![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Ser fram emot att göra den vandringen till våren! |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Tack, det kommer säkert att bli toppen!!..
|
|
|
|||
|
|||
|
Måndag 6 Oktober
IDAG..min sista dag och då visade sig Amorgos från sin bästa sida!.. ![]() SOLIGT och varmt som en sommardag i juli. Ett bra avslut här och bad hela dagen på den fina stranden Psili Ammos.. en sen lunch på strandtavernan och nu fullt upp med att packa ihop allt i resväskan. Vad jag hatar att packa.. tur jag bara ska till grannön då är det inte så noga för jag ska ju snart packa upp igen!.. ![]() Jag hör väl av mig från Naxos sen... Sunny(sista natten i Egiali)..
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Vi har vært på div øyer, og på Peloponnese, mange ganger, både den tiden du har vært på Amorgos nå, og mye senere i oktober og hatt "sommervær". Amorgos ligger vel litt "utsatt"? Så det jeg er enda mer forundret over er det kjølige været som har vært på Kreta ![]() I november i fjor, i Paleochora, spiste vi frokost inne kun et par ganger i løpet av måneden, dvs vi satt inne med bordet helt inntil åpen verandadør. I november velger jeg alltid å ha morgensol ![]() Om vi spiste inne året før, da vi tilbrakte november i Gamlebyen på Rhodos, husker jeg ikke, men jeg tror ikke det. Det var noen dager det var litt for "luftig" oppe på terrassen ( Kristinas Rum), da satt vi inntil veggen ved rommet vårt nede i gården. Det er spesielt lunt ( - og koselig) inne i den gården Jeg er spent på årets november, tør nesten ikke t r o at den kan bli like varm og fin.... - men å h å p e er jo lov ![]() Jeg ønsker deg v a r m e og s o l r i k e dager på Naxos, Sunny
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jag kan ha sett honom där vid något annat tillfälle.
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Jeg ønsker deg deilige dager framover, og en fin i dag på bilturen ![]() - håper det blirr m y e SOL og l i t e vind framover
|
|
|
|||
|
|||
|
Så fint skrivet Inkfish! Så är det ju!
Lissi |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Det är verkligen något speciellt med Amorgos... ön berör mig också på ett alldeles speciellt vis, bara för att det inte är exakt som i maj-juni så kommer jag lite ur balans.. sen detta blåsväder gör mig snart galen... MEN.. jag har ändå haft en toppenbra dag idag!.. ![]() Mer om det tänker jag berätta om imorgon, nu orkar jag inte! Citat:
![]() Sunny(direkt från Egiali)..
|
|
|
||||
|
||||
|
Blåst är skitjobbigt! Jag tänkte på det när jag gick omkring i Chora någon av de sista dagarna - jag tror att jag skulle bli knäpp om jag bodde där året runt och hörde det där satans vinandet nästan varje dag!
Men härligt att du haft en bra dag, ska bli spännande att läsa imorgon. Lissi - tack! Ja, Grekland lyckas verka röra upp ens känslor, och vissa öar mer än andra. Och nu har jag fått veta att Amorgos är den ö som berör mig mest. |
![]() |
|
|