade att Security på Samos Airport vänligen avböjde när vi skulle plocka upp våra tvenne Laptops samt Androiden . Behåll dem kvar i era handbagage. Ett kilo vindruvor fick ävenså passera kontrollen obemärkt. Heltvisst kände jag under onsdagens morgon visst obehag känna över att ur ränselns botten taga fram mina fodrade manchesterjeans som under fem veckor icke skådat dagens ljus. Lägg därtill att påtaga strumpor i sandalerna vid pass klockan halvsju på onsdagens morgon. Men, hemresa är ändock hemresa… Mina shorts hade sett bättre dagar och dumpades i hotellets papperskorg. De hade näppeligen klarat en omgång i tvättmaskinen utan att falla sönder i sina beståndsdelar. Säkerhetskontrollen på Athen Airport var dock hård. Upp med Laptops och Android att kontrollera så ingen diskret sprängladdning sig under skalen doldes. Vid Security på Arlanda kollades i och för sig våra Laptops, men vår taxfreepåse – vederbörligen förseglad - kollades icke av någon anledning. Den fick passera utan att kvittot kontrollerades.. Låt mig så här avslutningsvis göra en liten utvikning. Min trivsamma Hustru Birgitta är en i sanning utomordentligt skicklig administratör och organisatör. Hon kollar årsvis i förväg på nätet efter bra biljettpriser och dito tider. Bokar flygstolar, hotell samt färjeturer. Allting fungerar precis perfekt när vi avreser, och hela den planerade turen, in i minsta detalj. Lägg därtill att Birgittas sällskap under resorna i arkipelagen är ett under av trivsel och samvaro. Väl komna hem har jag som tradition att fara ut att inhandla en fin blomsterbukett till Hustrun som tack för allt arbete hon nedlagt för att göra vår resa så perfekt den bara kan bli. Arne |
|
|||
|
|||
.
Lissi - på to Magazaki i Nea Chora....snart på hemväg. |
|
|||
|
|||
Vilken romantik..underbart!!..
Instämmer om att Birgitta är väldigt gullig!.. Sunny (direkt från en taverna vid hamnen på Naxos).. |
|
||||
|
||||
Sv: Torsdag 9 Oktober. Finalen
Citat:
Tack för att vi fått följa med på denna resa. Jag ser SÅ fram mot nästa! MVH zakka |
|
|||
|
|||
Sv: Torsdag 9 Oktober. Finalen
Väl komna hem har jag som tradition att fara ut att inhandla en fin blomsterbukett till Hustrun som tack för allt arbete hon nedlagt för att göra vår resa så perfekt den bara kan bli.
Arne[/QUOTE] |
|
||||
|
||||
Härligt det där med blommorna, Arne!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Tack för alla trevliga rapporter.
Carina |
|
||||
|
||||
Stort tack för era reseberättelser! Ser fram emot er nästa resa!
|
|
|